PKP Cargo widzi swoją rynkową szansę w przewozach intermodalnych. Silna pozycja spółki w rejonie Trójmorza, na skrzyżowaniu szlaków północ – południe i wschód – zachód ma jej zapewnić dynamiczny rozwój jako operatora logistycznego. O planach rozmawiamy ze stojącym na czele przedsiębiorstwa Czesławem Warsewiczem.
– PKP Cargo chce się rozwijać przede wszystkim w obszarze operatora logistycznego. To jest zawarte w strategii. To też pokazuje dynamika wzrostu w przewozach multimodalnych, które rosną dwucyfrowo na przestrzeni ostatnich lat. W naszej strategii zapisana jest także ekspansja na rynkach korytarza północ – południe i szczególnie w tym zakresie
widzimy potencjalne możliwe akwizycje, ale także możliwości organicznego rozwoju przez obecne AWT, a już wkrótce PKP Cargo International – mówi Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo.
Elementem działań w tym zakresie jest planowane powołanie w Grupie PKP Cargo dywizji intermodalnej, która ma nadać większą dynamikę działalności przewozowej w tym sektorze. To właśnie z tym należy wiązać rebranding AWT, spółki zależnej z Czech, która zacznie funkcjonować jako PKP Cargo International.
Warto pamiętać o tym, że PKP Cargo widzi możliwości rozwojowe także na szlaku łączącym Chiny z Europą. Tutaj również prowadzone są intensywne działania rozwojowe. Zarząd PKP Cargo poinformował o rozpoczęciu rozmów w sprawie zakupu udziałów w firmie Hatrans, organizującej połączenie kontenerowe między Łodzią a miastami chińskimi. To właśnie chęć umocnienia swojej pozycji na rynku przewozów Europa – Azja jest głównym motywem, którym kieruje się przewoźnik. Na razie PKP Cargo współpracuje z Hatransem jako operator kolejowy na polskim odcinku trasy.
Najważniejsza pozostaje jednak jakość oferowanych usług oraz ich możliwie szeroki zakres. – Dzisiaj nasi klienci są klientami globalnymi i nasza oferta musi to odzwierciedlać. Chcemy być firmą usługową świadczącą przewozy „od drzwi do drzwi” w odpowiednim czasie i odpowiedniej cenie. To jest nasza główna specjalizacja i nasza wartość. W najbliższych latach chcemy zwiększać naszą pozycją jako lidera przewozów
w regionie Trójmorza – podkreśla Warsewicz.