Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W Szczecinie Głównym są już nowe wyświetlacze. Zastąpiły zaledwie 6-letnie urządzenia [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
09-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Na całkowicie zmodernizowanym peronie 2 na stacji Szczecin Główny działają już nowe urządzenia informacji pasażerskiej. Zastąpiły zaledwie 6-letnie urządzenia tego samego producenta: KZŁ Bydgoszcz.

Przypomnijmy: po 6 latach od momentu instalacji nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej PKP PLK stwierdziła, że jest on „wyeksploatowany” i należy go wymienić. Zadanie bez przetargu zlecono spółce KZŁ Bydgoszcz z Grupy PKP, producentowi takich urządzeń. Poprzedni system, także był produkcji KZŁ Bydgoszcz i instalowany był na dziesiątkach peronów w Polsce. PKP PLK nie odpowiedziała nam na pytanie, czy zaledwie 6-letni system będzie teraz podlegał wymianie także w innych lokalizacjach, nie ma też pomysłu na to co zrobić z tablicami ze Szczecina. Sprawę obszernie opisaliśmy tutaj.

Tymczasem okazało się, że te, „wyeksploatowane” zdaniem zarządcy infrastruktury urządzenia, zdążyły jeszcze zawisnąć pod nową wiatą, która zastąpiła XIX-wieczną konstrukcję. Widać to wyraźnie w informacji prasowej udostępnionej przez PKP PLK we wrześniu 2018 roku, gdzie spółka chwali się zmodernizowanym peronem 2.

Dopiero w ostatnich tygodniach pod tą samą wiatą zarządca zaczął umieszczanie nowych wyświetlaczy, które działają już na peronie (ich zdjęcia otrzymaliśmy dzięki uprzejmości portalu gs24.pl), o czym poinformował nas rzecznik PKP PLK. Duże tablice, przypominające ekrany telewizora, pokazują odjazdy pociągów w zupełnie inny sposób. Czy wyraźniejszy? Można mieć wątpliwości. 

– Zupełnie nie widać na nich numeru pociągów, słabo widać też jego nazwę i spółkę, która pociąg uruchamia. Do tego zdarzają się błędy w nazewnictwie pociągów, jak w przypadku IC Barnim, który PLK przemianowała na pociąg Barnimk – poinformował nas pan Adam, mieszkaniec Szczecina, w mailu przesłanym na kontakt@rynek-kolejowy.pl. 

[Aktualizacja]

10 stycznia informację na temat urządzeń w Szczecinie przesłał nam ich producent – KZŁ Bydgoszcz.

– Zaimplementowany układ treści był testowy. Realizacja wdrożenia jest jeszcze w toku zarówno w kwestii instalacji tablic jak i ich oprogramowania. Aktualnie układ treści na tablicach jest zmieniony, tj. uwzględniający wysokość zawieszenia tablic i ich rozmieszczenie na peronach. Treść podawana na wyświetlaczach jest zgodna z wytycznymi kolei –  poinformowała spółka.

– Nowe wyświetlacze są testowane. Będzie poprawiany wygląd informacji. 10 stycznia wykonawca poprawił część uchybień. W najbliższym czasie poprawi pozostałe błędy – napisał rzecznik PKP PLK Zbigniew Wolny.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij