NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]

| Michał Szymajda 29.04.2021 14k

Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Fot. Pesa/PKP Intercity
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Wagony Combo w taborze PKP Intercity [zdjęcia, wirtualny spacer]
Na konferencji prasowej zorganizowanej 29 kwietnia PKP Intercity poinformowało o przejęciu pierwszych wagonów Combo. Sprawdziliśmy, jak wyglądają wagony od środka.
Spacer przez wagon [tutaj znajduje się link do wirtualnego spaceru] rozpoczynamy od szerokiego wejścia, gdzie znajdują się dwie ręcznie rozkładane platformy dla osób niepełnosprawnych. Z zewnątrz to wejście dobrze oznaczone jest stosownymi piktogramami. Tutaj znajduje się łatwo dostępna toaleta przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Wagony Combo PKP Intercity - jakie wrażenie z wnętrza?


Obszerny przedział dla osób mających problem z poruszaniem się o własnych siłach znajduje się za toaletą, jest bardzo przestrony, oprócz dwóch miejsc na wózek znajdują się tu też dwa pełnowymiarowe fotele oraz rozkładane stoliki. Są pasy do zabezpieczenia wózka, są urządzenia do przywoływania obsługi pociągu.

Przestrzeń dla załogi pociągu zaaranżowano w niewielkim przedziale, znajdującym się za ścianą przedziału dla osób niepełnosprawnych. Znajdują się w nim trzy rozkładane siedzenia. Kierownik pociągu i konduktorzy mają tu do dyspozycji pożarowy panel kontrolny, panel kontrolny systemu informacji pasażerskiej, słuchawkę systemu rozgłoszeniowego, a także podgląd na monitoring w całym pociągu. Jest specjalny podświetlany stolik na sporządzanie dokumentacji, szafka na odzież wierzchnią, a także szafka na przesyłki konduktorskie.

Za przedziałem konduktorskim znajdują się dwa przedziały z przeznaczeniem dla rodzin z małymi dziećmi. Są sześciomiejscowe, każde siedzenie jest uchylne, co, w razie potrzeby, ma pozwolić na nieskrępowaną zabawę na podłodze przedziału. Umieszczono w nim prostą wykładzinę z prostą zgadywanką dla dzieci, ścianki pojazdu są pełne grafik z przeznaczeniem o dobrym samopoczuciu dzieci.

Wagony Combo - jak wygląda przestrzeń na rowery?


Za przedziałami dla dzieci zorganizowano bezprzedziałową przestrzeń o przeznaczeniu ogólnym oraz dla pasażerów przewożących rowery. Do wyposażenia tej przestrzeni zdążyliśmy się już przyzwyczaić, ponieważ jest bliźniaczo podobna do tej, którą mamy do dyspozycji w wagonach bezprzedziałowych, które także wyszły "spod ręki" Pesy. Zastosowano tu te same fotele, identyczne stoliki, tak samo zabudowano sufity i oświetlenie. Zadbano tu o informację pasażerską, a także o tablice reklamowe. Przestrzeń wykonano tak, aby każdy pasażer miał dostęp do okna.

Ostatnią przestrzenią, przez którą przechodzimy jest przestrzeń na rowery i automaty wendingowe. Te pierwsze umieścimy na sześciu wieszakach z zabezpieczeniami (montaż zabezpieczeń, zazwyczaj nieużywanych przez rowerzystów, którzy posiadają swoje zabezpieczenia, jest dyskusyjna). Automatów wendingowych w wagonach wciąż brakuje – przetarg na ich wykonanie i montaż PKP Intercity dopiero rozpisało. Tutaj też znajdują się szafki obsługowe z kontrolerami pracy parametrów wagonu a także mniejsza toaleta.

W wagonie jest spora liczba uchwytów, które mają pomóc w przemieszczaniu się osobom niepełnosprawnym, jest też wifi i klimatyzacja. Na pochwałę zasługuje fakt montażu cichych wózków pod pudłem wagonu. Większy komfort akustyczny docenią nie tylko pasażerowie, ale też wszyscy Ci, którzy mieszkają w pobliżu stacji kolejowych.

Umowę dotycząca przebudowy i modernizacji wagonów 111A do standardu Combo zawarto między Pesą a PKP Intercity wiosną 2018 roku. Produkcja opóźniała się jednak, z uwagi na różne czynniki, m.in. uzgadnianie szczegółów z środowiskiem osób niepełnosprawnych i konieczne zmiany m.in. w aranżowaniu wnętrza, a także zmiany jakich oczekiwało PKP Intercity. Swoje dołożył także Covid.

Wagonów Combo będzie w taborze PKP Intercity 60 (40 zamówiono w ramach kontraktu podstawowego, 20 kolejnych w ramach prawa opcji). Wartość kontraktu wynosi łącznie 310 mln zł. Odbiór wszystkich pojazdów przewidziany jest do końca grudnia 2021 roku

Na jakich trasach pojadą wagony Combo? - przeczytasz tutaj.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45856)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45856)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5