NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Są zalecenia Komisji po katastrofie w Szczekocinach

| jm, Rynek Kolejowy 28.03.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-03-28 17:50:14 Autor: przewoz
---.play-internet.pl
\"Zapisy wykluczają używanie innych świateł niż białe „klasy A lub klasy B”

Cóż.. Może mają lepsze zabezpieczenia (albo tak im się wydaje), to nie muszą kombinować z dodatkowymi zabezpieczeniami, jak u nas.
2012-03-28 17:54:20 Autor: mk-wroc
---.internetia.net.pl
czemu w tym kraju najpierw muszą zginąć ludzie, żeby potem ktoś mógł stwierdzić nieprawidłowości? Może najpierw powinni być ukarani ludzie z najwyższych władz za brak nadzoru, i \"przymykanie oka\" na nieprawidłowości?
2012-03-28 17:56:16 Autor: asd
---.acn.waw.pl
No po prostu LOL
Gdyby komisje wypadkowe dzialaly w taki sposob w lotnictwie to latanie byloby rosyjska ruletka.

Mam (plonna) nadzieje ze prokuratura i/albo NIK przyjrza sie temu tematowi solidnie, a nie w taki sposob zeby tylko kryc wlasna dupe.
Fakt faktem ze i tak takie raporty i zalecenia sie totalnie u nas zlewa wiec nawet jesli to i tak nic sie nie zmieni.
2012-03-28 17:57:45 Autor: rutek
---.play-internet.pl
Właśnie chciałem napisać to co Przemek - jeżeli przepis może zapobiec wypadkowi to należy go wprowadzić.
Co do wskaźników - maszynista to nie pierwszy lepszy kierowca - mają oni szkolenia okresowe, zresztą przepisy PLK ulegają zmianie i okresowo maszyniści są z nich szkoleni. Więc nie widzę problemu, albo pan Baczyński jako ekspert powinien się trochę doszkolić ze swojej wiedzy, na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat parę wskaźników wprowadzono, tarcze ostrzegawcze przejazdowe, system sterowania ruchem wyprodukowany przez Kapsch, tego też kiedyś nie było.
2012-03-28 18:01:10 Autor: m-sta ic
---.adsl.inetia.pl
Na początek należy zmienić wskaźnik W24 jest mało widoczny a przy podaniu sygnału zastępczego jest niewidoczny.
Jazda na sygnał zastępczy możliwa tylko po uzgodnieniu z maszynistą.
2012-03-28 18:09:04 Autor: ...
---.itcomp.pl
Polak mądry po szkodzie :(
2012-03-28 18:11:26 Autor: rutek
---.play-internet.pl
Co do jazdy na sygnał zastępczy, to w latach 80tych w dawnej DOKP Lubelskiej po kilku wypadkach gdzie pociąg był wyprawiany na sygnał zastępczy, wprowadzono obowązek dla dyżurnych ruchu aby w przypadku podawania Sz mieli obowiązek informowania o przebiegu i przyczynie takiej jazdy. Po pewnym czasie niestety przepis zniesiono zamiast zastosować na całej sieci. Gdyby był do wypadku pod Szczekocinami by nie doszło.
2012-03-28 18:20:26 Autor: kamil_krk
---.xdsl.centertel.pl
Dla ścisłości link do źródła:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=247295#247295
2012-03-28 18:23:03 Autor: atek
---.warszawa.vectranet.pl

atek
Norma, spodziewałem się takich merytorycznych \"rarytasów\" komisji. Mogli rownież dodać że jazda do 100 km/h powinna odbywac się w składzie 2 mechaników w loku a powyżej to minimum z 4 albo 5 plus 10 pomocników i przynajmniej 3 kolorów świateł uruchamianych przy każdej zmianie toru. Do tego zamiast sygnalizacji kabinowej ciągłe meldowanie do posterunków co każdy członek drużyny trakcyjnej zobaczył przez szybę.... żenada i zaścianek porceduralny !!!
2012-03-28 18:39:42 Autor: znam się na tym
---.adsl.inetia.pl
RK skracacie treść pisma KBWK tracąc całkowicie sens zaleceń; żenada.
Panie \"ekspercie\" Baczyński-ale się Pan popisał. Poziom dna.

Co do treści zaleceń- ok (poza 2; przepis o zatrzymaniu się maszynisty po wyjeździe na \"lewy\" bez wskaźnika lub r-zu jest; tylko egzekwować).
2012-03-28 18:50:49 Autor: maszynista czynny
---.183.224.146.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Zal komentować to co wypisujecie.To dyżurni ruchu i my unikamy takich katastrow.Góra tylko miesza nie nie tam gdzie trzeba.
2012-03-28 18:53:25 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
co do dyrektyw unijnych to wszystkie mamy na bakier w temacie kolei
2012-03-28 19:18:15 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
Większych bzdur już dawno nie czytałem ...

Wprowadźmy jeszcze jazdę \"na berło\" i będzie zupełnie dobrze

a propos - jak tam \"psychiczny\" ze Starzyn - nadal rżnie głupa?
2012-03-28 19:19:16 Autor: Arrivederci
---.devs.futuro.pl

Arrivederci
Panie Baczyński, przepisy nie raz pisane są krwią, w przypadku tej katastrofy sygnał Pc2 mógł uratować niejedno życie. Więc polecam na włożenie sobie tych eurobzdur w buty !!!
2012-03-28 19:20:59 Autor: Arrivederci
---.devs.futuro.pl

Arrivederci
@Maurycy_
Jazda na berło w tym przypadku nie byłaby najgłupsza - i tak ręcznie musieli zwrotnice przestawiać...
2012-03-28 19:31:52 Autor: Kolejorz
---.icpnet.pl
Sygnał Pc2 jest nielegalny? Heh w takim razie fajna ta cała unia... bezpieczeństwo ma za nic.
Uważam że zmiana w przepisach dotycząca sygnału Pc2 jest potrzebna. Sygnał taki powinien być zawsze podczas jazdy torem lewym obojętnie czy szlak ma dwukierunkowa blokadę czy nie. Jak widać nawet na szlak z dwukierunkową blokadą można wyjechać i zderzyć się czołowo z innym pociągiem. Gdyby taki sygnał był w tym przypadku użyty skutki pewnie byłyby o wiele łągodniejsze. Maszynista IC wraz z pomocnikiem o wiele wcześniej zorientowaliby się że z przeciwka jedzie jakiś pociąg po ich torze. Sygnał Pc2 od bardzo dawna jest używany na kolei(dawniej może miał inna nazwę ale sens zawsze był taki sam). Chyba nie sądzicie że ktoś sobie siedział w domku i z nudów go sobie wymyślił? Ten sygnał został wprowadzony ponieważ dochodziło już dawno temu do zderzeń czołowych pociągów, jak widać nadal dochodzi. Takie wypadki nie zdarzają się tylko w Polsce.
Ktoś w UE chyba myśli że jazda pociągiem jest taka sama jak samochodem, a kierownica (nastawnik) która jest w niektórych typach pojazdów służy do skręcania jak w samochodzie. Z resztą, słyszałem o przypadku że pociąg rozjechał jakiegoś samobójcę i prokurator jak przyszedł na lokomotywę zapytał maszynistę dlaczego nie skręcił i nie ominął tego samobójcy, przeciez ma kierownicę...
Więc jak widać nie trzeba takich ekspertów daleko szukać.
2012-03-28 19:31:53 Autor: yip man
---.149.246.94.ip4.artcom.pl
Oczywiscie że sygnał PC2 jeżdząc w kierunku przeciwnym do zasadniczego zarówno po torze przystosowanym(blokada liniowa) jak i nie. Będzie jasno i zwięźle, a nie jak do tej pory.
W nocy maszynisci beda wiedziec po jakim torze jadą!!( Nie jak w Szczekocinach)
2012-03-28 19:34:06 Autor: em
---.net.pl
Panie Ryś - poziom montera
2012-03-28 19:35:55 Autor: m-sta ic
---.adsl.inetia.pl
Może jeszcze koguta na dach i sygnał dźwiękowy,że jadę po lewym.
2012-03-28 19:37:09 Autor: maszynista PR K-ce
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W PLK stosowane są absurdalne wyjątki wdrażane tymczasowo o czym już po kilku miesiącach zapomina się, że zostały wdrożone i są sprzeczne z przepisami IR-1 i Ie-1.
Tak właśnie jest w stacji Tychy na Śląsku. UTK ma wzrok ślepca.
2012-03-28 19:38:28 Autor: DOKP
---.ssp.dialog.net.pl
.......Widzę,że mój wniosek w sprawie sygnału Pc2........został zaakceptowany ........Tylko się cieszyć.......
2012-03-28 19:41:21 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
coraz bardziej upewniam się w przekonaniu że organizacje jak TOR czy RBF są towarzystwem wzajemnej adoracji ...
tzw. \"eksperci\" coraz bardziej przypominają ekspertów z zespołu maciarewicza
ile jeszcze głupot wypłynie z tych oszołomskich sekt, które mają z koleją tyle wspólnego co loty kosmiczne z Rowem Mariańskim ...
2012-03-28 19:43:41 Autor: DOKP
---.ssp.dialog.net.pl
.....@ maszynista IC......no nie błysnąłeś chłopie........wiem,że najlepiej cały czas na Zielono.............
2012-03-28 19:48:07 Autor: maszynista PR K-ce
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Autor: DOKP

Z tego wniosek. Są maszyniści i furmani. Ja chcę żyć, a nie umierać za debili z za biurek.
2012-03-28 19:58:17 Autor: kola
---.internetdsl.tpnet.pl
eeee tam...
2012-03-28 19:58:19 Autor: m-sta ic
---.adsl.inetia.pl
@DOKP

Choć chłopie pojeździsz 40 lat, jak dostaniesz po oczach sygnałem zastępczym, jak mało to tarczą przejazdową (topem) to zmienisz zdanie na ten temat. A co do Starzyn przepisy mówią jasno jak brak kontroli na rozjeździe to ruszyć dupę z nastawni przekorbować uszkodzony rozjazd na żądany kierunek i zabezpieczyć zamkiem (spłoną) i tyle.
2012-03-28 20:14:46 Autor: DOKP
---.ssp.dialog.net.pl
........@ maszynista IC........co do Starzyn,nie neguję Twojej wiedzy.........Interesuje mnie oznaczenie czoła pociągu lub samej lokomotywy .......i to zostało dostrzeżone.......pozdrawiam
2012-03-28 20:22:42 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
@maszynista IC

