Partnerzy serwisu:
II linia metra

Wiceprezydent Olszewski: Inspiro to spora zmiana jakościowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Wiceprezydent Olszewski: Inspiro to spora zmiana jakościowa
Niedługo do ruchu na I linii metra zostanie włączony pierwszy skład Siemens Inspiro, testy homologacyjne zmierzają ku końcowi. – To skok cywilizacyjny dla Metra Warszawskiego – mówi wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski.

Władze miasta zakładają, że pierwszy skład zacznie wozić pasażerów na przełomie na września i października br. – Nowoczesne składy są jednoprzestrzenne, co jest sporą zmianą jakościową w Metrze Warszawskim. Do tego są ultra oszczędne – nie tylko ze względu na lekkość samej konstrukcji, ale też sposób oświetlenia czy wykorzystywane technologie, jeżeli chodzi o sam napęd. To skok cywilizacyjny – zachwala Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Pociąg powinni docenić pasażerowie. – Będzie to jeden długi, 120-metrowy pojazd przegubowy. Pasażer będzie mógł przejść od początku do końca składu bez konieczności wysiadania. Po drugie ważne są udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością w postaci wysuwanej rampy spod przednich drzwi, specjalnie przeznaczonych miejsc, uchwytów, czyli wszystkiego, co jest potrzebne, by pasażerowie czuli się wygodnie i bezpiecznie – wymienia Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Metro liczy na spore oszczędności z tytułu eksploatacji tych składów. – Okresy międzyprzeglądowe wynoszą około 3 miesięcy. Dziś pojazdy rosyjskie serii 81 mają czas międzyprzeglądowy 20 godzin. Mniejsze zużycie prądu w stosunku do pojazdów obecnie użytkowanych osiągamy z powodu zasadniczej różnicy wagi – mówi Jerzy Lejk.

Warszawa zamówiła 35 składów Inspiro do obsługi centralnego odcinka II linii i wzmocnienia I linii metra. Powstają one w wiedeńskich zakładach Siemensa i w nowosądeckim Newagu.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Olszewski: Sprawdzamy, czy problem kół Inspiro to na pewno wina taboru

II linia metra

Maszyniści szkolą się na symulatorze Inspiro. Wiceprezydent też

II linia metra

Olszewski: Protesty nie opóźnią przetargu na przedłużenie II linii metra

II linia metra

Zobacz również:

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Olszewski: Sprawdzamy, czy problem kół Inspiro to na pewno wina taboru

II linia metra

Maszyniści szkolą się na symulatorze Inspiro. Wiceprezydent też

II linia metra

Olszewski: Protesty nie opóźnią przetargu na przedłużenie II linii metra

II linia metra

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5