Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Warszawa Zachodnia: Duńskie lokomotywy SKPL w nietypowej roli [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Lokomotywa może na siebie zarabiać nawet, jeśli nie jest dopuszczona do ruchu w Polsce. Z tego założenia wyszedł SKPL, który udostępnił sprowadzone z Danii sześcioosiowe lokomotywy do prób obciążeniowych. Sam obiekt - imponujący wiadukt dwutorowy M.01 - jest coraz bliżej oddania. 

Jak informowaliśmy w grudniu, w ramach kontraktu dot. przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, Budimex zrealizował unikatowy w Polsce wiadukt kolejowy. Obiekt M.01 powstał jako pojedyncza konstrukcja nośna pod dwa tory kolejowe wraz z rozjazdem i został zamontowany w technologii nasuwania podłużnego. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Już od korekty marcowej korekty rozkładu jazdy, która wejdzie w życie w niedzielę, ruszą dwie nowe linie SKM. Będzie to możliwe dzięki temu, że po wiadukcie przebiega linia nr 8 w kierunku Piaseczna, a na dole krzyżować się będą trzy linie – nr 1, 3 i 447. 

Próby obciążeniowe...

Aby wiadukt M.01 mógł zostać oddany do ruchu, oczywiście musiał przejść próby obciążeniowe. Badania zostały przeprowadzone 15 i 16 lutego przez jednostkę projektową CADmost oraz Politechnikę Śląską Na miejscu nie zabrakło przedstawicieli Budimexu oraz producenta rozjazdu - KZN Bieżanów.

Jak informuje "Rynek Kolejowy" firma Budimex, do wykonania obciążeń próbnych statycznych wykorzystano łącznie 6 lokomotyw (2 lokomotywy spalinowe typu S200 o masie służbowej 117 t oraz 4 lokomotywy balastowe typu ME o masie własnej 115 ton). W czasie próbnego obciążenia konstrukcja poddawana jest ciągłej obserwacji w celu stwierdzenia, czy nie powstały w niej deformacje oraz inne widoczne uszkodzenia. Zrealizowane zostały cztery schematy obciążenia przęsłowego. Podczas badań mierzone były wartości ugięć przęsła oraz wykonywano pomiary osiadania podpór precyzyjnymi czujnikami. 

Do badań dynamicznych wykorzystano z kolei dwie lokomotywy spalinowe typu S200 o masie służbowej 117 ton w dwóch etapach - najpierw zrealizowano przejazdy próbne z prędkościami od 10 km/h do 40 km/h i do 50 km/h. Drugi etap zrealizowano w nocą 15/16.02.2023 r. z uwagi na konieczność zamknięcia wszystkich torów na trasie od Stacji Okęcie do stacji Warszawa Główna. W tym etapie zrealizowano przejazdy próbne z prędkościami 60 km/h, 70 km/h i 80 km/h. Dodatkowo podczas badań statycznych i dynamicznych wykonano pomiary przemieszczeń pionowych iglicy względem opornicy rozjazdu kolejowego  - podaje nam Budimex.

...i nietypowy gość

Ciekawostką było wykorzystanie w próbach lokomotyw sześcioosiowych ME. Te spalinowozy nie są dopuszczone do prowadzenia pociągów na polskich torach - prywatny przewoźnik SKPL dopiero niedawno sprowadził je do Polski i ma zamiar homologować je do końca tego roku. Mogą one jednak poruszać się po sieci jako przesyłka (w ten sposób dotarły do kraju). Ponieważ rynek cierpi na niedostatek lokomotyw, nie dziwi wykorzystanie nieczynnych jednostek do prób obciążeniowych. Inne pojazdy, zdolne do prowadzenia pociągów, najlepiej zarabiają po prostu "w trasie". 

Obecnie prace na przebudowie stacji Warszawa Zachodnia prowadzone są na maksymalnej długości aż 3,5 kilometra.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Infrastruktura

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Witold Urbanowicz 19 lipca 2023

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Infrastruktura

Znów problemy na węźle warszawskim

Pasażer

Znów problemy na węźle warszawskim

Michał Szymajda 30 marca 2023

Warszawa Zachodnia: Już niebawem zamknięcie kolejnych peronów

Infrastruktura

Zobacz również:

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Infrastruktura

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Witold Urbanowicz 19 lipca 2023

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Infrastruktura

Znów problemy na węźle warszawskim

Pasażer

Znów problemy na węźle warszawskim

Michał Szymajda 30 marca 2023

Warszawa Zachodnia: Już niebawem zamknięcie kolejnych peronów

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5