NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wiadomo jaki tabor kupi Polregio. Przewoźnik obronił swoją decyzję w KIO

| Redakcja 23.08.2022 8,6k

Wiadomo jaki tabor kupi Polregio. Przewoźnik obronił swoją decyzję w KIO
rys. Pesa
Ważna decyzja w sprawie umowy ramowej Polregio na dostawę do 200 nowych pociągów. Krajowa Izba Odwoławcza orzekła, że przewoźnik może preferować oddzielne, a nie wspólne wózki między członami. Takie rozwiązania mają m.in. Pesa, FPS, Stadler i Skoda". 
Krajowa Izba Odwoławcza podczas posiedzenia w poniedziałek, 22 sierpnia postanowiła odrzucić odwołania złożone przez Skoda Transportation oraz Stadler Polska w sprawie przetargu spółki Polregio na zakup do 200 zespołów trakcyjnych. KIO w uzasadnieniu wyroku podkreśliła, że Polregio przedstawiło rzeczowe dowody, poparte opiniami ekspertów na wiarygodność kryteriów oceny ofert w przetargu.

Tym samym KIO odrzuciła argumenty odwołujących o zawężaniu konkurencji i podejmowaniu prób obejścia przez przewoźnika pierwszego werdyktu Izby. Przypomnijmy, że Krajowa Izba Odwoławcza zdecydowała o ważnych zmianach w specyfikacji – dopuszczone miały zostać wózki wspólne Jacobsa i aluminiowe pudła. Zgodnie z werdyktem przewoźnik dopuścił oba rozwiązania, ale producenci, którzy zaproponują takie rozwiązania, nie pozyskają dodatkowych punktów procentowych w ocenie ofert.

Stadler i Skoda uznały, że to rozwiązanie nie jest satysfakcjonujące i dalej ogranicza konkurencję, ale KIO nie podzieliło tej opinii. Polregio dowodziło przed KIO, że argument o preferowaniu jakichkolwiek producentów jest nietrafiony, ponieważ pojazdy z wózkami klasycznymi cały czas produkuje Skoda, Stadler dostarcza je na konkretne zamówienia - np. aktualnie realizuje zamówienie dla DB Regio. Podobnie Pesa produkuje pociągi na wózkach Jacobsa. Trudno więc zdaniem przewoźnika mówić o preferowaniu jakiekolwiek producenta.

 – Cieszymy się z decyzji Krajowej Izby Odwoławczej, która obiektywnie oceniła jakość i wagę argumentów Zamawiającego. Udowodniliśmy, że w naszym interesie, jako przewoźnika publicznego jest konkretna konfiguracja pojazdów, wynikająca m. in. z najlepszej wiedzy o posiadanych zasobach i możliwości optymalnego ich wykorzystania w trakcie wieloletniego utrzymania nowo zakupionego taboru. Pozwoli to znacząco zdywersyfikować nakłady inwestycyjne, efektywnie wydatkować środki publiczne, a także zwiększyć dostępność nowych pojazdów poprzez racjonalne wykorzystanie możliwości utrzymaniowych Spółki – mówi Artur Martyniuk, prezes Polregio.

Otwarcie ofert na dostawę do 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Polregio nastąpi pod koniec sierpnia. Przewoźnik zamierza też pozyskać jednostki spalinowe i hybrydowe, choć już w mniejszej liczbie. Na pewną skalę będzie też kontynuowana modernizacja posiadanego już taboru – zapowiadał niedawno prezes Martyniuk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5