Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Węgrzy chcą budować autobusy szynowe wspólnie z CRRC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Węgrzy chcą budować autobusy szynowe wspólnie z CRRC
Fot. Taurus1047.5, CC BY-SA 3.0Węgierski motorak
Węgierski państwowy operator kolejowy MÁV decyduje się na szerszą współpracę z chińskim gigantem taborowym CRRC. Obie firmy mają rozpocząć pracę nad budową lekkich zespołów trakcyjnych.

Do podpisania listu intencyjnego doszło 21 stycznia. Chińczycy i Węgrzy są zainteresowani podjęciem współpracy na rzecz budowy spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych, których na Węgrzech jest 2 300 kilometrów. Kupowane na przełomie lat 70. i 80. czechosłowackie „motoraki” dożywają kresu swojej egzystencji i konieczna jest wymiana tego taboru na nowy. Na początek planuje się zakup ponad setki pojazdów do obsługi linii lokalnych.

Współpracę z CRRC miałby podjąć zakład córka państwowego operatora MÁV Szolnok, który obecnie zajmuje się modernizacją i produkcją wagonów IC+ (możemy zobaczyć je także w Polsce, w składzie pociągu IC Cracovia). Od nowych pojazdów oczekuje się spełniania wysokich norm ekologicznych (nie ma jednak mowy o wodorze, czy bateriach), niskiej podłogi oraz niskiego nacisku na oś, co ma przyczynić się do niewielkiego zużycia toru na liniach lokalnych. Na razie nie przedstawiono ram czasowych powstania takiego pojazdu, ani tego, w jaki sposób miałby zostać zakupiony dla węgierskiego operatora. Węgrzy, będąc w Unii Europejskiej, są bowiem zobowiązani do organizowania otwartych przetargów na dostawy pojazdów kolejowych, do których zgłosić się mogą także inni producenci.

Chińczycy są coraz bardziej aktywni w obszarze transportu na Węgrzech. Produkują tam już elektryczne autobusy, CRRC dostarcza też pierwsze lokomotywy dla Rail Cargo Hungaria.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5