NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Trwa budowa wiaduktu nad torami w Sokółce

| inf. pras. 09.04.2020 24

Trwa budowa wiaduktu nad torami w Sokółce
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trwa budowa wiaduktu nad torami w Sokółce
Trwa budowa wiaduktu nad torami w Sokółce
Trwa budowa wiaduktu nad torami w Sokółce
Trwa budowa wiaduktu nad torami w Sokółce
Wiadukt drogowy nad linia kolejową z Białegostoku zwiększy bezpieczeństwo na kolei i ułatwi komunikacje w mieście i regionie. To wspólna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych, Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku i Gminy Sokółka za prawie 50 mln zł. Budowa współfinansowana jest ze środków unijnych POIiŚ.
Wiaduktu nad linią kolejową z Białegostoku przez Sokółkę (nr 6) do granicy z Białorusią usprawni ruch kolejowy i jest bardzo potrzebny mieszkańcom miasta – zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe przy ul. Kryńskiej i ul. Roski Małe. Będzie bezpieczna przeprawa przez tory. Piesi i rowerzyści skorzystają z chodnika i ścieżki rowerowej. Wiadukt będzie wyposażony w windy pomocne osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Kierowcy pojadą nad torami bez oczekiwana przed zamkniętymi rogatkami. Budowa obiektu przebiega sprawnie. Wykonawca utrzymuje dobre tempo prac. Inwestycja ma być gotowa w przyszłym roku.

- PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie zwiększają poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach dróg i torów. W tym celu wykorzystywane są m.in. środki POIiŚ. Sokółka to kolejna miejscowość, w której powstaje bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową. Dzięki inwestycji sprawniej pojadą pociągi - powiedział Ireneusz Merchel, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zaangażowanie PKP Polskich Linii Kolejowych w projekcie wynosi prawie 11 mln zł. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” współfinansowanego z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakres PLK obejmuje budowę części obiektu nad linią kolejową oraz dostosowanie elementów infrastruktury kolejowej.

Na budowie widać już są trzy przęsła wiaduktu. Najszersze, środkowe, ma rozpiętość 58 metrów, dwa boczne po 42 m. Ukończony obiekt będzie miał 142 metry długości oraz ponad 16 metrów szerokości, co umożliwi poprowadzenie jezdni, ciągu pieszo-rowerowego oraz chodnika. Na żelbetowe podpory przy pomocy specjalistycznego dźwigu nasunięto kolejno 6 elementów stalowej konstrukcji. Charakterystyczna kratownica, na której oprze się w przyszłości jezdnia, waży prawie 800 ton. Zanim wiadukt zostanie ukończony budowniczy zużyją 420 ton stali zbrojeniowej i ponad 300 „gruszek” betonu. Prace na budowie rozpoczęły się wiosną ubiegłego roku.

W związku z budową wiaduktu konieczna była przebudowa niektórych elementów infrastruktury kolejowej. Skorygowano przebieg linii energetycznych. Przebudowano sieć trakcyjną, a nad trakcją dodatkowo zainstalowane będą osłony przeciwporażeniowe. Wykonane zostanie także wygrodzenie i chodnik wzdłuż linii kolejowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podlaskie (399)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podlaskie (399)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5