NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

W Legionowie piesi przechodzą tuż przed pędzącymi pociągami (wideo)

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 01.05.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-05-01 10:48:56 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Na tałatajstwo o skłonnościach samobójczych nie ma siły. Drzwi w ekranach same nie wypadły, po naprawie długo pewnie nie wytrzymają i znowu będzie łażenie. Podobnie jest w Piastowie gdzie widoczność pociągów zjeżdżających z wiaduktu w Józefinowie jest żadna. Były tam już potrącenia śmiertelne, a tałatajstwo jak łaziło, tak łazi. A za kilka miesięcy będzie się tam jeździło 160.

BTW Co to za trzywagonowa TLK'a na filmie?
2015-05-01 10:54:07 Autor: pekaep264
---.dynamic.chello.pl
a może nie tałatajstwo tylko dziadowska modernizacja. kładek i przejść powinno być jak najwięcej. choćby przejść w poziomie torów ale z sygnalizacją przejazdu jak choćby na helskiej
2015-05-01 11:01:55 Autor: asd
---.dynamic.chello.pl
Akurat na filmowanym odcinku nie ma ekranow a przejscie jest jakies 200 m dalej (na luku). Zamiast pilnowac peronow niech sie sok wezmie za wlepianie mandatow.
2015-05-01 11:15:57 Autor: Danziger
---.dynamic.chello.pl
Zmieńcie tytuł bo jest nieadekwatny do treści. Piesi przechodzą, ale nikogo przed pociągiem nie było.
2015-05-01 11:31:38 Autor: lk32
---.dynamic.chello.pl
Jak przez drogę z samochodami ktoś przechodzi to normalne, a jeśli narusza świętość kolei żelaznej, to od razu lament że samobójca.
2015-05-01 11:34:47 Autor: Krzysztof
---.dynamic.chello.pl
A ja bym chciał przejście w poziomie torów przy stacji Warszawa Służewiec. Tam jest biur na kilkanaście tysięcy ludzi, wielu dojeżdża pociągami, a zgodnie z prawem trzeba biegać po schodach na wysokośc pewnie z 10m i potem zbiegać tak samo. Więc ludziska chodzą po torach i skaczą z peronów.
A prędkości niewielkie, bo tuz przed zatrzymaniem/po ruszeniu.
Czy jest prawnie jakas możliwość zrobienia takiego przejścia? Wie ktoś?

2015-05-01 11:48:41 Autor: Jurgen Klop
---.dynamic.gprs.plus.pl
A moze po prostu w 50-tysiecznym mieście powinno być więcej legalnych przejść przez tory? Póki co w Polsce praktyką jest, ze tory skutecznie tną miasta na pół, a przekroczyć je legalnie jest czasem trudniej, niż mur miedzy Izraelem a Palestyną czy linię frontu pod Donieckiem. To nie jest normalne.
2015-05-01 11:53:32 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
@lk32
Tu nie chodzi o naruszanie żadnej świętości. Jak ktoś przełazi w miejscu gdzie nie widać czy coś nie nadjeżdża, mając w pobliżu bezpieczne przejście, to po prostu igra z losem i albo jest idiotą albo ma skłonności samobójcze.

A na drogach bywa jeszcze gorzej. Maszynisty zwykle nikt nie ściga po potrąceniu i kończy się, nazwijmy to, na przeżyciach i wspomnieniach. Ale jak idiota wyjdzie ci przed auto na drogę zza łuku, to od prokuratora się nie odpędzisz.
2015-05-01 12:44:59 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
@Krzysztof
10 metrów po schodach na górę i w dół po 8 godzinach siedzenia za biurkiem nikomu nie zaszkodzi, a wręcz odwrotnie. A jak ktoś nie może chodzić po schodach to obok są windy. Na stacjach metra sporo ludzi chodzi po schodach i jakoś nikt nie narzeka, tylko cieszy się, że może szybko dojechać.

Przejścia na Służewcu nie będzie. Podpory wiaduktów ograniczają widoczność. Jest duży iloczyn ruchu pieszego i kolejowego. Nie wszystkie pociągi zatrzymują się na Służewcu, a po modernizacji odcinka od Okęcia do Radomia będzie ich więcej. Według przepisów likwiduje się przejazdy jeśli w pobliżu jest bezkolizyjny przejazd przez tory. Nie wiem czy dotyczy to też przejść dla pieszych ale praktyka pokazuje, że tak jest.
2015-05-01 13:13:18 Autor: wz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ciekawe kto jest tym "ormowcem" z Legionowa co tak wszystkim na wszystko donosi.
Dla młodszych: ORMO to była taka formacja złożonych z ludzi, którzy chcieli zostać milicjantami, ale byli na to za głupi.
Kolego Rescue coś tam - weź się za jakąś pracę, a nie za donosy.
2015-05-01 13:18:30 Autor: Gozc z uk
---.bb.sky.com
Ladowac mamdaty po 5000zl od glowy to szybko sie wylecza z chodzenia po torach
2015-05-01 13:41:56 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Propaganda "niezależnych" mediów zrobiła swoje i ludzie myślą, że Pendolino jedzie przez Legionowo 60 km/h jak to było przed modernizacją.
2015-05-01 14:07:43 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
No cóż, Matka Natura już dawno to rozwiązała. Nazywa się to naturalna selekcja. Osobniki słabsze, wolniejsze i mniej inteligentne muszą zginąć.

