Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa czeka na nowe wiaty koncesyjne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

Na jesieni pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej będą mogli skorzystać z pierwszej nowej wiaty przystankowej. Firma AMS postawi w najbliższych latach blisko 1600 zadaszeń. W tej chwili m.in. są opracowywane projekty wykonawcze i trwa weryfikacja lokalizacji.

Umowa koncesyjna, podpisana w grudniu 2013 r. po długim okresie oczekiwania, obejmuje ustawienie w ciągu trzech lat 1580 wiat. Stosowane będą trzy rodzaje zadaszeń – wszystkie będą miały oczywiście wspólne elementy stylistyczne. Najwięcej będzie prostych wiat seryjnych (955 sztuk). Tzw. wiaty konserwatorskie, które już można spotkać na Trakcie Królewskim czy przy Emilii Plater, będą umieszczane w miejscach szczególnie prestiżowych. W pozostałych ważnych miejscach pojawią się wiaty konkursowe, których projekt wyłoniono już w 2006 r.

Zgodnie z harmonogramem w tym roku zostanie postawionych 180 wiat. – Opracowywane są projekty wykonawcze, obejmujące nadzór autorski nad wiatą konkursową i konserwatorską oraz wyposażeniem dodatkowym. Prowadzone są m.in. prace nad koniecznymi modyfikacjami tych obiektów – informuje Krzysztof Ławicki, dyrektor ds. operacyjnych AMS.

Oprócz tego trwa proces zatwierdzania projektu wiaty seryjnej. – Pierwszy etap wyboru mamy już za sobą. Miasto wybrało konstrukcję SAWA z płaskim dachem, nawiązującą do stylistyki wiat z lat 70. XX wieku – tzw. „Ł-ki” – mówi Ławicki. Równolegle trwa weryfikowanie lokalizacji. Etap ten był poprzedzony uzgodnieniami ze stołecznym konserwatorem zabytków oraz Wydziałem Estetyki Przestrzeni Publicznej. – Efektem uzgodnień jest przypisanie typów wiat odpowiednim lokalizacjom – mówi Krzysztof Ławicki. Wkrótce ma się rozpocząć etap kompletowania dokumentacji administracyjnej i uzyskiwania zezwoleń administracyjnych.

AMS zapowiada, że pierwsza nowa wiata powinna stanąć na jesieni tego roku. – Jeżeli odpowiednie służby miasta chciałyby stosować się literalnie do powstałego Podręcznika Procedur Administracyjnych, to – mówiąc z lekkim przymrużeniem oka – na pierwszą wiatę musielibyśmy poczekać parę lat. Na szczęście władze zadeklarowały stworzenie optymalnej ścieżki postępowania – informuje Ławicki. Zaznacza zarazem, że realizacja harmonogramu jest zależna od pozyskania wszystkich wymaganych prawem pozwoleń. W 2015 r. wybudowanych ma być 720 wiat, a w kolejnym roku – 680 zadaszeń. Okres trwania koncesji wyniesie 8 lat i 10 miesięcy.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przesiadki po warszawsku. Wiata bez przystanku, przystanek bez wiaty

Zintegrowany transport

Przesiadki po warszawsku. Wiata bez przystanku, przystanek bez wiaty

Witold Urbanowicz 27 lipca 2023

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Przetargi

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Gazeta Wyborcza 21 listopada 2011

Szczecin: Co dalej z wiatami na dworcu Głównym?

Infrastruktura

Szczecin: Co dalej z wiatami na dworcu Głównym?

Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina 30 listopada 2012

AMS: W Warszawie powinny być wiaty otwarte, a nie szczelnie zabudowane

Infrastruktura

Piękna niewygoda, czyli po co nam wiaty?

Warte uwagi

Piękna niewygoda, czyli po co nam wiaty?

Transport Publiczny 10 kwietnia 2014

Zobacz również:

Przesiadki po warszawsku. Wiata bez przystanku, przystanek bez wiaty

Zintegrowany transport

Przesiadki po warszawsku. Wiata bez przystanku, przystanek bez wiaty

Witold Urbanowicz 27 lipca 2023

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Przetargi

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Gazeta Wyborcza 21 listopada 2011

Szczecin: Co dalej z wiatami na dworcu Głównym?

Infrastruktura

Szczecin: Co dalej z wiatami na dworcu Głównym?

Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina 30 listopada 2012

AMS: W Warszawie powinny być wiaty otwarte, a nie szczelnie zabudowane

Infrastruktura

Piękna niewygoda, czyli po co nam wiaty?

Warte uwagi

Piękna niewygoda, czyli po co nam wiaty?

Transport Publiczny 10 kwietnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5