Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Znikną bilety jednorazowe. I dobrze

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Znikną bilety jednorazowe. I dobrze
Eksperci komunikacyjni są zgodni: rezygnacja z biletów jednorazowych to dobry pomysł. To konsekwencja promowania układu przesiadkowego. – Czemu tak późno? – zastanawia się Jan Jakiel, prezes SISKOM-u.

Propozycje Ratusza zakładają m.in. likwidację biletów jednorazowych i zastąpienie ich 75-minutowymi. Pomysł ten ma wielu zwolenników. – „TAK” dla likwidacji biletów jednorazowych. Istotą transportu publicznego w dużych miastach powinna być zacieśniona integracja pomiędzy różnymi środkami transportu. A postawienie na bilety czasowe jest stymulowaniem popytu na podróżowanie komunikacją publiczną, która staje się atrakcyjna dzięki temu, że pasażer otrzymuje prawo do przesiadek bez konieczności kupowania nowych biletów – pisał na „Rynku Kolejowym” Paweł Rydzyński.

Wtórował mu dr Michał Wolański z Katedry Transportu SGH w Warszawie. – Bilet bezprzesiadkowy jest pewnym reliktem, na Zachodzie praktycznie nie występuje – mówi dr Michał Wolański. Jak dodaje, nie ma żadnego uzasadnienia, żeby pasażer jadący bezpośrednio z Ursusa na Targówek mógł kupować jeden bilet, a już podróżny, który musi przesiąść się na krótszej trasie z Ursusa na Wolę, miał płacić więcej.

W podobnym tonie na temat likwidacji biletów jednorazowych wypowiada się Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM. – Czemu tak późno? System transportowy od dawna wymaga przesiadek. Logicznym rozwiązaniem jest wprowadzenie biletów czasowych. Pozawalają one na elastyczne przesiadanie się bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów – mówi Jan Jakiel ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM. Jak podkreśla, w wielu miastach zachodnich cena biletu jest uzależniona od pokonanej odległości. Przykładowo w Londynie czy Paryżu funkcjonują już systemy strefowe. – Im dalej jedziesz, tym więcej płacisz – mówi Jakiel.

Z taryfy mają zostać wycofane także bilety 40- i 60-minutowe. Jan Jakiel zgłasza zastawia się, czy rozstrzał pomiędzy biletem 20-minutowy a 75-minutowym nie będzie zbyt duży. – Mam wrażenie, że brakuje biletu pośredniego – 45-minutowego – mówi Jakiel.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nie będzie podwyżek cen biletów PKP Intercity

Pasażer

Nie będzie podwyżek cen biletów PKP Intercity

Roman Czubiński 03 lutego 2025

Deutschlandticket zostaje, ale będzie droższy

Pasażer

Deutschlandticket zostaje, ale będzie droższy

Przemysław Farsewicz 02 stycznia 2025

Warszawa: Droższe bilety, mniejsza sprzedaż?

Zintegrowany transport

Warszawa: Droższe bilety, mniejsza sprzedaż?

wu, Rynek Kolejowy 16 lipca 2013

Warszawa: Turystów zapraszamy tylko w weekendy

Zintegrowany transport

Warszawa: Turystów zapraszamy tylko w weekendy

wu, Rynek Kolejowy 30 sierpnia 2013

Warszawa: Radni zajmą się nową taryfą biletową

Zintegrowany transport

Warszawa: Radni zajmą się nową taryfą biletową

Transport Publiczny 03 października 2013

Zobacz również:

Nie będzie podwyżek cen biletów PKP Intercity

Pasażer

Nie będzie podwyżek cen biletów PKP Intercity

Roman Czubiński 03 lutego 2025

Deutschlandticket zostaje, ale będzie droższy

Pasażer

Deutschlandticket zostaje, ale będzie droższy

Przemysław Farsewicz 02 stycznia 2025

Warszawa: Droższe bilety, mniejsza sprzedaż?

Zintegrowany transport

Warszawa: Droższe bilety, mniejsza sprzedaż?

wu, Rynek Kolejowy 16 lipca 2013

Warszawa: Turystów zapraszamy tylko w weekendy

Zintegrowany transport

Warszawa: Turystów zapraszamy tylko w weekendy

wu, Rynek Kolejowy 30 sierpnia 2013

Warszawa: Radni zajmą się nową taryfą biletową

Zintegrowany transport

Warszawa: Radni zajmą się nową taryfą biletową

Transport Publiczny 03 października 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5