\"...jak dostaniesz po oczach sygnałem zastępczym, jak mało to tarczą przejazdową ...\"
coś nie rozumiem - czyżby światła na sygnalizatorach oślepiały?
pierwsze słyszę ...
2012-03-28 20:26:14 Autor: Piotrus
---.60.broadband11.iol.cz
Kochani, smiech na sali! TSI dotyczy parametrow technicznych, nie zas zasad sygnalizacji! Jezeli wiec stosowny pojazd bedzie spelnial wymogi TSI (dodajmy, iz TSI wcale nie odnosza sie do polskiej sieci kolejowej w calosci...), to moze sobie smigac spokojnie wyswietlajac sygnal Pc2. Pc2 wcale nie neguje faktu, iz dana lokomotywa zostala wyposazona w elementy wymagane przez TSI.
2012-03-28 20:26:53 Autor: wer
---.dip.t-dialin.net

wer
Przykre jest to ze musi dosc do katastrofy z wieloma ofiarami, aby beton zaczal myslec i zmieniac przepisy/ bardziej je zaostrzyc i mam nadzieje ze sami maszynisi beda bardziej uwazaj przewozac ludzi, aby nie doszlo do kolejnego wypadtku. Sa radia i trzebe je uzywac i kontatowac sie z dyzurnymi ruchu non stop.
2012-03-28 20:29:03 Autor: kazio
---.telpol.net.pl
ja i tak uzywam cały czas 35 lat bez wzgledu na to co kto pisze to jest moje bezpieczenstwo i jeszcze nikt tego nie zanegował przeciez to niczemu nie szkodzi
2012-03-28 20:30:31 Autor: pic
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czasem potrafią oślepiać (szczególnie topy), ale bez przesady. Szczególnie Sz może jak dla mnie błyskać się jak mocno mu się podoba.
2012-03-28 20:43:02 Autor: m-sta ic
---.adsl.inetia.pl
Tak oślepiają i to mocno. Sygnał Pc2 i tak nie pomoże jeżeli nie będę miał informacji od dyżurnego ruchu czemu jadę po lewym.Zdarzają się sytuacje ,że semafor podany wskaźnik W24 świecie w eterze cisza z punktu widzenia dyżurnego i maszynisty wszystko ok! a tu nagle stres czy z przeciwka jedzie po moim torze czy nie.
Dlatego jestem za tym żeby wszystkie sytuacje odmienne od rozkładu jazdy były omawiane na lini dyżurny ruchu-maszynista w końcu po to zostały zainstalowane radiotelefony.
2012-03-28 20:43:32 Autor:
---.54.27.167
Tacy eksperci jak Baczyński chyba wiedzę swoją mają z kolejki do zabawy, co do dyrektyw , przepisów ,zaleceń , unijnych to odpowiedzialni mają to gdzieś.
2012-03-28 20:45:41 Autor: Alek pisowy kotek
---.warszawa.vectranet.pl
Autor: Maurycy_

Poziom Twoich wypowiedzi też nie grzeszy inteligencji Małrycku. Kolejny narzekacz, kolejny komentator znawca. Rusz k..a zadek z pod komputera i sprawdź się na stanowisku w UTK. Co boli trochę popracować? Ohh jak mi przykro... co wylewamy frustracje niepowodzenia w życiu? Bywa, i może się kiedyś nauczycie Towarzyszu, że trzeba wpierw zacząć zmiany od siebie, a potem od innych.
2012-03-28 20:48:56 Autor: M.M.
---.80.235.52
Co do sygnału Pc2 nie wiem czy UE go nie stosuje z powodu jego małej efektywności:
1) sygnał ów nie jest włączany automatycznie, więc na tle licznych zabezpieczeń automatycznych jest słabym ogniwem - zawsze może się \"zapomnieć\";
2) Sygnał jest słabo widoczny w ciągu dnia, a i w nocy może być rozróżniony w snopie światła na 500m przed drugim pociągiem ? Czasu na reakcję i wyhamowanie jest tak mało, że te 5 km/h nie wiem czy robi jakąś różnicę. Musiałby to być sygnał rozpoznawany z 2 km (np. całe czoło oświetlone na żółto), a i tak na zakręcie będzie kiepsko widoczny;
3) Może należy się zastanowić nad wdrożeniem czegoś pośredniego pomiędzy drogim ECTS, a naszym SHP, czyli jakieś EXTRA_SHP, które będzie przekazywało sygnał semaforowy do kabiny / systemu lokomotywy, wówczas jest baza do wdrażania radiowego lub innego automatycznego systemu ostrzegania.
2012-03-28 20:56:32 Autor: egzaminator
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja obiema rękami podpisałbym się pod pierwszym z punktów opisanych powyżej. Jeśli pociąg Interregio osygnalizowany by był dwoma światłami białymi i jednym czerwonym, tak, jak to jest na szlaku nieprzystosowanym do prowadzenia ruchu dwukierunkowego, maszyniści z TLK wcześnmiej zorientowaliby się, że Interregio jedzie po lewym torze, wcześniej zaczęliby hamować i, nawet, jeżeli jednak doszłoby do zderzenia, skutki byłyby mniejsze.
2012-03-28 21:17:06 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
@Alek pisowy kotek

a gdzie ty pracujesz piesku i ile masz lat pracy aby dyskutować?
może bawisz się kolejkami i pstrykasz fotki jak wielu znafcuf kolei ...
2012-03-28 21:22:51 Autor: Siemens
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pc2 - TAK !!!
Reszta to jakieś bzdury.
Po pierwsze to procedury wyjazdu na tor przeciwny do zasadniczego powinny być prostsze i bardziej klarowne. Np. wyjazd tylko na rozkaz pisemny i już. A tu wskaźnik wyświetlany albo malowany albo nie stosuje się. Albo, albo. A dyżurny powinien informować o tym, z jakiego powodu tak jedziemy oraz że tor jest wolny.
Po drugie - procedura używania SZ powinna być zaostrzona. bo teraz jest to po prostu lekarstwo na burdel w zabezpieczeniach drogi przebiegu. Mało było wypadków na SZ? Nie na darmo mówi się, że Sygnał Zastępczy to sygnał Przestępczy !!!
2012-03-28 21:47:17 Autor: klocek
---.228.123.164
a ta komisja to ma w ogóle coś wspólnego z koleją wg tego artykułu chyba nie
2012-03-28 21:49:02 Autor: Roman
---.play-internet.pl
Panie ekspert - jakie ma Pan kwalifikacje żeby zabierac głos w tej sprawie? Z informacji o Panu na stronie TOR wynika, że żadne.
2012-03-28 21:54:07 Autor: szuka
---.adsl.inetia.pl
Wcale się nie dziwię wątpliwością jakie ma każdy kolejarz, który przeczyta punkt drugi powyższych zaleceń.
Co do Pc2, dopóki urządzenia są różne, to nie ma co do Unii się porównywać, przez lata funkcjonował i gdyby był użyty pod Szczekocinami, mógłby pomóc.
Drugie zalecenie jest trudne do zrozumienia.
Rozumiem motyw, gdyby maszynista zareagował, (a nie wiemy dlaczego nie zareagował ), to takie urządzenie mogłoby pomóc.
Takie pomysły niczego jednak nie poprawią, jeden czytelny sygnał w dobrym miejscu, będzie dwa razy bezpieczniejszy, niż dwa złe, lub słabe. Przepisy mamy w miarę dobre, ale ludzi trzeba szkolić, szkolić, a nie liczyć na to, że sami to zrobią, że oszczędności zrobimy. Przykro mówić, ale na szkoleniach na nic nie ma czasu, połowa prowadzących wogóle nie powinna szkolić, a 3/4 tematów jest kompletnie nieodpowiednia. Mieliśmy fachowców, ale na kolei rewelacyjnie zarobić się nie da, więc odeszli lub siedzą cicho bo po co się będą odzywać.
2012-03-28 22:02:41 Autor: Kolejorz
---.icpnet.pl
M.M. Kim jesteś z zawodu? Ile razy jechałeś w kabinie lokomotywy lub jakiegoś EZT? Uważasz że jazda na Pc1 po niewłaściwym (lewym w kierunku przeciwnym do zasadniczego) jest bezpieczniejsza niż jazda na Pc2? Czy zapalenie z lewej strony czerwonego światełka zagraża bezpieczeństwu ruchu? Czy jest to jakiś problem? W środowisku maszynistów spotkasz się z opinią że Pc2 powinien być zawsze podczas jazdy torem lewym. Myślisz że Ci ludzie nie wiedzą o czym mówią? Wyjeździłeś w kabinie więcej od nich? Osoby które nigdy nie jechały w kabinie maszynisty w ogóle nie powinny się na ten temat wypowiadać, ponieważ nie mają żadnego pojęcia o czym mówią. Tak to jest jak przepisami zajmują się ludzie którzy nigdy nie byli na nastawni czy w kabinie maszynisty...
2012-03-28 22:05:27 Autor: Kolejorz
---.icpnet.pl
Pozatym trzeba zacząć od respektowania obecnych przepisów. Dyżurny ruchu, nastawniczy, dróżnik przejazdowy itp itd zawsze powinni obserwować przejeżdżający pociąg! Niestety jak jeżdżę to bardzo często widzę że dyżurni ruchu w ogóle nie wyglądają przez okno. Dyżurny powinien się interesować tym gdzie wyjeżdża pociąg z jego stacji! W razie jakiś nieprawidłowości użyc Radio-Stop.
2012-03-28 22:20:05 Autor: Przego
---.play-internet.pl
TSI ruch kolejowy reguluje sprawy związane ze stosowaniem oświetlenia czoła i końca pociągu, a nie TSI loc and pass, które odnosi się do budowy pojazdów.
Zmieńcie eksperta :)
2012-03-28 22:42:16 Autor: Mr44
---.adsl.inetia.pl
Przez Starzyny ( podg. ) będzie szła linia KDP 15 kV AC ( 350 km/h ) Marcinowowice - Koniecpol. To fragment linii z Krakowa Głównego przez Częstochowę do Wrocławia ( po tzw. protezie Koniecpolskiej ). Dlatego fragment Starzyny ( podg. ) - Koniecpol jest zamknięty dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Zamnięcie oznacza że pod CMK jest na tej linii V max = 0km/h.
Teraz trzeba ją otworzyć na przejazd VSOE.

VSOE 2012
SU46+ST45
Kraków Główny
Tunel
Koniecpol
Częstochowa Ososbowa
2xEP09
Częstochowa Osobowa
Sosnowiec
Katowice
Opole
Wrocław
...............
Zgorzelec
..............
2012-03-28 22:57:37 Autor: M.M.
---.wtvk.pl
@Kolejorz, masz rację. Jako automatyk nie mam tyle \"doświadczenia\" co maszynista. Odpowiedź na Twoje pytanie - stosując PC2 będzie zawsze trochę bezpieczniej, przecież tego nie neguję. Snuję jedynie przypuszczenia dlaczego w UE nie stosuje się tego typu zabezpieczeń - postawiono na inne, efektywniejsze, to na tle automatyki mającej działać w 99% jest marne.

PC2 ma podstawową zaletę - niskiego kosztu wdrożenia, jednak jego wadą jest niepewność co do poprawnej pracy, bo zależy tylko od maszynisty jednego, który włącza prawidłowe oświetlenie, drugiego który obserwuje uważnie szlak i pojazdy nadjeżdżające. Pierwsze wiem, że już teraz zawodzi, tam gdzie powinno być stosowane, drugie - mogę tylko przypuszczać, że mijając kilkanaście pociągów i innych świateł na trasie zanim maszynista zauważy i skojarzy niewłaściwe oświetlenie, sugerujące kolizyjny bieg pojazdów, będzie za późno reakcję znacznie ograniczająca skutki.
2012-03-28 23:11:12 Autor: stoper
---.178.124.22
Krzysztof Baczyński
Ekspert Specjalista – analityk w Zespole Doradców Gospodarczych TOR specjalizujący się w problemach bezpieczeństwa transportu kolejowego oraz systemów zarządzania, ekspert w zakresie usług towarzyszących przewozom kolejowym, szczególnie w zakresie przewozów osobowych.
!!! Absolwent Wyższej Szkoły Handlu i Prawa w Warszawie, kierunek ekonomia i zarządzanie w specjalnościach – międzynarodowe stosunki gospodarcze i polityczne oraz psychologia zarządzania. Zajmuje się m.in. analizą regulacji prawnych w zakresie transportu kolejowego na terenie Unii Europejskiej oraz upowszechnianiem wiedzy oraz szkoleniem w tym zakresie. W latach 1979 – 2004 na samodzielnych i kierowniczych stanowiskach w Przedsiębiorstwie Wagonów Sypialnych i Restauracyjnych WARS (później WARS S.A.) !!!!

NO COMMENT
2012-03-28 23:16:14 Autor: Zyga
---.warszawa.vectranet.pl
Autor: stoper

No name z czeluści internetu. Anonim jak wielu, cwany jak niewielu.

Pozostawmy to też bez komentarza i zapalmy świeczkę.
2012-03-28 23:24:56 Autor: Przemek G
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wielu maszynistów stosuje Pc2 zawsze jadąc po lewym więc mam pytanie: Skąd wiadomo że maszynista IR nie miał włączonego Pc2?
2012-03-28 23:29:36 Autor: stoper
---.178.124.22
Bo PC2 został wycofany dla linii z sbl.

@Zyga i tak wiemy że jesteś z tej samej grupy co P. Baczyński :D
2012-03-28 23:44:10 Autor: Przemek G
---.dynamic.gprs.plus.pl
@stoper i tu cie mam. Maszynista IR nie znał przepisów kolejowych bo gdyby znał to by wiedział że nie wolno mu wyjechać na szlak na tor lewy na Sz gdy nie świeci W24, bez uzgodnienia takiej jazdy z dyżurnym ruchu!
Pozatym nie dla linii z sbl tylko dla linii z blokadą przystosowaną do jazdy w obu kierunkach.
2012-03-28 23:48:56 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
mimo tej katastrofy chętni na maszynistów są:
http://www.lodzkie.pl/wps/wcm/connect/lodzkie/lodzkie/aktualnosci/20120328_news_822
2012-03-28 23:51:29 Autor: stoper
---.178.124.22
Przemek G,
A może wiedział że coś nie jest tak i dlatego stał minut ileś pod semaforem daremnie próbując nawiązać kontaktu z dyżurnym ruchu ?
A może dyżurny ruchu sądził że rozjazd jest ustawiony na kierunek zwrotny (bo zjeb.. była izolacja położenia iglic rozjazdu) i poszedł zrobić sobie kawę ?
A może maszenista ruszył bez wskaźnika W24 bo wiedział że jest modernizacja linii a On ma doganiać Deutche Bann ?
2012-03-29 00:04:05 Autor: Przemek G
---.dynamic.gprs.plus.pl
\"A może wiedział że coś nie jest tak\"
Nawet jeśli to i tak złamał jeden przepis więc mógł złamać i drugi ale nie o to mi chodzi. Chodzi o to że wszyscy zakładają że nie oświetlił czoła pociągu Pc2 bo przepis go zwalniał z tego. A kto mi udowodni że ten gość nie był na tyle rozsądny że jednak włączał Pc2 zawsze gdy jechał po lewym niezależnie od blokady? Świadkowie, którzy mogli by to potwierdzić lub zaprzeczyć, nie żyją. Może jednak IR miał Pc2 na czole i nic to nie pomogło? No chyba że świadkowie będący na miejscu po katastrofie potwierdzą że ET22 jeszcze przez tydzień na długich świeciła pełnym Pc1 :/ (dla niekumatych, to była ironia).
2012-03-29 00:21:21 Autor: Zyga
---.warszawa.vectranet.pl
Autor: stoper

Mnie to jeb..e co sobie i o kim myślisz. Fajnie być w tej grupie pracując w WBK. No ale po co to masz wiedzieć, przecież dla takich jak Pan wszyscy to spiskowcy.
2012-03-29 00:23:55 Autor: Sołtys
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Opracowanie nowego wskaźnika (pkt.2 zaleceń) przypominającego maszyniście o …. czymkolwiek jest moim zdaniem absurdalne – uważa Baczyński. - Maszynista prowadząc pociąg ma się stosować do sygnałów. Tak po prostu – stosować się i nikt więcej od niego nie wymaga.\"

To ja panu Baczyńskiemu opowiem o czymś. Otóż istnieje pewne skrzyżowanie ulic głównych (a w zasadzie \"odejście\" - ulice są bowiem 3), na którym przed laty nie było sygnalizacji świetlnej. Wcześniej po prostu była jedna prosta ulica (wlotowa), do której później dobudowano odejście w bok, pełniące rolę obwodnicy centrum miasta. POZOSTAWIAJĄC KIERUNEK GŁĂ“WNY NA WPROST. Powstałe skrzyżowanie oczywiście prawidłowo oznakowano, w sposób \"nie budzący żadnych wątpliwości\" - tyle, że ustawiono też aż trzy duże drogowskazy kierujące tranzytowy ruch wlotowy W LEWO. Niby w zasadzie było wiadomo, że nie te drogowskazy wyznaczają pierwszeństwo... jednak kilkanaście lat funkcjonowania tego skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej zaowocowało KILKUDZIESIĘCIOMA ZDERZENIAMI CZOŁOWYMI. Bo kierowcy (głównie ciężarówek), sugerując się owymi drogowskazami, uporczywie zajeżdżali drogę jadącym z naprzeciwka.

