Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wciąż czekamy na nowe i zmodernizowane wagony od FPS i Pesy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wciąż czekamy na nowe i zmodernizowane wagony od FPS i Pesy
fot. M. Szymajdazdjęcie ilustracyjne
Chociaż to FPS wygrał przetarg na realizację gigantycznego kontraktu na aż 300 nowych wagonów z zupełnie nowym designem, wciąż nie udało się PKP Intercity podpisać umowy z poznańskim producentem. Wielkie opóźnienie złapał tez kontrakt na modernizację wagonów „Z” z Pesą.

Przetarg na 300 wagonów (i kolejnych 150 w opcji) Cegielski wygrał w marcu 2024. Konkurs ofert trwał bardzo długo – aż od końca 2022. Mimo upływu ponad trzech miesięcy PKP Intercity nie podpisało jednak z FPS umowy. Kontrakt w zadaniu podstawowym (300 wagonów) jest wart aż 4 miliardy złotych.

– Wciąż czekamy na finansowe zabezpieczenie kontraktu ze strony producenta – powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Jak zapewnił – ze strony spółki gotowość do podpisania kontraktu jest.

Gorzej jest z wagonami, które PKP Intercity skierowały do modernizacji w Pesie na podstawie umowy z września 2022. Chodzi o 59 względnie nowoczesnych wagonów „Z” z lat 90-tych, konstrukcyjnie przygotowanych do kursowania z prędkością 200 km/h, z odskokowymi drzwiami wejściowymi, o dużej pojemności i z klimatyzacją. W tej puli znajduje się także kilka sliperetek. Pierwsze sztuki po naprawach miały jeździć już od… lata 2023 roku.

– Brak tych pojazdów w ruchu uszczupla niestety nasze zasoby taborowe w sezonie letnim, bo ich komplet powinien już jeździć. Wagony te z różnych przyczyn jeździły w Polsce 160 km/h, a my chcemy, by jeździły 200 km/h. Wydłużył się ich proces badawczy, po modernizacji trzeba je będzie ponownie homologować – powiedział Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity. Trudno na razie w ogóle wskazać termin, w którym wprowadzone zostaną do ruchu.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5