NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Wagonów sypialnych i kuszetek na razie nie będzie w żadnym pociągu PKP IC

| Jakub Madrjas 18.06.2020 633

Wagonów sypialnych i kuszetek na razie nie będzie w żadnym pociągu PKP IC
Fot. Adam Kilian
PKP Intercity zawiesiło prowadzenie wagonów kuszetek i sypialnych we wszystkich swoich pociągach z powodu sytuacji epidemiologicznej. Przewoźnik deklaruje przywrócenie ich natychmiast, gdy tylko będzie to możliwe.
Czytelnicy “Rynku Kolejowego” pytają, dlaczego w systemie sprzedaży PKP Intercity nie są dostępne miejsca leżące - szczególnie ważne w popularnych pociągach wakacyjnych. W rozkładzie jazdy PKP Intercity wagony z miejscami do leżenia i sypialne są określone oznaczeniem “fakultatywnie”, co oznacza że przewoźnik nie gwarantuje ich uruchomienia. I w tej chwili nie da się na nie kupić biletów.

Rzeczniczka PKP Intercity Katarzyna Grzduk potwierdza, że ta sytuacja prędko się nie zmieni. - Zawieszenie oferty przewozowej w zakresie kuszetek i połączeń nocnych wynika z aktualnie panującej sytuacji epidemiologicznej, która wpływa na regulacje dotyczące tego typu przejazdów, sposób podróżowania i ich popularność. W wagonach sypialnych i kuszetkach, podobnie jak w wagonach przeznaczonych do realizacji połączeń dziennych, pasażerowie muszą podczas całej podróży zasłaniać usta i nos, co może znacznie zmniejszać komfort podróży, zwłaszcza podczas snu - wyjaśnia Grzduk.

Jak podkreśla rzeczniczka, zgodnie z przepisami PKP Intercity umożliwia obecnie zakup biletów na wszystkie miejsca siedzące dostępne w składzie. - Obowiązujące obecnie ograniczenia w zakresie maksymalnej zajętości miejsc w pociągach (możliwość wykorzystania 100% miejsc siedzących) dotyczą wyłącznie wagonów z miejscami do siedzenia - stwierdza przedstawicielka przewoźnika.

Katarzyna Grzduk podkreśla, że spółka planuje niezwłoczne przywrócenie wagonów sypialnych i kuszetkowych, gdy nastąpi zniesienie dotyczących ich obostrzeń i złagodzenie obowiązującego reżimu sanitarnego. - To pozwoli zaproponować pasażerom odpowiednie warunki przejazdu - podsumowuje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44459)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (44459)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5