NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Więcej linii kolejowych na 200 km/h do 2023 roku?

| Michał Szymajda 09.12.2016 3,1k

Więcej linii kolejowych na 200 km/h do 2023 roku?
Modernizowana magistrala Rail BalticaFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP PLK będzie dążyć do tego, by na głównych liniach magistralnych pociągi poruszały się z prędkością do 200 km/h. Nie tylko na Centralnej Magistrali Kolejowej i odcinku Warszawa – Trójmiasto.
Przy okazji powołania Rady Ekspertów przy PKP PLK minister Andrzej Adamczyk i prezes PKP PLK Ireneusz Merchel znaleźli chwilę na rozmowę z dziennikarzami. Interesująco zabrzmiała zwłaszcza zapowiedź analizy planowanych do wykonania inwestycji na liniach magistralnych, pod kątem podniesienia na nich prędkości szlakowej do 200 km/h.

– 2/3 studiów wykonalności w ostatnich trzech miesiącach zmienialiśmy. W mojej ocenie trzeba było tak zrobić, ponieważ założone dla niektórych linii warianty modernizacji nie wykorzystywały w pełni ich możliwości. Na przykład – wcześniej PLK planowały, że prędkość 200 km/h będzie do osiągnięcia w najbliższych latach na CMK i na północnym odcinku E 65. Analizujemy obecnie możliwości podniesienia prędkości do 200 km/h także na innych odcinkach – powiedział prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Dodał jednak, że nie czas, by mówić o konkretnych liniach i liczbie kilometrów.

– Docelowo będziemy tak przygotowywali infrastrukturę w Polsce, aby po liniach magistralnych, na podstawowych ciągach, pociągi pasażerskie mogły jeździć z prędkością 200 km/h, na liniach łączących regiony – 160 km/h, a na liniach ważnych liniach regionalnych – 120 km/h – dodał

Za rok, od grudnia 2017, według zapowiedzi PKP PLK do osiągnięcia prędkości 200 km/h gotowy będzie następny, 79-kilometrowy odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej między Grodziskiem Mazowieckim a Idzikowicami. Dzisiaj z taką prędkością jeżdżą jedynie pociągi Pendolino na innym, 85-kilometrowym odcinku CMK między Zawierciem a Olszamowicami.

Prawdopodobnie od grudnia 2018 możliwość przejazdu z prędkością 200 km/h pojawi się także na części magistrali E65 między Warszawą a Gdańskiem. Z taką prędkością mamy pojechać na odcinku z Tczewa do Gdańska, na odcinku Mława – Kątne oraz od stacji Warszawa Praga do Legionowa. Prace na linii Warszawa – Poznań, które spowodują zamknięcie szlaku na dwa lata, nie uwzględniają podniesienia prędkości do 200 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

PKP PLK (6937)
(765)

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

PKP PLK (6937)
(765)

Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5