NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Weekend pod znakiem utrudnień. Na co skarżyli się pasażerowie?

| Jakub Madrjas 12.03.2019 2,3k

Weekend pod znakiem utrudnień. Na co skarżyli się pasażerowie?
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Przerwa w ruchu na linii Warszawa – Gdańsk to nie jedyne utrudnienia, na jakie w weekend natknęli się pasażerowie. Korzystający z kolei skarżyli się nie tylko na opóźnione pociągi, ale i na brak informacji. Szereg komentarzy wywołało zdjęcie rozdawanego pasażerom poczęstunku – przeterminowanego batonu.
Jak informowaliśmy, PKP PLK walczy ze skutkami wichury w województwach dolnośląskim i śląskim. Z kolei w niedzielę (10 marca) doszło do przerwy w ruchu na ważnej trasie z Warszawy do Gdańska. Utrudnienia spotkały jednak pasażerów już w sobotę (9 marca). Doszło wówczas do zerwania sieci trakcyjnej na stacji Leszno. Wciąż czekamy na podsumowanie sobotnich utrudnień przez PKP PLK.

Utrudnienia na linii Poznań – Wrocław

Warto przypomnieć, że przed dwoma tygodniami (24 lutego) doszło do uszkodzenia sieci trakcyjnej na stacji Poznań. Z tego powodu 40 pociągów pasażerskich doznało opóźnień na 2401 minut. Średnie opóźnienie pociągu wynosiło ok. 60 minut. Również tym razem skala utrudnień była duża. Jak donosi profil Poznań-Leszno, ruch na linii 271 został wstrzymany na 20 godzin. Pasażerowie nie mogli być informowani o opóźnieniach, ponieważ tablice na peronach oraz zapowiedzi głosowe na większości stacji nie działają.
Społecznicy zwracali też uwagę, że jeden pociąg TLK Mamry miał aż 435 minut opóźnienia, a mimo tak dużych utrudnień zorganizowano tylko jeden autobus komunikacji zastępczej. 
Nawet batonik opóźniony...

Szereg negatywnych komentarzy zebrała też kolej podczas niedzielnych utrudnień na linii Warszawa – Gdańsk. Również tutaj pasażerowie narzekali na brak informacji oraz komunikacji zastępczej. – Frekwencja w pociągach PKP Intercity, które z powodu awarii zanotowały opóźnienia na tej trasie, wynosiła ponad 4000 osób. Uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej nie było możliwe ze względu na ograniczenia dostępności pojazdów po stronie przewoźników autobusowych. Do przewiezienia takiej liczby podróżnych byłoby potrzebnych co najmniej kilkadziesiąt autobusów, których przewoźnicy autobusowi nie byli w stanie zapewnić – tłumaczy Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity.

– Komunikat o utrudnieniach w ruchu pociągów dostępny był na naszej stronie. Ponadto na dworcach i peronach wygłaszane były komunikaty, informujące o opóźnieniach pociągów, wynikających z awarii sieci trakcyjnej. Informacje były udzielane również przez drużyny konduktorskie. Ponadto w mediach społecznościowych na bieżąco odpowiadaliśmy na zapytania pasażerów – zapewnia przedstawicielka przewoźnika, przypominając, że w przypadku opóźnienia pociągu wynoszącego od 60 do 119 minut pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości 25 proc. ceny biletu. W przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej jest to 50 proc. ceny biletu. Zasady wypłaty odszkodowań reguluje unijne rozporządzenie.

Problemem pozostaje jakość samej informacji, nie tylko jej dostępność. Według naszych informacji podawano kilka wersji terminu przywrócenia ruchu. Do tego doszła np. awaria wyświetlaczy na dworcu Warszawa Centralna.
Pasażerom doradzono też zamawianie taksówek. Dużo negatywnych komentarzy w mediach zebrał przewoźnik za rozdawanie w ramach rekompensaty przeterminowanych batonówZ kolei zajmujący się doradztwem komunikacyjnym Marcin Gromadzki przeżył bardzo nieprzyjemną przygodę – podobnie jak pozostali pasażerowie jego pociągu, który odjechał wcześniej, niż zapowiadano.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5