A przecież... WYSTARCZYŁO UZUPEŁNIĆ znak informujący o pierwszeństwie o TABLICĘ pokazującą przebieg drogi z pierwszeństwem przejazdu (\"na wprost\", a nie w lewo - jak niektórym się MYLNIE zdawało). No, ale przecież PRZEPISY o ruchu drogowym, nie tylko unijne, ale nawet krajowe, mówią wyraźnie o tym, że takie tablice \"umieszcza się TYLKO wtedy, gdy droga z pierwszeństwem przebiega INACZEJ NIĹť NA WPROST\".

W Polsce na kierowców wjeżdżających na skrzyżowania na żółtym świetle czekają policyjne radiowozy, a w takim Wilnie \"zamiast\" radiowozów jest... PULSUJĄCE ŚWIATŁO ZIELONE poprzedzające światło żółte - dzięki czemu \"na żółtym\" wjeżdżają na skrzyżowania tylko RZECZYWIŚCI \"piraci drogowi\", a nie osoby nie umiejące w 100% przewidywać! A przecież: i tam Unia, i w Polsce Unia.

To co jest w końcu ważniejsze, jeśli ĹťYCIE i przepisy stoją ze sobą w sprzeczności ???
2012-03-29 00:32:08 Autor: Mr44
---.adsl.inetia.pl
Prędkość VSOE przy otwartej linii Starzyny Koniecpol dla ruchu pasażerskiego.
Po torze zasadniczym i niewłaściwym:
Szczekociny - Starzyny: 60km/h
Starzyny - Starzyny ( podg. ) - 40km/h
Starzyny - Wola Kuczkowska ( przejazd pod CMK z dwutorowego szlaku na jednotorowy ) - 40km/h
Wola Kuczkowska - Koniecpol Mijanka - 60km/h

2012-03-29 08:43:07 Autor: dyżurny ruchu
---.tktelekom.pl
Na tor lewy można jechać na semafor+W24 ,Sz+W24 lub na rozkaz pisemny\"N\".Wszystko jest jasno określone w przepisach i instrukcji.A sygnał Pc2 to totalne nieporozumienie,na co on wpływa-na nic.Albo maszynista go zapali albo i nie.Poziom komentarzy-żałosny.
2012-03-29 09:07:05 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Panie dyżurny ruchu tylko jakiego?Pc 2 nieporozumienie?Dla mnie niezrozumiały jest nick którym pan/pani się podpisuje.Gdyby był Pc2 na czole pociągu regionalnego maszynista IC mógł wcześnie zareagować wdrażając hamowanie nagłe plus podać sygnał alarm radio-stopem Totalnym nieporozumieniem było odejście od tego sygnału na liniach z PP i SBL.Widzę ze na temat jazd na szlaku pan pani dyżurny/a ma mgliste pojęcie
2012-03-29 09:33:47 Autor: gibki-wiotki
---.tktelekom.pl
Przepisy kolejowe kształtowały się przez wiele lat, także pod wpływem wypadków. Zmiany w przepisach należy wprowadzać bardzo ostrożnie. Konieczna jest również konsultacja w tej sprawie. Jak zaczynałem pracę jako dyżurny ruchu (30 lat temu), to pamietam na pouczeniach okresowych instruktor mówił o \"SZ\", że może to być \"brzytwa w rękach małpy\". Ten instruktor mówił również, że prowadzenie ruchu pociągów w warunkach normalnych, przy własciwie pracujących urzadzeniach jest możliwe nawet przez małpę. Dopiero w sytuacjach nienormalnych, poznaje się klasę dyżurnego. Ten żart powtarzałem często na szkoleniach, gdy sam byłem instruktorem ruchowym. Tamten mój instruktor nazywał się Ptaszyński, mieszkał w Ozorkowie, pracował w RPK Łódź.
2012-03-29 10:23:38 Autor: alfons
---.ip.netia.com.pl
czemu się tutaj nie wypowie Pan Krzysztof Waszkiewicz???

tyle wywiadów dał po katastrofie gazetom, w tym wybiórczej.

czy RK to już plebs?
2012-03-29 10:24:39 Autor: starszy radca kp
---.181.154.91-www.gln.pl
Co do stosowania Pc2 to przepisy powinny zostać zmienione i doprecyzowane tak aby sygnał stosować gdy jazda pociągu odbywa się po torze przeciwnym do zasadniczego szlaku dwutorowego:
- z blokadą jednokierunkową (tak jak dotychczas);
- z każdą inną jeżeli pociąg wyprawiany jest na ten szlak na sygnał zastępczy (nowość).

W innym przypadku jest to zbęne ponieważ przy wyjeźdie na sygnał zezwalający na semaforze blokada liniowa jest obsługiwana i bez znaczenie jest tutaj numer toru.
2012-03-29 10:32:45 Autor: rtf
---.tktelekom.pl
Mój kontroler służby ruchu powtarzał:słupek ukresowy i sygnał zastępczy to prokurator.
2012-03-29 10:51:20 Autor: Kriss
---.interq.pl
\"Zapisy wykluczają używanie innych świateł niż białe „klasy A lub klasy B” - wyjaśnia Baczyński. Przepisowe przepisy można znaleźć tutaj - Specjaliści Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych widocznie są zdania, że stosowanie TSI czyli unijnych aktów prawnych ich nie dotyczy\"
A może Panie Baczyński by posłuchać ekspertów PKBW a nie ślepo stosować TSI. Czy Unijne prawo jest nie zmienialne?. A może by tak zbadać czy implementacja została właściwie dokonana?.
2012-03-29 11:38:37 Autor: b
---.free.aero2.net.pl
Synchronizacja czasu systemowego rozmaitych urządzeń (pkt.3 zaleceń) z czasem rzeczywistym jest dobrym pomysłem, tylko Komisja nie sprecyzowała o jaki czas rzeczywisty chodzi – Warszawy, Tokio, Moskwy? @@@

NIE! chodzi o czas Bangladeszu !

Oczywiscie ze o CET chyba ze polska kolej i polskie panstwo zyje na na czasie WET.

Kretynskie pytanie- po co to ? Bo wprowadza element dyskursu do wlasnej wypowiedzi ? Doprawdy, drogi Ekspercie- w tym momencie osmiesza Szanownego Eksperta a nie dodaje mu powagi.
2012-03-29 14:12:21 Autor: zeus04
---.ssnet.pl
Co do sygnału Pc2 - wiadoma sprawa że nie zaszkodzi a czasem możne pomóc . Co do wskaźnika jestem za...gdyż nie zawsze wjeżdżając na tor prawy jedziemy po torze właściwym np.
wjazd na posterunek zapowiadawczy KMB od strony Panewnik czy Ochojca i po minieciu semafora wjazdowego i jazda na tor fizycznie w tym miejscu prawy - okazuje się jazdą po torze
nr. 1 linii nr. 171 (Dąbrowa Górnicza Towarowa - Kozioł podg -
Panewnik) w kierunku przeciwnym do zasadniczego, a linia ta
jest wyposażona w blokadę półsamoczynną jednokierunkową
(jazda możliwa po otrzymaniu Rozkazu Pisemnego N). Wjazd
na tor lewy = jazda torem nr. 3 jednotorowej linii nr. 657
(Katowice Szopienice Północne - Katowice Muchowiec KMA).
Jednotorowe linie z natury są dwukierunkowe, a dodatkowo urządzenia srk wyświetlają tam sygnał W24. Kilka kilometrów
dalej po minięciu szerokim łukiem, wysokimi nasypami, wiaduktami itp. rozległej byłej już stacji Katowice Muchowiec
nagle dołączają do nas dwa tory. Jadąc właściwym czyli linią 657 mamy po swej prawej jeszcze jedna linie jednotorową,
a mianowicie tor nr. 4 linii nr. 655 (Mysłowice MWB - Katowice Muchowiec KMA). Dalej za nim po prawej tor nr. 1 linii 171 i tor nr. 2 linii 171
2012-03-29 14:27:47 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
No to przychodzi szewc do piekarni i jest wielce zdziwiony - a to do wypieku chleba trzeba mąki?....
i drożdży - nic z tego nie rozumiem ...
ale poszefuję deko - odprawa i tak będzie
2012-03-29 14:45:10 Autor: realista kolejowy
---.dynamic.chello.pl
Dyżurny ze Starzyn nie zamierzał jechać torem lewym bo pozwolenie na jazdę po nim miała Sprowa. Pociąg wjechał na niego ponieważ ustawiona przez niego droga przebiegu była źle ułożona i oczywiście nie zdawał on sobie z tego sprawy ,że jedzie po lewym. To o czym większość z was pisze to tzw. co by było gdyby. Więc na zdrowy rozum nie mógł podać W-24, rozkazu bo nie było takiej potrzeby chyba ,że ktoś by założył , że działał celowo. Zawsze gdzieś na końcu procesu decyzyjnego w sytuacjach awaryjnych stoi człowiek i nic go w tym nie zastąpi ponieważ uzależniając wyświetlenie sygnału Sz gdy ten się nie poda wypisze nieuzależniony rozkaz.
2012-03-29 14:49:51 Autor: carva
---.com.pl
No, z tym czasem systemowym to mnie rozwaliliscie Panowie dyskutanci ;)

Nie chodzi o synchronizację z czasem geograficznym tylko ze wzorcem synchronizującym zegary wszystkich urządzeń (w domyśle komputerów) na całej sieci. Tak aby czas rejestrowany na stacji A był tożsamy z czasem na sąsiedniej stacji B.

Podobno gdzieś tam we Warszawie????? funkcjonuje (bądź funkcjonowal) jakichś wzorzec czasu ale infra się rozjechała i teraz każdy komp jedzie na swoim zegarku ;) Ale to już chyba spece z TkTelekom musieliby się wypowiedzieć. Albo z informatyki????? nie wiem jak to teraz jest
2012-03-29 15:08:22 Autor: asrk_bercik
---.radom.vectranet.pl
Uważam że takich durnych kobiet ja ta dyżurna ze Sprowy nie powinni w ogóle zatrudniać na kolei.
Nie wiem na co liczyła ta pani wyprawiając TLK \"Brzechwa\" na szlak, przy awarii rozjazdu nr 4 nie powiadamiając o tym fakcie dyżurnego ze Starzyn i udając że nie widzi zajętości szlaku na urządzeniach ?

