NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Jak idą prace na Wiedence?

| inf. pras. 18.04.2019 1

Jak idą prace na Wiedence?
Fot. PKP PLK
Jak idą prace na Wiedence?
Jak idą prace na Wiedence?
Jak idą prace na Wiedence?
Jak idą prace na Wiedence?
Trwają prace na ostatnim modernizowanym odcinku linii nr 1, czyli popularnej „Wiedence”. Modernizacja odcinka Częstochowa – Poraj potrwa do II połowy przyszłego roku.
Inwestycja nie wstrzymała ruchu pociągów. Prace na 17-kilometrowej trasie od Częstochowy do Poraja obejmują wymianę torów i sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewnią sprawny przejazd pociągów. Podróżni skorzystają z podwyższonych peronów na przystankach Częstochowa Raków i Korwinów oraz na stacji Poraj. Perony będą antypoślizgowe, oświetlone i monitorowane, wyposażone w nowe wiaty i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Na perony w Częstochowie Raków podróżni dostaną się wyremontowanym przejściem podziemnym – informuje PKP PLK.

PLK w stacji Poraj budują nową nastawnię, nowoczesne urządzenia zwiększą poziom bezpieczeństwa ruch kolejowego. Podobny efekt zapewni modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych. Obiekty zyskają nową nawierzchnię drogową i urządzenia zabezpieczające. Prace obejmują także mosty i przepusty. W trzecim kwartale planowane jest zakończenie prac na jednym i przejście z robotami na drugi tor.

Od Poraja do Zawiercia

Trwają prace na stacji Myszków oraz na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Podróżni mogą już korzystać z podwyższonych peronów. Obiekty zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, oświetlenie, monitoring i system informacji pasażerskiej. Inwestycja obejmuje także przystanki Masłońskie Natalin, Żarki Letnisko, Myszków Nowa Wieś. Tam również zwiększy się komfort obsługi pasażerów.

Efektem inwestycji na „Wiedence” będzie nie tylko zwiększenie komfortu obsługi podróżnych i zapewnienie dostępu do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Skróci się czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o około 10 minut. Pociągi pojadą szybciej – prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km/h. Korzystne zmiany będą również dla przewoźników towarowych. Sprawnie pojadą cięższe pociągi, gdyż trasa i mosty będą przystosowane do nacisku 221 kN/oś - informuje PKP PLK.

Zakończenie prac między Częstochową a Zawierciem planowane jest na trzeci kwartał 2020 roku. Wartość projektu sięga 380 mln złotych. Finansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Modernizacja linii kolejowej między Częstochową a Zawierciem została objęta Paktem Uczciwości – pilotażowym programem organizowanym przez Komisję Europejską. Obserwatorem społecznym jest Fundacja Batorego, która nadzoruje proces realizacji inwestycji.

Liczby inwestycji

Na modernizowanej 44-kilometrowej trasie, przebudowane zostaną perony na 2 stacjach Myszków oraz Poraj, zwiększy się komfort obsługi na 8 przystankach: Częstochowa Raków, Korwinów, Masłońskie Natalin, Żarki Letnisko, Myszków Nowa Wieś, Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Na przystankach Żarki Letnisko i Myszków Mrzygłód oraz na stacji Poraj nowe przejścia podziemne zapewnią bezpieczne dojście na perony.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych obejmuje wymianę torów i sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewnią sprawny przejazd pociągów. Zaplanowano remont i przebudowę m.in. 20 mostów. Wybudowana będzie na nowo przeprawa nad rzeką Stradomką. Poziom bezpieczeństwa na linii zwiększy modernizacja 15 przejazdów kolejowo-drogowych. Zyskają dodatkowe urządzenia i sygnalizację.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (753)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Śląskie (753)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5