NUMER 04/2019
NUMER 04/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
PKP podsumowują 2018 r.
szukaj
Śledź nas:

W drugiej połowie roku pociągi pojadą nową estakadą w Krakowie

| inf. pras. 22.03.2019 139

W drugiej połowie roku pociągi pojadą nową estakadą w Krakowie
Fot. PKP PLK
W drugiej połowie roku pociągi pojadą nową estakadą w Krakowie
W drugiej połowie roku pociągi pojadą nową estakadą w Krakowie
W drugiej połowie roku pociągi pojadą nową estakadą w Krakowie
W drugiej połowie roku pociągi pojadą nową estakadą w Krakowie
W drugiej połowie roku pociągi pojadą nową estakadą w Krakowie
PKP Polskie Linie Kolejowe budują dwa nowe tory w centrum Krakowa. Do finiszu zbliżają się prace przy nowych wiaduktach i estakadach. Na obiektach przygotowywane są pierwsze elementy toru. W połowie roku pojadą pociągi, a wykonawca przystąpi do rozbiórki starego nasypu. Inwestycja warta miliard zł jest współfinansowana ze środków unijnych – programu CEF „Łącząc Europę”.
Już nie budowa betonowych konstrukcji, tylko montaż torów kolejowych, to najpilniejsze zadanie realizowane obecnie na modernizowanej linii kolejowej w centrum Krakowa. Inwestycja na najważniejszym pasażerskim połączeniu kolejowym w stolicy Małopolski wkracza w kluczowy etap – informuje PLK.

Pomiędzy największymi stacjami, Krakowem Głównym i Krakowem Płaszowem, PLK budują dodatkowe tory i przystanek Kraków Grzegórzki. Epokowy projekt jest ważny dla połączeń krajowych i międzynarodowych oraz dla rozbudowy kolei aglomeracyjnej, co pozytywnie wpłynie na zrównoważony rozwój całego regionu. Cztery tory kolejowe, w tym dwa dodatkowe, na najbardziej zurbanizowanym fragmencie trasy, zostaną poprowadzone po estakadach. Obiekty zastąpią stary nasyp kolejowy, który od dziesięcioleci dzieli miasto.

Budowa pierwszych odcinków estakad już się zakończyła. Pomiędzy ul. Kopernika a ul. Miodową powstały dwa obiekty o łącznej długości niemal 700 metrów. Dzieli je jeszcze zabytkowy wiadukt kolejowy, który jest poszerzany, by także mógł „zmieścić” dwa dodatkowe tory.

Wykonawca, w kolejnym etapie prac na obiektach, na specjalnej macie wibroizolacyjnej, która ograniczy drgania wywoływane przez pociągi, układa tłuczeń, czyli pierwszy element nawierzchni kolejowej. W kolejnych tygodniach, na estakadach pojawią się tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Będzie montowana sieć trakcyjna. Następnie przeprowadzone zostaną testy obciążeniowe nowych obiektów, które są niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.

Bardzo zaawansowane prace toczą się non stop na całym odcinku. Wykonawca pracuje na wysokości 8 metrów na estakadzie oraz na przyległym terenie. Roboty toczą się także przy budowie mostów na Wiśle. Obszar zajęty przez prace jest ograniczany do minimum wymaganego bezpieczeństwem. Do budowy dowieziono tysiące ton stali i materiałów. Precyzyjnej logistyki wymaga także wywóz ziemi.

Jak zapowiada PLK, po połowie roku pierwsze pociągi pojadą nowym torem pomiędzy Krakowem Głównym a Płaszowem. Wcześniej gotowe muszą być estakady, wiadukty, mosty i nasypy. Osiągnięcie tego etapu inwestycji pozwoli przejść w kolejne ważne fazy prac. To m.in. rozbiórka reszty nasypu kolejowego, która pozwoli rozpocząć budowę pozostałych trzech torów.

Główne prace budowlane zakończą się w 2020 r., a cała inwestycja w połowie 2021 r. Jej wartość wynosi niemal 1 mld zł. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2019
NUMER 04/2019
W najnowszym numerze miesięcznika Grupa PKP podsumowuje 2018 rok. W kontekście gospodarki “narodowej” pytamy, jaka firma jest naprawdę polska. Poruszamy również najważniejsze aktualnie tematy: intermodalu, IV pakietu kolejowego oraz Krajowego Programu Kolejowego. Polecamy jak zawsze ciekawe rozmowy, m. in. z prezesem ŁKA Januszem Malinowskim.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5