Polskie Linie Kolejowe podkreślają, że sprawnie przebiegają prace na linii obwodowej w Warszawie. Już rozebrano wiadukty nad czterema ulicami, znikają stare perony Warszawa Zachodnia, Warszawa Kasprzaka, Warszawa Koło. Wykonawca zdemontował sieć trakcyjną i tory. Podczas prac skrócono czas zamknięcia ul. Wolskiej, ograniczony jest teren robót na ul. Kasprzaka. Utrzymany jest harmonogram inwestycji wartej 200 mln zł, która istotnie poprawi komunikację dla mieszkańców Warszawy.
Linia obwodowa ma przede wszystkim służyć w przyszłości jako objazd, kiedy PKP PLK przystąpi do przebudowy warszawskiej linii średnicowej. Skorzystają z niej pociągi dalekobieżne, natomiast przez centrum Warszawy pojadą pociągi aglomeracyjne i regionalne.
Prace te pozwolą w przyszłości zwiększyć przepustowość tej linii. Ma to zapewnić sprawniejszą komunikację kolejową w aglomeracji warszawskiej. Na stacji Warszawa Główna Towarowa wykonawca wybuduje Lokalne Centrum Sterowania. Obiekt zarządzania ruchem pozwoli usprawnić przewozy po zachodniej stronie Warszawy. Po przebudowie lepiej będą też dostosowane do ruchu towarowego stacje Gołąbki i Jelonki.
O pełnym zakresie prac na linii obwodowej w Warszawie pisaliśmy
tutaj.