Partnerzy serwisu:

Więcej RegioPanter w Kolejach Czeskich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Koleje Czeskie/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Więcej RegioPanter w Kolejach Czeskich
Koleje Czeskie rozstrzygnęły właśnie przetarg na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń dalekobieżnych. Za kwotę około 94 mln euro zamówienie zrealizuje firma Škoda. Ostatni z zamówionych pociągów wyjedzie na tory w roku 2016.

Elektryczne zespoły trakcyjne 7Ev (RegioPanter) już po raz drugi są zamawiane przez Koleje Czeskie ČD. Realizacja pierwszego zamówienia rozpoczęła się w roku 2011 i objęła 19 pociągów. Nowe składy RegioPanter będą jednak różniły się od tych, które już kursują w barwach przewoźnika - przede wszystkim dlatego, że będą przeznaczone do obsługi połączeń dalekobieżnych.

Zasadniczą zmianą w składzie będzie inny niż w starszych składach układ siedzeń. Ze względu na przeznaczenie pociągów, znajdzie się w nich więcej miejsca na bagaż (będą m. in. bardziej pojemne półki nad siedzeniami). W każdym przedziale na stronę pociągu będą jedne podwójne drzwi, a przedsionek zostanie oddzielony od przedziału drzwiami przesuwnymi.

Niskopodłogowe pociągi będą klimatyzowane, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i matek z wózkami. Przy siedzeniach znajdą się gniazdka do zasilania laptopów i ładowarek telefonów komórkowych, a także elektroniczny system rezerwacji siedzeń oraz nowoczesna informacja pasażerska. Na pokładzie pociągu każdy pasażer będzie mógł skorzystać z bezprzewodowego internetu.

To jeden z nielicznych przypadków wykorzystania W Czechach elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi transportu dalekobieżnego. Warto przypomnieć, że na podobne rozwiązanie zdecydował się prywatny przewoźnik Leo Express, który walczy o pasażerów z Kolejami Czeskimi na trasie Praga - Ostrawa. Leo Express eksploatuje elektryczne zespoły trakcyjne Flirt w wersji przeznaczonej do obsługi połączeń dalekobieżnych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Tabor i technika

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Michał Szymajda 13 lipca 2023

Škoda z umową na bateryjne jednostki trakcyjne dla Kolei Czeskich

Tabor i technika

Koleje Czeskie kupią lokomotywy spalinowe lub dualne

Tabor i technika

Koleje Czeskie kupią lokomotywy spalinowe lub dualne

Michał Szymajda 08 kwietnia 2023

Bardzo blisko kolizji regionalnych pociągów w Czechach

Infrastruktura

Zobacz również:

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Tabor i technika

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Michał Szymajda 13 lipca 2023

Škoda z umową na bateryjne jednostki trakcyjne dla Kolei Czeskich

Tabor i technika

Koleje Czeskie kupią lokomotywy spalinowe lub dualne

Tabor i technika

Koleje Czeskie kupią lokomotywy spalinowe lub dualne

Michał Szymajda 08 kwietnia 2023

Bardzo blisko kolizji regionalnych pociągów w Czechach

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5