Warszawa podpisała wreszcie – rok po wyborze najkorzystniejszej oferty – umowę z konsorcjum AMS i Stroer na ustawienie blisko 1600 nowych wiat przystankowych. To największy kontrakt w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) w Warszawie.
Już w 2006 r. został wybrany projekt nowego przystanku autorstwa Towarzystwa Projektowego (odpowiedzialnego za projekty Miejskiego Systemu Informacji i remontu Dworca Centralnego), a w 2010 r. ogłoszono przetarg na wybór koncesjonariusza. Najkorzystniejszą, z punktu widzenia miasta, ofertę złożyło konsorcjum firm AMS i Stroer, deklarując czas koncesji na 8 lat i 10 miesięcy.
Przez ostatni rok nie można było jednak podpisać umowy, gdyż inny oferent – konsorcjum CAM Polski Outdoor i CAM Media – odwoływał się najpierw do Wojewódzkiego, a następnie Naczelnego Sądu Administracyjnego. – Podpisujemy największą umowę PPP w Polsce w ostatnich latach. Nie był to proces łatwy. Całe postępowanie trwało trzy lata, z czego ostatni rok to postępowania sądowe. Przetarliśmy szlak, jeżeli chodzi o tego typu przetargi. Następni będą mieli łatwiej – komentuje Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent miasta.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport- publiczny.pl