NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

Więcej pociągów PKP Intercity do Wisły?

| Michał Szymajda 21.07.2021 4,6k

Więcej pociągów PKP Intercity do Wisły?
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
Posłanka Małgorzata Pępek sugeruje Ministerstwu Infrastruktury, by to zamówiło w PKP Intercity więcej pociągów do Wisły. Resort odpowiada.
W ubiegłym roku została wyremontowana linia kolejowa do Ustronia i Wisły. Jej parametry techniczne pozwalają na szybki i komfortowy dojazd w Beskidy, odciążając przy tym zatłoczoną z reguły drogę prowadzącą do „źródeł Wisły” – pisze posłanka, choć nieco na wyrost, bowiem remont linii do Wisły wciąż trwa, a pociągi w związku z tym nie docierają do samej miejscowości. Kończą bieg w Skoczowie, skąd do Wisły jedzie się autobusem komunikacji zastępczej.

W związku z tym do Wisły nie dociera też weekendowy pociąg IC z Warszawy, obsługiwany Dartem. Zdaniem posłanki Pępek sobotnie i niedzielne połączenie to i tak za mało i pociąg powinien kursować codziennie. Ma też inne pomysły na kolejowe ożywienie Wisły.

Aby w pełni wykorzystać potencjał regionu, należy rozważyć możliwość rozszerzenia oferty przewozowej (…). Przykładowym połączeniem kolejowym mogłoby być połączenie TLK Ustronie z Kołobrzegu do Krakowa, w ramach którego cześć wagonów mogłaby jechać bezpośrednio do Wisły (…). Byłoby także wskazane, aby mieszkańcy Poznania czy Wrocławia mieli bezpośrednie połączenie z Beskidami. Można to uzyskać wyłączeniem i włączeniem kilku wagonów w Katowicach do i z pociągu relacji Szczecin – Kraków – czytamy w interpelacji, która trafiła na biuro resortu infrastruktury.

W kwestii uruchomienia grupy wagonów komunikacji bezpośredniej w relacji Wisła – Kołobrzeg – Wisła włączanych/wyłączanych na stacji Kraków Gł. do/z pociągu TLK „Ustronie” kursującego na trasie Kraków Gł. – Kołobrzeg – Kraków Gł. informuję, że niezbędne jest podwyższenie przez PKP PLK prędkości szlakowej oraz zwiększenie przepustowości na remontowanej linii nr 93, celem skrócenia czasu przejazdu z Wisły przez Oświęcim do Krakowa. Po zakończeniu prac inwestycyjnych, o których mowa powyżej, w trakcie dalszych prac nad kształtem oferty przewozowej, organizator wspólnie z operatorem rozważy warianty i przeanalizuje możliwości wdrożenia zaproponowanych zmian – napisał Rafał Weber, sekretarz stanu w ministerstwie.

Przedstawiciel resortu negatywnie odnosi się natomiast do codziennego kursowania pociągu IC „Beskidy” z Warszawy do Wisły i uprzejmie informuję. – Takie wyeliminowałoby kursowanie pociągu IC „Daszyński” relacji Warszawa – Bielsko-Biała od poniedziałku do piątku, co mogłoby spotkać się z negatywną reakcją zarówno władz samorządowych, jak i podróżnych korzystających z ww. połączenia, w związku z czym nie jest planowane – czytamy.

Remont linii do Wisły ma się skończyć w grudniu 2022. Oferta Kolei Śląski do uzdrowiska na razie również nie będzie powalająca, bowiem do miejscowości dojedzie tylko 6 par pociągów. Z czasem pociągów ma być osiem, co również nie oszałamia. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5