NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielbark: Pociągi mają służyć studentom

| Kasper Fiszer 13.11.2016 276

Wielbark: Pociągi mają służyć studentom
fot. Kasper Fiszer
Rozkład jazdy pociągów jest dobrze dopasowany do lokalnych uwarunkowań – przekonuje gmina Wielbark. Jej władze wnioskowały o uruchomienie połączeń w weekendy, by ułatwić dojazd studentom zaocznym. Pociągi mogą jednak ponownie zniknąć z rozkładu już za miesiąc – ostatnie kursy póki co zaplanowano... w Wigilię.
Pytania o sens październikowego wznowienia przewozów na odcinku Szczytno – Wielbark mnożą się wraz z kolejnymi informacjami o przyszłości tej lokalnej trasy. Jak informował nas na początku tygodnia Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego, władze regionu nie wiedzą jeszcze, czy połączenie będzie obsługiwane w przyszłym roku. Wariant likwidacji dopiero co wznowionych kursów wydaje się coraz bardziej realny.

Dzień studenta musi skończyć się już o 13:00

We wchodzącym w życie w pierwszej połowie grudnia rocznym rozkładzie jazdy opublikowanym na stronie internetowej PKP PLK, co prawda uwzględniono kursy z Olsztyna do Wielbarka, ale mają być one realizowane tylko do 24 grudnia. Wiele wskazuje więc na to, że obecna reaktywacja będzie jedynie niespełna dwumiesięcznym epizodem. Choć warmińsko-mazurski samorząd wskazuje, że wciąż nie zakończyły się rozmowy z Przewozami Regionalnymi dotyczące kształtu przyszłorocznej oferty, wstępny plan połączeń na innych trasach regionalnych został już opublikowany przez zarządcę infrastruktury.

Tymczasem, jak wskazują lokalne władze Wielbarka, zaproponowany przez UMWW-M format obsługi trasy jest adekwatny do potrzeb. Przypomnijmy, że pociągi kursują tylko w dni wolne od pracy, zapewniając dojazd do Olsztyna Głównego na 7:50 i 16:42 oraz powrót o 5:13 i 13:32. – Połączenie funkcjonuje w soboty i niedziele, umożliwiając licznie uczącej się młodzieży dojazd do Uniwersytetu [Warmińsko-Mazurskiego] na zajęcia niestacjonarne – argumentuje Tomasz Chodyna, inspektor w Urzędzie Gminy Wielbark.

W dzień powszedni można pojechać busem lub... samochodem

Zgodnie z przesłanymi przez niego informacjami, wójt gminy Wielbark wnioskował o uruchomienie tych połączeń właśnie w IV kwartale tego roku. Jak podkreśla przedstawiciel UG, w dni robocze nie ma zapotrzebowania na kursy finansowanych przez województwo pociągów. – Format obsługi linii, w którym pociągi są uruchamiane jedynie w dni wolne, jest wystarczający. Potrzeby komunikacyjne mieszkańców gminy w dni robocze są zapewniane innymi środkami transportu: autobusami, busami i samochodami prywatnymi – stwierdza Tomasz Chodyna.

Linia nr 35 na swoim północnym odcinku została wyremontowana przed czterema laty. Pociągi miały pierwotnie dowozić pracowników do jednego z największych pracodawców regionu, fabryki koncernu Ikea w Wielbarku. Od początku rozkład jazdy nie był jednak dostosowany do zmianowego rytmu producenta mebli. Obecny grafik połączeń również nie uwzględnia potrzeb dojeżdżających do Wielbarka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielbark (10)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Wielbark (10)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5