Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Cyberataki – na ile zagrażają polskiej kolei?

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
25-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Tor Konferencje

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Cyberataki – na ile zagrażają polskiej kolei?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie przedsiębiorstwa lub instytucji, która nie wspomaga swoich działań oprogramowaniem komputerowym. W sektorze kolejnictwa, niezwykle rozbudowanym i interdyscyplinarnym na dzisiejszym poziomie rozwoju, automatyzacja wielu aspektów działalności jest niezbędna.

Z uwagi na specyficzne narzędzia i skalę procesów, ochrona danych i blokady dostępu wysuwają się obecnie na plan pierwszy. Powstają bowiem ciągle nowe zagrożenia bezpieczeństwa sieci informatycznych. Producenci sprzętu i software a nawet przeciętni użytkownicy z reguły mają świadomość potrzeby budowy systemowego cyberbezpieczeństwa. Gorzej jest z wiedzą bardziej szczegółową, zarówno jeśli chodzi o zagrożenia, jak i środki kontroli ryzyka, czyli działania zapobiegające niekorzystnym zdarzeniom.

W kolejnictwie zagrożenia cyberbezpieczeństwa dotyczą wielu obszarów, a konsekwencje ataku na infrastrukturę informatyczną są rozliczne, od ewentualnych strat materialnych aż do wypadków kolejowych. Szczególnie wrażliwe są tu systemy sterowania ruchem kolejowym i zarządzania ruchem w postaci jazd pociągów i manewrów. Nie bez znaczenia jest także ochrona tajemnic różnego rodzaju, od danych finansowych aż do RODO, czyli informacji związanych z danymi osobowymi.

Organizowane 24 lipca przez Tor-Audytor i Tor-Konferencje seminarium „Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” jest znakomitą okazją do zdobycia wiedzy i podzielenia się doświadczeniem w zakresie cyberbezpieczeństwa. Niemal wszyscy uczestnicy rynku od zarządców infrastruktury i przewoźników po producentów i przedstawicieli podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie mają wyjątkową okazję do zapoznania się z opiniami ekspertów na co dzień zajmujących się tymi zagadnieniami.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Niczyja kładka nad linią nr 8 na Rakowcu do rozbiórki

Infrastruktura

Wielka Brytania: 10 lat bez wypadku śmiertelnego na kolei

Pasażer

Bezpieczeństwo: Dwa raporty o tym samym, a nie takie same

Infrastruktura

Bezpieczeństwo: Dwa raporty o tym samym, a nie takie same

Ryszard Węcławik, TOR Certyfikacje 11 października 2016

Zobacz również:

Warszawa: Niczyja kładka nad linią nr 8 na Rakowcu do rozbiórki

Infrastruktura

Wielka Brytania: 10 lat bez wypadku śmiertelnego na kolei

Pasażer

Bezpieczeństwo: Dwa raporty o tym samym, a nie takie same

Infrastruktura

Bezpieczeństwo: Dwa raporty o tym samym, a nie takie same

Ryszard Węcławik, TOR Certyfikacje 11 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5