NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Węgrzy chcą budować autobusy szynowe wspólnie z CRRC

| Michał Szymajda 27.01.2021 38

Węgrzy chcą budować autobusy szynowe wspólnie z CRRC
Węgierski motorakFot. Taurus1047.5, CC BY-SA 3.0
Węgierski państwowy operator kolejowy MÁV decyduje się na szerszą współpracę z chińskim gigantem taborowym CRRC. Obie firmy mają rozpocząć pracę nad budową lekkich zespołów trakcyjnych.
Do podpisania listu intencyjnego doszło 21 stycznia. Chińczycy i Węgrzy są zainteresowani podjęciem współpracy na rzecz budowy spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych, których na Węgrzech jest 2 300 kilometrów. Kupowane na przełomie lat 70. i 80. czechosłowackie „motoraki” dożywają kresu swojej egzystencji i konieczna jest wymiana tego taboru na nowy. Na początek planuje się zakup ponad setki pojazdów do obsługi linii lokalnych.

Współpracę z CRRC miałby podjąć zakład córka państwowego operatora MÁV Szolnok, który obecnie zajmuje się modernizacją i produkcją wagonów IC+ (możemy zobaczyć je także w Polsce, w składzie pociągu IC Cracovia). Od nowych pojazdów oczekuje się spełniania wysokich norm ekologicznych (nie ma jednak mowy o wodorze, czy bateriach), niskiej podłogi oraz niskiego nacisku na oś, co ma przyczynić się do niewielkiego zużycia toru na liniach lokalnych. Na razie nie przedstawiono ram czasowych powstania takiego pojazdu, ani tego, w jaki sposób miałby zostać zakupiony dla węgierskiego operatora. Węgrzy, będąc w Unii Europejskiej, są bowiem zobowiązani do organizowania otwartych przetargów na dostawy pojazdów kolejowych, do których zgłosić się mogą także inni producenci.

Chińczycy są coraz bardziej aktywni w obszarze transportu na Węgrzech. Produkują tam już elektryczne autobusy, CRRC dostarcza też pierwsze lokomotywy dla Rail Cargo Hungaria.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (444)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (444)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5