Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa: Półtora tysiąca nowych wiat przystankowych już wkrótce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
17-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa: Półtora tysiąca nowych wiat przystankowych już wkrótce
W środę (18 grudnia) stolica podpisze umowę z konsorcjum AMS i Stroer na wymianę wiat przystankowych w całej Warszawie. W sumie 1580 przystanków. Mają być nowoczesne, efektowne i wygodne. Na razie są długo wyczekiwane, bo cała historia umowy ciągnie się od trzech lat.

W 2010 r. Warszawa postanowiła znaleźć koncesjonariusza dla projektu wiat przystankowych. W skrócie pomysł polegał na tym, by firma sama postawiła wiaty, a zarabiała na reklamach które na nich będą wisieć.

625 wiat ma powstać według projektu autorstwa Towarzystwa Projektowego wybranego jeszcze w 2006 r. w ramach konkursu „Przystanek dla Warszawy”. Znajdą się głównie w okolicach Centrum. Kolejne 955 wiat tzw. seryjnych ma zaprojektować zwycięska w wyborze koncesjonariusza, przy akceptacji ze strony miasta. W tych miejscach stolicy, nad którymi nadzór sprawuje konserwator zabytków, mają stanąć tzw. wiaty „konserwatorskie”, czyli takie jakie stoją np. w Alejach Ujazdowskich.

Dopiero w 2012 r. ustalono, że wiaty postawi konsorcjum firm AMS i Stroer. Ale jeszcze zanim doszło do podpisania umowy, decyzję zaskarżył drugi z oferentów, czyli konsorcjum CAM Media i CAM Polski Outdoor. Rywalom zarzucili stworzenie kartelu mającego na celu wyeliminowanie konkurencji z rynku. Co do samego projektu, to w wizualizacji AMS/Stroer ławka przystankowa jest krótka nie obejmuje całej wiaty, co było jednym z wymogów ze strony miasta. To było kolejnym zarzutem przegranych. Wiosną tego roku Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę CAM twierdząc, że wizualizacja nie stanowi błędu całej oferty, a zwycięskie konsorcjum i tak dopiero po swoim wyborze musi stworzyć projekt seryjny zgodny z oczekiwaniami miasta.

Zgodnie z umową w ciągu roku od podpisania umowy AMS i Stroer postawią co najmniej 180 wiat. Wszystkie półtora tysiąca mają się pojawić na ulicach Warszawy w ciągu trzech lat od podpisania umowy. Konsorcjum od początku będzie czerpało zyski z reklam, ale z każdych zarobionych w ten sposób 100 zł, 10 groszy ma trafiać do kasy miasta. Konsorcjum CAM oferowało miastu 44 zł z każdych 100 zł zarobionych na reklamach, ale dopiero po tym, gdy zwrócą mu się koszty inwestycji wartej ponad 200 mln zł. Roczna wartość reklam na przystankach to ok. 20 mln zł.

Poza postawieniem wiat AMS i Stroer będą też odpowiedzialne za ich konserwację i sprzątanie, a także za zbudowanie do nich przyłączy energetycznych.

Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MI: Będą ogólnopolskie bazy rozkładów jazdy i przystanków

Prawo i polityka

MI: Będą ogólnopolskie bazy rozkładów jazdy i przystanków

Kasper Fiszer 28 stycznia 2025

Łódzkie: Ruszył remont przystanku Petrykozy

Infrastruktura

50. zielony przystanek na mapie stolicy

Zintegrowany transport

50. zielony przystanek na mapie stolicy

inf. pras. UM Warszawa 14 lipca 2023

Poznań: Targi będą zarządzać wiatami przystankowymi?

Zintegrowany transport

Warszawa: Największy kontakt PPP podpisany. Pierwsze wiaty w 2014 r.

Infrastruktura

Warszawskie wiaty przykładem dobrych praktyk PPP?

Biznes

Warszawskie wiaty przykładem dobrych praktyk PPP?

Transport Publiczny 15 czerwca 2014

Zobacz również:

MI: Będą ogólnopolskie bazy rozkładów jazdy i przystanków

Prawo i polityka

MI: Będą ogólnopolskie bazy rozkładów jazdy i przystanków

Kasper Fiszer 28 stycznia 2025

Łódzkie: Ruszył remont przystanku Petrykozy

Infrastruktura

50. zielony przystanek na mapie stolicy

Zintegrowany transport

50. zielony przystanek na mapie stolicy

inf. pras. UM Warszawa 14 lipca 2023

Poznań: Targi będą zarządzać wiatami przystankowymi?

Zintegrowany transport

Warszawa: Największy kontakt PPP podpisany. Pierwsze wiaty w 2014 r.

Infrastruktura

Warszawskie wiaty przykładem dobrych praktyk PPP?

Biznes

Warszawskie wiaty przykładem dobrych praktyk PPP?

Transport Publiczny 15 czerwca 2014

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5