NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wiceprezes Medcomu: Skutki Brexitu nie muszą być tylko negatywne

| Piotr Wroński 27.06.2016 207

Wiceprezes Medcomu: Skutki Brexitu nie muszą być tylko negatywne
fot. mattbuck CC BY-SA 3.0
– Decyzję Brytyjczyków musimy uszanować, skupić się na przyszłości i próbować znaleźć dobre strony tej sytuacji, która na pewno nie jest dla nikogo komfortowa. Natomiast ze szczegółową oceną ewentualnych skutków wyjścia Wielkiej Brytanii z UE powinniśmy się nieco wstrzymać – komentuje wyniki referendum w Wielkiej Brytanii Piotr Wroński, wiceprezes Medcomu. 
– Trudno przeprowadzać trafne prognozy i stawiać wiążące diagnozy, ponieważ jest to sytuacja w Unii Europejskiej zupełnie nowa i nie można jej z niczym porównać. Czekają nas na pewno spore perturbacje w europejskiej gospodarce, co będzie miało wpływ na tempo rozwoju Polski, Wielkiej Brytanii, ale także całej Unii. Ich skala zależeć będzie jednak od tego, jak długo potrwa proces wychodzenia Wielkiej Brytanii z UE i warunków na jakich ono przebiegnie – komentuje Piotr Wroński, wiceprezes Medcomu.

Zawirowania w gospodarce z pewnością przełożą się także na branżę kolejową i elektroenergetyczną w tym na producentów systemów trakcji kolejowej. Medcom nie obawia się jednak dużego pogorszenia wyników, gdyż prowadzi działalność w wielu krajach, a Wielka Brytania to tylko jeden z wielu rynków, na których spółka jest obecna i na którym dopiero zaczyna ekspansję oraz realizację projektów.

Wg Piotra Wrońskiego, Brexit może przynieść pewne korzyści polskim przedsiębiorstwom, a zwłaszcza eksporterom. Przy spadku konkurencyjności rynku brytyjskiego i pozostałych krajów Unii Europejskiej, zwiększy się z pewnością nacisk na większą konkurencyjność cenową, kosztem protekcjonizmu i wspierania lokalnych producentów.

– I tu możemy upatrywać naszej szansy i zbilansowania ewentualnych strat. Zwłaszcza, że może nam sprzyjać niższa wartości złotówki w stosunku do funta i euro. Z drugiej strony, musimy pamiętać o tym, że Wielka Brytania poza strukturami europejskimi, to mniej funduszy w budżecie Unii Europejskiej, którego Polska jest przecież beneficjentem. Mniej środków, to automatycznie mniej inwestycji, w tym także tych w infrastrukturę transportową i transport masowy, ale także w innowacje – zauważa wiceprezes Medcomu.

Spółka liczy na nowe projekty rządu, który wychodzi z inicjatywą i podejmuje kroki zmierzające do poprawy konkurencyjności i innowacyjności polskiej gospodarki. Piotr Wroński ma tutaj na myśli m.in. plan „W drodze do elektromobilności” oraz Luxtorpeda 2.0, które wg zapowiedzi Ministerstwa Rozwoju mają wykorzystać potencjał rodzimej myśli technicznej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Komentarze
zdjęcie autora

Piotr Wroński - wiceprezes zarządu w firmie Medcom

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5