A tak serio to ten problem występuje w obrębie chyba każdej stacji, a po torach najwięcej chodzi tam samych kolejarzy ;-)

Dopóki przejścia przez tory nie będą w odpowiedniej liczbie, lokalizacji i nie będą przyjazne dla pieszych doputy maszyniści będą narażeni na stres.

A jeżeli naprawa każdych drzwi w ekranie będzie wymagała uruchomienia procedur przetargowych, to stosunek czasu ich sprawności i niesprawności oceniam na 1 do 365
2015-05-01 16:36:17 Autor: pistolet_prezesa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nastawiać jeszcze ekranów, zasieki i budki strażnicze z cekaemami, coby powstrzymać tę hołotę. A tak na poważnie - u nas tak się właśnie projektuje. Byle zrobić i zarobić - jak najszybciej, jak najtaniej, ale zupełnie bez refleksji, komu to ma służyć i po co. Pasażerowie? Mieszkańcy? Banda roszczeniowej tłuszczy, która nie wie po co żyje.
2015-05-01 16:42:32 Autor: Krzysztof
---.dynamic.chello.pl
@pwlk
Dzięki za drugą część wpisu.

PS. Za pierwszą część nie - bo o rady jak dbać o zdrowie nie prosiłem.
2015-05-01 18:32:40 Autor: gosc3135
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@pwlk

w metrze są schody ruchome, podobnie jak porównywalnych s-bahnach za zachodnią granicą. konsekwencja albo schody ruchome albo przejścia w poziomie 0.

napewno nikt o zdrowych zmysłach nie zaryzykuje polskiej windy-pułapki przy wiadukcie jak się śpieszy do pracy.
2015-05-01 19:33:32 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
"Chcącemu nie dzieje się krzywda" - Adolf Goldberg-Mikke
2015-05-01 21:17:16 Autor: ....
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zabraklo wyobrazni projektantom ......
2015-05-01 21:38:41 Autor: xyz3211
---.play-internet.pl
To jakaś patola idzie
2015-05-02 08:30:46 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
A ja bym chciał reaktywacji przejazdu kolejowego
w ciągu ulicy Wiatracznej.
Stan Wojenny w tym miejscu trwa już o 30 lat
za długo.
2015-05-02 09:04:37 Autor: sm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Średnio raz na dwa miesiące ktoś w tym rejonie ginie. Często nawet na przejściu dla pieszych, który jest ze szlabanami.
2015-05-02 20:37:25 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niech postawia przejscie nad lub pod torami w tym miejscu gdzie wylamuja dzwi .

Tak patrzylem dzisiaj w Lesznie na przejezdzie w kierunku Wroclawia - nieczynny dla samochodow przejazd zagrodzony barierkami z podwieszonym plotkiem , czynne jest przejscie dla pieszych pod torami i w poziomie szyn szlaban z podwieszanym plotkiem - nie wiem kiedy to bylo budowane ale chyba za komuny jak wybudowali obok estakade nad torami .
2015-05-02 23:13:44 Autor: daro22
---.adsl.inetia.pl
Przechodzą w łuku, a nawet dobrze nie spojrzą, czy coś zza niego nie wyjeżdża.

Najbardziej będzie szkoda mechanika, który takiego przełażącego trafi.

A SOK właśnie w takich miejscach by się bardziej przydał, gdzie wiara nagminnie przez torowisko przełazi, ale przecież łatwiej łapać w peronach jak ktoś przejściem naziemnym przejdzie pomimo, że nic nie nadjeżdża, bo przecież zabronione, dla inwalidów i dołem (albo górą) trzeba chodzić.
Osobiście staram się chodzić legalnie (przejściami pod lub naziemnymi), niemniej widzę co się czasami wyprawia jak ktoś w pośpiechu na pociąg przejdzie przejściem naziemnym.

Co do przejść w poziomie - nie zawsze są dobre, przecież u nas wiara i tak mimo opuszczonych rogatek czy brzdękającego gongu by przełaziła. Pytanie jak by to wyglądało, gdyby zbudować przejście pod lub naziemne - choć części osób by się pewnie nie chciało chodzić schodami w górę / w dół i by i tak łaziło po torach.
2015-05-03 22:53:45 Autor: Xawery
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PKP (infrastruktura czy inna spółkabo się gubię) rozbuera kolejne przejścia nad torami w Polsce. Z jednej strony to dobrze bo już był jeden wypadek gdy facet spalił się żywcem przechodząc przez taką estakadę i wpadając na trakcję elektryczą ale z drugiej źle bo można by je wyremontować by ludzie nie musieli łazić po torowisku.
2015-05-03 22:54:48 Autor: Lynx
---.play-internet.pl
@GFM

Popieram, przejście w osi Wiatracznej w Wwa by się przydało. Szanse, tak jak i na przystanek osobowy w tym miejscu są jednak marne. W planach ma bowiem przebiegać tamtędy przedłużenie al.Stanów Zjednoczonych estakadą nad torami co raczej już nigdy nie nastąpi*. Jako że jednak w planach jest to nikt niczego tam nie zrobi no bo przecież plany są wspanialsze od prowizorek.
---
*Realizację obw. śródmiejskiej przełożono kolejny raz. Miało być to robione pierwszej 5-latce unijnej. Potem miało być w tej obecnej, II-giej, no a że III nie będzie to nie będzie zrobione wcale
2015-05-10 17:23:14 Autor: Jim
---.dynamic.chello.pl
To jest "element" z "Kozłówki", więc czemu się dziwić...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS