NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielbark: Pociągi znów znikną z rozkładu?

| Kasper Fiszer 07.11.2016 421

Wielbark: Pociągi znów znikną z rozkładu?
Stacja Wielbark, 2013 r. fot. Kasper Fiszer
W ostatni weekend października Przewozy Regionalne uruchomiły pierwsze od trzech lat pociągi pasażerskie do Wielbarka. Na razie nie wiadomo jednak, czy połączenie pojawi się w przyszłorocznym rozkładzie jazdy. Otwarte pozostają także pytania o sens reaktywacji w zaproponowanej formule.
Mogłoby wydawać się, że przebieg poprzedniej, nieudanej reaktywacji ruchu pasażerskiego pomiędzy Szczytnem a Wielbarkiem był tak burzliwy, że charakter ewentualnych działań na rzecz wznowienia ruchu na tej trasie w przyszłości będzie zgoła odmienny i o wiele bardziej przemyślany. Po trzech latach od likwidacji pociągów po zaledwie półroczu ich istnienia wiemy już jednak, że historia lubi się powtarzać, i to nabierając tempa. Tym razem los połączenia okazuje się bowiem niepewny już po dwóch tygodniach jego funcjonowania.

Reaktywacja z rozsądku czy z przypadku?

Województwo warmińsko-mazurskie nie wie bowiem jeszcze, czy będzie dotować kursy na tej trasie w przyszłym roku. – Aktualnie rozkład jazdy na rok 2017 jest w trakcie uzgadniania organizatora [Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego] z operatorem [Przewozami Regionalnymi] – mówi bowiem Ewa Labes-Kunicka, kierownik Biura Polityki Informacyjnej UMWW-M. Jest więc realne, że tegoroczny epizod wskrzeszenia przewozów okaże się jeszcze krótszy niż ten z 2013 r.

Wobec braku konkretnych planów finansującego na okres choćby trzech miesięcy po wznowieniu ruchu zasadnym wydaje się pytanie o sens reaktywacji i stopień jej przygotowania. Trudno bowiem uznać, że organizator dokładnie przeanalizował popyt na przewozy, jeśli jego optyka jest tak krótkoterminowa, że nie zna on nawet tak podstawowych założeń przyszłorocznego rozkładu jak uruchamianie połączeń lub ich brak. Przedstawicielka samorządu przekonuje jednak, że nowe pociągi odpowiadają na konkretne potrzeby mieszkańców regionu.

O pociągi do Wielbarka prosił wójt

– Komunikacja kolejowa do Wielbarka została uruchomiona po uwzględnieniu pisma wójta gminy Wielbark z 23 września tego roku – stwierdza Ewa Labes-Kunicka. W ramach umowy [z Przewozami Regionalnymi] z 26.10.2015 r. zaistniała możliwość uruchomienia komunikacji w soboty i niedziele, tj. zgodnie z oczekiwaniami lokalnej społeczności – dodaje. Jeśli jednak nawet uznać, że mieszkańcy Wielbarka rzeczywiście potrzebują dogodnego transportu w weekendy, a nie w dni powszednie, co już wydaje się założeniem karkołomnym, trudno oczekiwać, że usatysfakcjonuje ich wznowienie ruchu na zaledwie kilka tygodni.

Standardowym dla badania rynku przewozów pasażerskich jest założenie, że realne zainteresowanie nowymi kursami można ocenić na podstawie frekwencji dopiero po kilku miesiącach nieprzerwanego ruchu. Tyle czasu zajmuje bowiem rozprzestrzenianie się informacji o dodatkowych możliwościach transportu czy zmiana przyzwyczajeń. Być może więc nowe pociągi znikną z rozkładu jazdy wcześniej, niż potencjalni zainteresowani zdążą choćby rozważyć możliwość ich wykorzystania w codziennym, a w zasadzie weekendowym życiu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielbark (10)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Wielbark (10)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5