Trwa modernizacja linii E20 na odcinku Siedlce – Terespol. Na stacji w Małaszewiczach pasażerowie korzystają już z dwóch nowych peronów – informuje PLK.
Nowe perony wyposażono w wiaty, ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Są ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących ze specjalną wypukłą fakturą i antypoślizgowa nawierzchnia. Ponadto na stacji Małaszewicze wymieniono ponad 4 km torów i sieć trakcyjną. Sprawny ruch pociągów zapewniają 4 nowe rozjazdy oraz zmodernizowany system sterowania ruchem kolejowym.
Wykonawca zbuduje przejazd kolejowo-drogowy, z którego będą wygodne i bezpieczne dojścia na perony. Nowe pochylnie ułatwią osobom o ograniczonej mobilności wejścia na stację. Przejazd wyposażony będzie w nowe automatyczne rogatki.
Na stacji w Białej Podlaskiej widać już zarys nowych peronów oraz konstrukcję nowego przejścia podziemnego, które będzie wyposażone w windy. Wykonywane są prace przy układaniu nowych torów i montażu konstrukcji sieci trakcyjnej. Kontynuowane są prace przy budowie peronów nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa.
W Terespolu rozpoczęto już układanie nowych podkładów. Widać zarys nowych peronów. Bezpieczne dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windy. Wszystkie perony będą miały wiaty, oświetlenie i system informacji pasażerskiej – informuje PLK.
Po zakończeniu modernizacji, w 2020 roku poprawi się komfort podróży i skróci się czas przejazdu między Białą Podlaską a Terespolem. Pociągi osobowe będą jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Mieszkańcy Białej Podlaskiej będą mogli korzystać z nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa usytuowanego w pobliżu nowych osiedli mieszkaniowych i kampusu szkoły wyższej.
Nowy wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej nr 812 Lublin – Biała Podlaska usprawni ruch kolejowy i drogowy. Kolej będzie konkurencyjna w stosunku do innych środków transportu. Inwestycja zwiększy bezpieczeństwo podróżnych oraz przewozu ładunków. Efektem modernizacji będzie też poprawa ochrony środowiska.
Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinasowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę. Łączną wartość projektu wynosi ponad 555,5 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.