Postępując karygodnie przyczyniła się do katastrofy i jest współwinna tego zdarzenia.
2012-03-29 16:03:54 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Do bercika wcześniej już pisałem że katastrofa na kolei ma wielu ojców
2012-03-29 18:19:39 Autor: tubylec
---.subscribers.sferia.net
Pojazdy samochodowe mają z przodu 1 białe światło (jednoślady) lub 2 białe (dwuślady). Na przejeździe kolejowym mogą się spotkać z pojazdem szynowym, który ma 3 białe światła.
Samochody poruszające się w kierunku niewłaściwym mają z tyłu 2 światła czerwone i 1 białe (cofania).
Dla kierowców ostrzeżeniem jest światło cofania i górne światło pociągu.
Dla maszynistów ostrzeżeniem jest sygnał Pc2.
2012-03-29 21:49:37 Autor: Krzysztof Waszkiewicz
---.pl

Krzysztof Waszkiewicz
@alfons: \"czemu się tutaj nie wypowie Pan Krzysztof Waszkiewicz??? tyle wywiadów dał po katastrofie gazetom, w tym wybiórczej. czy RK to już plebs?\"

Ile bylo tych wywiadow - mozesz przywolac przyklady?

\"Moja wypowiedz\" byla przywolana w GW. W swojej rozmowie z redaktorem nie powiedzialem niczego, co by nie bylo wczesniej upublicznione w necie (i to nie przeze mnie, bo w takich tragicznych okolicznosciach nalezy sie IMO powstrzymac). Artykul ten powstal glownie na podstawie tego, co pojawilo sie w watku o katastrofie na forum SSC (a ja nie bylem autorem wszystkich wypowiedzi w tym watku). Autor podpial tezy jakie sie tam pojawily pod moje nazwisko mimo, ze ich nie wyglaszalem ani nie autoryzowalem. Po moim telefonie do redakcji pewne rzeczy sprostowano, ale i tak wynik nie byl w 100% zgodny z moimi intencjami. Gdybys mial jakis kontakt z mediami moze bys wiedzial, ze to co powiesz jest potem \"interpretowane\" przez kogos, kto nie ma o temacie pojecia. Czy wg Ciebie nie powinienem wypowiadac sie co to jest Sz bo to wiedza tajemna? :)

Dodatkowo przez kolejne dni odbieralem dziesiatki telefonow z roznych redakcji i musialem grzecznie odpowiadac udzielenia odpowiedzi na nurtujace wszystkich pytanie \"dlaczego te pociagi sie zderzyly\" - bo moim zdaniem nie mozna rozpowszechniac \"domyslow\" i przedstawiac je jako informacje. Ostatecznie te kwestie rozstrzygna odpowiednie organy.

Pozdrawiam! :)
2012-03-30 09:57:07 Autor: Dyspozytor
---.home.aster.pl
Nie sposób skomentować tych licznych wpisów, ale nie wszyscy mają rację. Państwowa Komisja ds. Wypadków Kolejowych składa się z b. kolejarzy, głównie z ogromnym doświadczeniem liniowym na odpowiedzialnych stanowiskach, w tym jej przewodniczący - Tadeusz Ryś wywodzący się z b. Śląskiej DOKP. Rażą mnie pochopne wnioski tzw. ekspertów. Także chyba działaczy związkowych, np. wielokrotne @maszynisty ic. Rację ma Kolejorz, a także wielu innych. Wnioski przewodniczącego PKWK są słuszne. Sygnał Pc2 należy bezwzględnie stosować nie oglądając się sztywno na uregulowania unijne, gdzie w wielu krajach są przepisy zezwalające na improwizację. Widocznie krew się tam jeszcze nie polała. Widziałem takie sytuacje, bo trochę podróżowałem po Europie i tzw. świecie. Przepisy kolejowe często się pisze krwią pasażerów, kolejarzy i osób postronnych, takie jest życie. Wara związkowcom wszelkiej maści od manipulowania przy nich...
2012-03-30 10:00:06 Autor: Dyspozytor
---.home.aster.pl
Nie sposób skomentować tych licznych wpisów, ale nie wszyscy mają rację. Państwowa Komisja ds. Wypadków Kolejowych składa się z b. kolejarzy, głównie z ogromnym doświadczeniem liniowym na odpowiedzialnych stanowiskach, w tym jej przewodniczący - Tadeusz Ryś wywodzący się z b. Śląskiej DOKP. Rażą mnie pochopne wnioski tzw. ekspertów. Także chyba działaczy związkowych, np. wielokrotne @maszynisty ic. Rację ma Kolejorz, a także wielu innych. Wnioski przewodniczącego PKWK są słuszne. Sygnał Pc2 należy bezwzględnie stosować nie oglądając się sztywno na uregulowania unijne, gdzie w wielu krajach są przepisy zezwalające na improwizację. Widocznie krew się tam jeszcze nie polała. Widziałem takie sytuacje, bo trochę podróżowałem po Europie i tzw. świecie. Przepisy kolejowe często się pisze krwią pasażerów, kolejarzy i osób postronnych, takie jest życie. Wara związkowcom wszelkiej maści od manipulowania przy nich...
2012-03-31 09:27:46 Autor: ziutek1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nadal sie uzywa nagminnie sygnałów zastepczych na posterunkach odgałężnych podczas prac prowadzonych przy utrzymaniu sieci ( własność PKP PLK S.A.). Nie opracowywuje sie Regulaminów. O taki regulamin Energetyka nie wystepuje do PLK- i . Decyzje podejmuje dyspozytor . Nastepna restrukturyzacja w tej firmie \\\"na pewno wszystko super ureguluje\\\".
2012-04-03 16:51:33 Autor: LLL
---.ip.netia.com.pl
Jak zmieniać przepisy to zabronić przyśpieszać na Sz.
40km/h, aż do następnego semafora, ile kilometrów by nie było.

Od razu zmotywuje PLK do naprawy urządzeń, bo każdy Sz będzie kładł rozkład.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS