Partnerzy serwisu:
Biznes

W sierpniu rusza program Innotabor

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
18-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
W sierpniu rusza program Innotabor
Fot. Rynek Kolejowy
16 sierpnia wystartuje program sektorowy Innotabor, który sfinansuje projekty dotyczące taboru szynowego, polegające na prowadzeniu badań przemysłowych i prac rozwojowych, bądź tylko prac rozwojowych. Wnioski o dofinansowanie będzie można składać do 30 września 2016 r.

W pierwszej edycji konkursu na firmy lub konsorcja przedsiębiorstw czekać będzie pula 196 mln złotych. Warunkiem otrzymania wsparcia jest m.in. wpisanie się prac B+R w agendę badawczą programu Innotabor oraz zobowiązanie do wdrożenia wyników projektu. Wartość kosztów kwalifikowalnych projektu musi mieścić się w przedziale od 1 do 65 mln złotych. Za przeprowadzenie konkursu odpowiedzialne będzie Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. W wyniku zrealizowanych przedsięwzięć powstaną innowacyjne rozwiązania dla taboru szynowego do przewozów pasażerskich, towarowych i specjalizowanych.

– Dzięki współpracy przedsiębiorców z rodzimymi naukowcami skierujemy polską gospodarkę na tory innowacji. Zaawansowane technologie usprawnią przewozy pasażerskie i towarowe, a także przyczynią się do rozkwitu dziedzin nauki związanych z transportem szynowym. Przystosowanie taboru do większych prędkości, wprowadzenie energooszczędnych rozwiązań i podniesienie konkurencyjności polskich firm na rynku europejskim – to główne cele, które osiągniemy dzięki programowi Innotabor. Przedsiębiorcy lub konsorcja będą się mogli starać o sumę do 65 mln zł na jeden projekt – zaznacza Jarosław Gowin, minister nauki i szkolnictwa wyższego.

196 mln zł w pierwszym konkursie

W pierwszym konkursie Innotabor NCBR planuje przeznaczyć 196 mln zł na badania przemysłowe i eksperymentalne prace rozwojowe związane z wszelkiego rodzaju środkami transportu kolejowego. Dofinansowanie obejmie: lokomotywy, zespoły trakcyjne, tramwaje, wagony towarowe do przewozu materiałów niebezpiecznych, pojazdy specjalne do obsługi infrastruktury, wagony do obsługi przewozów intermodalnych, a także wybrane podzespoły pojazdów szynowych.

– Dodatkowym celem programu jest obrona krajowego przemysłu i rynku przed napływem tańszych produktów niższej jakości. Chcemy to osiągnąć poprzez zwiększenie liczby wdrożeń innowacyjnych pojazdów szynowych w Polsce oraz zintensyfikowanie współpracy w obszarze B+R rodzimego sektora taboru szynowego. Uruchamiamy Innotabor, by wspierać owocną kooperację jednostek naukowych i badawczych z przedsiębiorcami, którzy zgłosili takie zapotrzebowanie – mówi prof. Maciej Chorowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Współpraca z polskimi producentami


Program Innotabor został ustanowiony na wniosek Grupy Inicjatywnej składającej się z czołowych polskich producentów taboru: Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz, Newag, Wagony Świdnica SA, Europejskie Konsorcjum Kolejowe Wagon Sp. z o.o., H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., Solaris Bus&Coach.

– Jako polski producent pojazdów szynowych od dłuższego czasu czekaliśmy na taką formę wsparcia ze strony polskiego rządu. Innotabor spełnia oczekiwania polskich przedsiębiorców – tworzy solidne podstawy do rozwijania współpracy przemysłu z jednostkami naukowymi w celu realizacji realnych potrzeb rynkowych, czyli tworzenia innowacyjnych, energooszczędnych i niezawodnych środków transportu, które będą jednocześnie zwiększać potencjał eksportowy naszej gospodarki. To program na miarę naszych potrzeb – mówi Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu Pesy.

Projekty zgłaszane do programu Innotabor powinny być ukierunkowane na opracowanie produktów wykorzystujących nowe materiały i technologie materiałowe oraz na stworzenie maszyn charakteryzujących się wysokim poziomem bezpieczeństwa i niezawodności. Produkcja seryjna takiego sprzętu będzie możliwa po wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych, które wpływają na komfort podróżowania transportem kolejowym. Innotabor obejmie nie tylko innowacje dotyczące kolei dalekobieżnej. Część prac w ramach programu będzie dotyczyła środków transportu szynowego w miastach i dużych aglomeracjach.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Plan Morawieckiego a innowacyjność

Biznes

Plan Morawieckiego a innowacyjność

Martyn Janduła 05 kwietnia 2017

13 z 14 projektów otrzyma dofinansowanie w programie Innotabor

Innowacje

FPS: Wydaje się, że na torach widzieliśmy już wszystko

Innowacje

Zobacz również:

Plan Morawieckiego a innowacyjność

Biznes

Plan Morawieckiego a innowacyjność

Martyn Janduła 05 kwietnia 2017

13 z 14 projektów otrzyma dofinansowanie w programie Innotabor

Innowacje

FPS: Wydaje się, że na torach widzieliśmy już wszystko

Innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5