Już w przyszłym roku pociągi pojadą szybciej po Moście Gdańskim. Prędkość maksymalna pociągów zostanie podwyższona z 40 do 60 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na naprawę wiślanej przeprawy. Prace mają duże znaczenie m.in. ze względu na planowaną modernizację linii średnicowej w Warszawie.
Prace na Moście Gdańskim wpisują się w zaplanowane na lata 2015-1018 prace inwestycyjne na warszawskim węźle kolejowym – na linii obwodowej, których głównym celem jest zwiększenie przepustowości linii na czas remontu średnicy. Wówczas więcej pociągów będzie skierowanych na linię obwodową Warszawa Gołąbki – Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska. Roboty wyeliminują zagrożenie obniżania prędkości i zagwarantują dobry stan techniczny obiektu na ważnej linii warszawskiej.
Prace na Moście Gdańskim obejmą wymianę szyn, mostownic, naprawę elementów mocujących oraz blach przeciwpożarowych. Wymienione zostaną tory dojazdowe za i przed mostem. Wykonawca robót wymieni elementy sieci trakcyjnej oraz zabezpieczy urządzenia sterowania ruchem kolejowym podczas prowadzenia robót budowlano-montażowych. W ramach inwestycji zostaną odnowione filary. Podobny proces przejdą przęsła, które zostaną pokryte nową powłoką antykorozyjną.
Podczas prac ruch pociągów prowadzony będzie z zastosowaniem naprzemiennego zamykania torów. Zarządca infrastruktury, wspólnie z przewoźnikami, przygotuje rozkład jazdy na czas prac. Planowane zakończenie robót to listopad 2016 r. Przetarg na remont mostu został ogłoszony 20 lutego. Prace będą finansowane ze środków PLK oraz budżetu państwa.
Most Gdański nad Wisłą w Warszawie to o konstrukcja stalowa kratownicowa o długości 508 m. Składa się z dwóch części: kolejowej i drogowo-tramwajowej. Usytuowany jest na linii kolejowej nr 20 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Praga. Każdego dnia przejeżdża nim blisko 130 pociągów pasażerskich oraz 40 pociągów towarowych.
O nowym dworcu Warszawa Gdańska przeczytasz na portalu Transport Publiczny