Partnerzy serwisu:
Pasażer

Ważne linie kolejowe zamknięte. Na objeździe do Lublina ogromne opóźnienia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Ważne linie kolejowe zamknięte. Na objeździe do Lublina ogromne opóźnienia
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.plPociąg TLK 75107/6 "Ukiel" zbliża się do przejazdu kolejowego we wsi Józefowo położonej na szlaku Buk - Palędzie.
Wczoraj weszła w życie korekta rozkładu jazdy. Najważniejsze jest zamknięcie odcinków linii kolejowych z Warszawy do Poznania i Lublina. Na objazdach tej drugiej trasy pociągi notują ogromne opóźnienia.

Według informacji „Rynku Kolejowego” prace na liniach objazdowych zarówno wobec linii E20 Warszawa – Poznań, jak i „siódemki” Warszawa – Lublin jeszcze się nie zakończyły. Mimo to, sytuacja na linii E20 jest dobra. Dziś rano wprawdzie pociągi znów zostały uruchomione na poznańskim węźle kolejowym z powodu awarii systemu sterowania ruchem (o poprzednich awariach pisaliśmy tutaj), ale nie ma większych opóźnień związanych z objazdami linii E20.

– W nocy na stacji w Poznaniu doszło do dwukrotnej awarii SRK, której skutkiem były kilkudziesięciomintuowe opóźnienia składów rozpoczynających bieg oraz przejeżdżających przez tę stację. Usterka została naprawiona, a dzisiaj ruch odbywa się zgodnie z rozkładem – potwierdza Marta Ziemska, p.o. rzecznik PKP Intercity.

Ogromne opóźnienia na objeździe „siódemki”

Dużo gorzej jest na linii Warszawa – Lublin, gdzie pociągi kursują objazdem przez linię nr 30, w tym po nieczynnym od lat odcinku Łuków – Parczew. „Rynek Kolejowy” informował o problemach z przetargiem na poprawę tej trasy objazdowej. Ostatecznie zlecenie przekazano spółce z grupy PLK. Członek zarządu PLK Arnold Bresch poinformował nawet „RK”, że zakres prac rozszerzono, dzięki czemu przepustowość linii objazdowej zostanie zwiększona. Co ciekawe, nasz korespondent Rafał Jasiński wizytując linię nr 7 jeszcze w sobotę, nie zaobserwował specjalnych przygotowań do rychłego rozpoczęcia prac wykonawczych, a na stacjach przeznaczonych do odcięcia stało nawet wiele wagonów towarowych.

Jednak już od wczoraj, kiedy wystartował nowy rozkład i zamknięto „siódemkę”, zaczęły się problemy. Pasażerowie donosili o braku znajomości szlaku przez maszynistów i o defekcie lokomotyw, w związku z czym składy PKP Intercity prowadziły lokomotywy PKP Cargo.

Wydłużone prace manewrowe

Największy problem jest z postojami w Łukowie, gdzie założono zmianę lokomotywy w 12 minut, jednak prawdopodobnie nie wykonano chronometrażu dla sprawdzenia, ile trwają poszczególne czynności, szczególnie przy łączeniu składów z wagonami z Terespola. PKP Intercity zapewnia, że wczorajsze opóźnienia na linii do Lublina wynikły przede wszystkim z awarii lokomotywy SU160 na stacji Zaklików, która prowadziła skład TLK Pomarańczarka rel. Przemyśl Główny – Warszawa Zachodnia oraz konieczności oczekiwania na zastępczą lokomotywę SM42. – Skład odjechał z 222-min. opóźnieniem, które wpłynęło na czas kursowania pozostałych pociągów – mówi Marta Ziemska z PKP IC. Część pasażerów zostało "przelokowanych" do składu regionalnego.

P.o. rzeczniczka IC przyznaje, że kilkunastominutowe opóźnienie generowały wydłużone prace manewrowe na stacji Lublin Główny. – Natomiast dzisiaj, ok. godz. 9:15, opóźnienie na linii spowodowała usterka SRK na stacji w Bystrzycy, która po godzinie została usunięta, a ruch pociągów został przywrócony – dodaje i zaznacza, że nowa organizacja ruchu po liniach objazdowych obowiązuje dopiero od wczoraj, a w ciągu najbliższych dni sytuacja powinna się ustabilizować. – Wszystkich podróżnych za utrudnienia przepraszamy. Jednocześnie przypominamy, że każdy pasażer ma prawo do złożenia reklamacji – mówi Ziemska.

Linia pod specjalnym nadzorem

Karol Jakubowski z PKP PLK zaznacza, że wczorajsze zmiany w organizacji ruchu na linii objazdowej dla trasy Warszawa – Lublin nie były spowodowane awariami infrastruktury. – Linia numer 30 jest pod specjalnym nadzorem służb PLK. Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikami. Natychmiast wspólnie reagujemy na wszelkie wydarzenia na linii, umożliwiając jak najlepszą komunikację oraz przekazując maksymalnie szczegółową informację dla pasażerów – zapewnia przedstawiciel spółki.

– Rozkład jazdy dla pociągów korzystających z trasy objazdowej został ułożony w sposób optymalny, tak, aby zapewnić możliwie najbardziej sprawny przejazd. Cały czas monitorujemy to, co dzieje się na linii. Cały czas jesteśmy gotowi do podjęcia działań w przypadku zmian w rozkładzie jazdy – mówi Jakubowski.

Obecnie opóźniony jest kolejny pociąg – „Gombrowicz” relacji Przemyśl – Szczecin. Podczas objazdu „siódemki” złapał 52 minuty opóźnienia. Natomiast w związku z brakiem dostępnych lokomotyw spalinowych, dla pociągu TLK Staszic rel. Bydgoszcz Główna – Rzeszów Główny, została uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Lublin – Rzeszów Główny.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Koleje Mazowieckie 21 października 2025

Nowy rozkład PKP Intercity dla województwa małopolskiego

Pasażer

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

Pasażer

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

PKP Intercity 21 października 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Koleje Mazowieckie 21 października 2025

Nowy rozkład PKP Intercity dla województwa małopolskiego

Pasażer

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

Pasażer

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

PKP Intercity 21 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij