NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Wagonów piętrowych w Kolejach Dolnośląskich nie będzie

| Michał Szymajda 14.02.2020 310

Wagonów piętrowych w Kolejach Dolnośląskich nie będzie
Fot. Michał Szymajda (zdjęcie ilustracyjne)
W poprzednich latach, z uwagi na skokowy wzrost liczby pasażerów, dolnośląski przewoźnik zastanawiał się nad możliwością zakupu wagonów piętrowych. - Nie ma obecnie takich planów – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Możliwość zakupu dwupokładowych elektrycznych zespołów trakcyjnych była brana pod uwagę przy analizach poprzedniego zarządu Kolej Dolnośląskich, z uwagi na wzrosty liczby przewożonych pasażerów np. na linii z Wrocławia do Legnicy i na niektórych weekendowych kursach z Wrocławia w kierunku Karkonoszy. Poza możliwością przewiezienia dużej liczby pasażerów brano pod uwagę także aspekt wysokiej atrakcyjności takiego taboru. Tym bardziej, że wagony takie były już na Dolnym Śląsku (obecnie można je spotkać wyłącznie w pociągach z Poznania do Szklarskiej Poręby i Międzylesia) i cieszyły się dużą popularnością.

Obecny zarząd KD nie rozważa już takiej możliwości. – Pojawiały się pytania odnośnie taboru piętrowego. Jednak według naszych analiz łatwiej jest połączyć dwa elektryczne zespoły trakcyjne cztero lub pięcioczłonowe. Takim zestawem przewieziemy podobną liczbę pasażerów, natomiast istnieje wówczas większa elastyczność dotycząca dysponowania pojazdami po ich rozłączeniu – powiedział Damian Stawikowski, prezes KD.

Obecnie nad opcją zakupu wagonów piętrowych (ostatnio używane pojazdy w takim stanie sprzedawały Koleje Niemieckiej) zastanawia się obecnie samorząd województwa wielkopolskiego. Okazało się bowiem, że nawet pięcioczłonowe, zakupione od Pesy Elfy 2, to za mało, by zaspokoić zapotrzebowanie na miejsce na niektórych trasach.

14 lutego Koleje Dolnośląskie poinformowały o rozpisaniu nowego przetargu na zakup 11 zespołów trakcyjnych. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (684)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (684)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5