Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szczecin: Co dalej z wiatami na dworcu Głównym?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szczecin: Co dalej z wiatami na dworcu Głównym?
Remont dwóch wiat, które miały chronić zejście do tunelu pod torami na szczecińskim dworcu okazał się porażką. Zatracono zabytkowy wygląd obiektów. Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina napisało w tej sprawie list do biura miejskiego konserwatora zabytków.

Jak pisaliśmy wcześniej boczne ściany konstrukcji przed remontem składały się z kolorowych szyb, a podział okien był charakterystyczny: większe szybki znajdowały się w centralnej części ram i mniejsze na obrzeżach. Po remoncie szyb nie ma, są natomiast barwione pleksi. Zlikwidowano wcześniejszy podział okien.

Według Rafała Waszczuka, głównego specjalisty  miejskiego Biura Konserwatora Zabytków, prace remontowe wiat zostały wykonane jako remont bieżący, nie wymagały więc pozwolenia na budowę, ani zgody konserwatora zabytków. Jednak 27 sierpnia 2012 roku, przy wydawaniu zaleceń konserwatorskich dotyczących modernizacji dworca, wskazano konieczność zachowania historycznej kompozycji elementów wiat. Obiekt nie znajduje się w rejestrze zabytków. Miejski konserwator zabytków nie może więc nakazać, aby przywrócono poprzedni wygląd wiat.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowe wiaty stanęły na bytomskich przystankach

Zintegrowany transport

Nowe wiaty stanęły na bytomskich przystankach

inf. pras. UM Bytom 20 października 2023

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Przetargi

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Gazeta Wyborcza 21 listopada 2011

AMS: W Warszawie powinny być wiaty otwarte, a nie szczelnie zabudowane

Infrastruktura

Piękna niewygoda, czyli po co nam wiaty?

Warte uwagi

Piękna niewygoda, czyli po co nam wiaty?

Transport Publiczny 10 kwietnia 2014

Warszawa czeka na nowe wiaty koncesyjne

Zintegrowany transport

Warszawa czeka na nowe wiaty koncesyjne

wu, transport-publiczny.pl 12 czerwca 2014

Zobacz również:

Nowe wiaty stanęły na bytomskich przystankach

Zintegrowany transport

Nowe wiaty stanęły na bytomskich przystankach

inf. pras. UM Bytom 20 października 2023

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Przetargi

Przetarg na wiaty w Warszawie trwa już 18 miesięcy

Gazeta Wyborcza 21 listopada 2011

AMS: W Warszawie powinny być wiaty otwarte, a nie szczelnie zabudowane

Infrastruktura

Piękna niewygoda, czyli po co nam wiaty?

Warte uwagi

Piękna niewygoda, czyli po co nam wiaty?

Transport Publiczny 10 kwietnia 2014

Warszawa czeka na nowe wiaty koncesyjne

Zintegrowany transport

Warszawa czeka na nowe wiaty koncesyjne

wu, transport-publiczny.pl 12 czerwca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5