NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Węcławik o zaleceniach Komisji: Czy cel może uŚwięcać Środki?

| Ryszard Węcławik 02.04.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-04-02 12:28:30 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
Dlaczego (...) Pan Przewodniczący nie zwrócił się z tymi propozycjami do ministra właściwego ds. transportu....?

Cóż, taki pijarowski zabieg. Nie wyobrażam sobie, że bez zgody szefa, bo przewodniczący już przewodniczącym by nie był. Szef nie cierpi niesubordynowanych. Trzeba było pokazać, że nie tylko prokuratura do wniosków dochodzi.
2012-04-02 12:32:18 Autor: fastcracker
---.wpk.p.lodz.pl

fastcracker
Po katastrofie pod Szczekocinami przycichła sprawa katastrofy w Babach
2012-04-02 12:51:02 Autor: szar
---.tktelekom.pl
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1158/2010 w sprawie wspólnej metody oceny bezpieczeństwa....w części Q2 określa wymóg oceniania przez przewoźnika zaleceń krajowego organu bezpieczeństwa (UTK)/ krajowego oranu dochodzeniowego (PKBWK) i w stosownych przypadkach wdrażanie zaleceń. Jest to suwerenna decyzja przewoźnika, który ocenia przydatnośc zalecenia we własnej działalności i adekwatnść kosztów wdrożenia do ryzyka działalności eksploatacyjnej.
2012-04-02 12:59:59 Autor: RWęcławik
---.ip.netia.com.pl
@ szar jeżeli cytujemy prawo:
ustawa o transporcie kolejowym art. 28 l ust. 1:
\"1. Komisja sporządza raport z postępowania zawierający zalecenia w zakresie poprawy bezpieczeństwa oraz zapobiegania poważnym wypadkom, wypadkom lub incydentom, przyjmując uchwałę w tym zakresie.\"
1. Czy ktoś coś mówił o zakończeniu postepowania i czy ono jestprowadzone jednooosobowo?
2. Jakie efekty da \"wprowadzenie\" jak suwerennie jedni to wdrożą a inni nie?
2012-04-02 13:33:42 Autor: Ślepy tor
---.opera-mini.net
Węcławik jest z Toru? Czy wydawca tego portalu to Zdg tor?
2012-04-02 13:35:06 Autor: nikt ważny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dobrze napisane. Jak egzekwować od szeregowych pracowników postępowanie ściśle wg procedur skoro i \"nominowane góry\" ich nie przestrzegają?

Ale problem jest szerszy, bo tutaj doszło do tragedii i stąd teraz \"mądre dyskusje\", natomiast bałagan jest na całej kolei, choćby w sprawie pomysłu nowych oznaczeń taboru. Od razu pewnie usłyszę że to \"nie groźne\" i nie ma co porównywać - to ja odpowiadam jak nie potrafi się utrzymać porządku w garażu to dlaczego w domu ma być lepiej? Czy trzeba wymiany pokoleń żeby ludzie nie palili czy szczali nie tylko tam gdzie nie ma widocznego zakazu, lecz zwyczajnie nie wypada?

Autorowi polecam: JAKICHŚ tam decyzji.
2012-04-02 15:08:05 Autor:
---.54.27.167
Paradoksem jest to że za zmiany , nie jedno krotnie błędne nikt osobowo nie odpowiada.Przeglądając przepisy E 1 z lat 70 jest kto opracował ,zatwierdził ,i najważniejsze kto może udzielać interpretacji . W dniu dzisiejszym w instrukcji Ir 1 nie ma kto może tę instrukcję interpretować.Z wypowiedzi mających się specjalistów z TOR..u, którzy wiedzą wszystko najlepiej wynikałoby ,że to ich należy pytać ,powiadamiać, a nie UTK. To po co utworzono tę instytucję która nic nie może.
2012-04-02 16:43:19 Autor: znam się na tym
---.adsl.inetia.pl
Szanowni \"eksperci\" w TOR-u kto Wam płaci za tą krucjatę przeciwko PKBWK? Komu zależy na zdyskredytowaniu Komisji w czasie prac nad największym wypadkiem kolejowym w ostatnich latach? Komu przeszkadzają pierwsze zalecenia Komisji?

Wisi mi i wielu kolejarzom sposób czy tryb wprowadzania zmian skoro są one słuszne i potrzebne.
2012-04-02 17:02:52 Autor: D333
---.181.244.210.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A co mają zalecenia do tego że nie zadziałał lub wogóle nie był zainstalowany, lub zainstalowany ale nie podłączony do blokady lub posterunku Starzyny [w przypadku gdy sygnał blokady (zajętości toru) nie sięga urządzeń Sprowy] radiostop. W tej zaistniałej sytuacji ostatnim elementem bezpieczeństwa ruchu powinien(musiał być) automatyczny RADIOSTOP który z automatu po 3 sek od wjechania pociągu na tor zajęty uruchamia zawór ciśnieniowy w loku. Tak było kiedyś, czy coś się zmieniło, czegoś nie zauważyłem?
2012-04-02 20:56:48 Autor: hamia
---.dynamic.chello.pl
Czytam te różne wypowiedzi czy to \"szpeców\" od bezpieczenstwa czy techniki kolejowej to może ci \"eksperci\" wreszcie spokojnie zastanowią sie co tak rzeczywiście wydarzyło sie Szczekocinach gdzei tkwią przyczyny i co faktycznie należałoby wdrozyc. Jak przypomne sobie ze swojej przeszłości te mnożące sie powypadkowe zalecenia, zarządzenia i inne na szybkiego robione decyzje wtedy wprowadzające więcej zamieszania niż korzyści. Pan Wiecławik kwestionuje niuanse prawne a nie zastanowi się czy wogóle system wprowadzania przepisów wenętrznych w Polsce jest prawidłowy. Czy nie było kiedys za komuny jedne przepisy obowiazujące wszystkich dużych (pubklliczne) i małych (niepubliczne) koleje. Gdzie tam ktoś wpadł na pomysł aby UTK miał coś do roboty i zatwierdzał stosy papierów tworzonych przez takich ludzi z TORU i innych firm ( zawsze jakas kasa wpadnie). Podobna sytuacja jest w świadectwach dopuszczenia do eksploatacji itp. Nikt nie ma czasu na uporządkowanie tego bałaganu . PKP PLK funduje sobie ciągle to inne rozwiązanie urządzeń oczywiście za każdym razem droższe bo trzeba wydać kasę na uzyskanie odpowiednich badań itp ( ostatnio chwalił się Bombardier jaką to amerykę odkrył itp ) Tu widzę zalecenie podstawowe które trzeba wdrożyć od natychmiast tj UPORZĄDKOWANIE BAŁAGAN ORGANIZACYJNO-PRAWNO-TECHNICZNYCH NA KOLEI . I tacy ludzie tylko nie wiem czy posiadają wiedzę praktyczną czy jak większość panów z TORU teoretyczna
pozdrawiam ich i niech wezmą się za solidną pracę jest co zrobić moga sie wykazać i pomóc ministerstwu Jak Pan Węcławik chciałby ze mną polemizować tio prosze bardzo nie poda emila to mu odpowię
2012-04-02 22:17:28 Autor: draszyr
---.205.14.65.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ znam się na tym:
To nie jest krucjata przeciwko PKBWK. Co to znaczy pierwsze zalecenia? Jakie jest ich uzasadnienie opracowania w trakcie jej prac? Przeczytaj niżej @ hamia,masz po prostu braki wiedzy o zasadach pracy tego organu.
2012-04-03 00:44:20 Autor: Pablo b4
---.adsl.inetia.pl
Panowie \"fachowcy\"z TORu.Nie igrajcie z życiem pracowników i klientów kolei.Jeżeli powołujecie się na jednolite przepisy unijne w sprawie osygnalizowania czoła pociągu to najpierw zastosujcie takie same jak w unii europejskiej rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa/sygnalizacja kabinowa,czynne SHP itp/. Największym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego jesteście Wy Panowie \"Fachowcy\".Statystyki nie kłamią ,odkąd macie coś do powiedzenia w tym zagadnieniu ilość katastrof kolejowych lawinowo wzrasta.
2012-04-03 05:45:58 Autor: hania
---.dynamic.chello.pl
do draszyr
Nie chodziło mi o to jak pracuje komisja itp chodziło mi o styl wdrażanie różnych zalecen zarządzeń itp. jaki był kiedyś co wypadek komisja cos wnosiła ze swoich ustalen.Takie wdrażanie róznych zaleceń winno być systemowe i długofalowe Ja miałam na uwadze głównie panujący bałagan w produkcji instrukcji i przepisów wewnętrznych który zgotowała sobie UTK. Kiedys wyszkolony pracownik nie musiał znac przpisów własnego pracodawcy, zarządcy infrastruktury i dodatkowo jeszcze klinta gdzie dokonuje obsługi-były jedne. Czy ktoś się zastanowił żeby zrobić porządek z sygnalizacją ograniczyć ilość wskaźników do tych niezbędnych. Zadam publiczne pytanie DO CZEGO i KOMU SŁUĹťA WSKAĹšNIKI NA ZWROTNICACH ROZJAZDÓW czemu na jednych są,na innych nie ma dlaczego na jednych stacjach są oświetlane na innych ciemne i tak dalej. Czemu mówi się w tefonogramach KONIEC jak praktycznie w systemie rozmów telefonicznych taka informacja nigdy nie ma zastosowania. KONIEC miał znaczenie tylko i wyłącznie w tefonogramach pisanych dalekopisem .
Brak odważnych szpeców czy jak oni się nazywają ekspertów o dokonanie tego porządku w instrukcjach nie kosmetyki . Uważam że należałoby opracować tak instrukcje aby pracownicy którzy obsługują nie musieli skakać z jedne na drugą tylko w jednej mieli obowiązki a drugiej wiedzę techniczą niezbędna do realizacji swoich zadań. A teraz jest w każdej coś można znaleźć myślałam że taki porządek nastapi 2000roku ale walka o stołki w PKP PLK wygrała tam trzeba by było zredukować ilość specjalistów( dyrektorów) od instrukcji np ir-1,id1 i tak dalej. Stworzyć jedną komórkę odpowiedzialną za przepisy wenętrzne i pracującą wspólnie ale czy tak się stanie w to bardzo wątpię. Nasi zaś eksperci zamiast analizować i proponować systemowe rozwiązania i pokazywać że można inaczej kasują z firma głupotę która wprowadziła ustawa o transporcie kolejowym możliwość tworzenia własnych przepisów itp.
2012-04-03 07:06:38 Autor: bartek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie ma instrukcji Id-1. Jest przepis. Instrukcją jest Ir-1.
2012-04-03 07:21:57 Autor: hania
---.dynamic.chello.pl
bartek nie osmieszaj sie
przepisów nie ma są instrukcje wewnętrzne id-1 tez jest insytrukcją zarządcy PKP PLK inni maja swoje i tak dalej kiedys była przepisem tak samo jak R1 ale to juz historia
2012-04-03 08:57:52 Autor: MS
---.95.200.236
Apropo sygnału \"SZ\" mówi się że tylko awaryjnie jest stosowany. TAK ale jest bardzo wiele takich miejsc gdzie tak naprawdę-Jazda awaryjna jest na porządku dziennym. Bo inaczej się nieda. Zły stan urządzeń SRk , coraz mniejsze prędkości nawet 10km/h i to nie rzadkość. I nic się z tym nie robi-tylko zmienia ograniczenia z czasowych na stałe i odwrotnie. Sam jezdze za maszyniste w woj.śląskim i widze jak zaniedbana jest kolej. Przykładowo za 12-godznią służbę naliczylem 9 razy podany \"SZ\"
2012-04-03 10:33:26 Autor: RWeclawik
---.ip.netia.com.pl
@ hamia: mój e-mail znajdzie Pan na stronie www.zdgtor.pl
tym bardziej, że w wielu wypadkach ma Pan uwagi zbieźne z moimi.
Sprawy, o których Pan pisze, tj. szczególnie o nielogicznych, bezsensownych przepisach i tzw. polskiej szkole prawa kolejowego znajdzie Pan w wielu wcześniejszych artykułach w RK (internetowym i papierowym wydaniach)
2012-04-03 16:49:05 Autor: znam się na tym
---.adsl.inetia.pl
@draszyr
ROZPORZĄDZENIE M. T. w sprawie poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych; załącznik nr 3. punkt IX. \"Zalecenia komisji kolejowej wymagające podjęcia natychmiastowych działań\"
Z czego wynika, że już w \"Protokole oględzin...\" Komisja może wydać zalecenia.

Choć z drugiej strony paragraf 27 mówi, że zalecenia należy wydać po zakończeniu postępowania, które może trwać kilka miesięcy. Więc jeśli zalecenia są szczególnie ważne i mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo lepiej wydać je jak najszybciej.
2012-04-03 21:40:49 Autor: draszyr
---.147.40.83.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ znam się na tym:
1. rozporządzenie nie może zmieniać zapisów ustawy (ale w Polsce tak bywa ),
2. nawet jeśli, to zalecenia uchwala komisja a nie jej przewodniczący - patrz zapis w cytowanym przez Ciebie załączniku.
2012-04-04 19:20:46 Autor: znam się na tym
---.adsl.inetia.pl
@draszyr
1. Pełna zgoda, a jeśli zmienia to chyba wina ministra, a nie Komisji. Mało tego, na podstawie tego Rozporządzenia powstała instrukcja Ir-8.
2. I znów pełna zgoda. Przewodniczący występuje w imieniu Komisji i ją reprezentuje. Nie może jednak przedstawiać swojego stanowiska, lecz całej Komisji i przez nią uzgodnione. Jeśli w tym wypadku byłoby inaczej to jest afera.
2012-04-16 13:07:10 Autor: Kolejorz 4941
---.tvgawex.pl
Stanowisko autora \"znam się natym\" jest słuszne. Komisja rozpoczyna pracę od pierwszego dnia zaistnienia powaznego wypadku i na etapie sporządzania \"Protokółu oględizn miejsca powaznego wypadku\" na prawo wydawać przemyślane zalecenia, nie takie jakie wydał Przewodniczacy PKBWK.
W przeciwnym razie nie mażna by było odsunąć od wykonywania czynności sprawcy zdarzenia, bo trzeba czekać do sporządzenia \"Raportu ....\"
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS