Partnerzy serwisu:
Pasażer

W końcu przyzwoite potoki podróżnych na linii Bytom - Gliwice

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
29-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
W końcu przyzwoite potoki podróżnych na linii Bytom - Gliwice
Fot. M. SzymajdaPociąg Bytom - Gliwice podczas reaktywacji połączeń w 2021 roku
Górnośląsko Zagłębiowska Metropolia chwali się wzrostem liczby podróżnych. Jak czytamy w komunikacie Metropolii, w październiku była to liczba 12500 podróżnych w ciągu miesiąca. Może wydawać się, że to mało, ale bywało jeszcze mniej.

Linia z Gliwic do Bytomia nie miała szczęścia w przeszłości. 10 czerwca 2001 roku, na fali likwidacji pociągów na wielu liniach kolejowych, zawieszono ruch pasażerski również na tym odcinku. 31 stycznia 2008 roku ówczesne Przewozy Regionalne na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego połączenie reaktywowały. Do rozkładu jazdy wprowadzono wówczas 21 par pociągów, które do końca trwania rozkładu jazdy zredukowano do 8. Kolejny rozkład jazdy przyniósł 11 par pociągów. Taka sytuacja trwała do marca 2012, kiedy to pociągi zostały zlikwidowane w wyniku sporów o wysokość dotacji do kolejowych przewozów wojewódzkich. Pomimo problemów taborowych, Koleje Śląskie 1 lutego 2013 ponownie reaktywowały przewozy na tej trasie, ale i tym razem nie trwało do długo i w grudniu pociągi przestały ponownie jeździć.

Bez przystanków pośrednich

Za głównego winowajcę likwidacji pociągów obarczano brak przystanków między Gliwicami a Bytomiem. W 2011 roku pociągi zatrzymywały się tylko w Bytomiu Bobrku i taki stan rzeczy przetrwał do zawieszenia przewozów w grudniu 2013 roku. Przed pierwszym zawieszeniem pociągów, składy zatrzymywały się poza Bytomiem Bobrkiem także w Biskupicach oraz Zabrzu Północnym.

GZM próbuje jeszcze raz

12 grudnia 2021 roku pociągi ponownie postanowiła uruchomić i sfinansować Górnośląsko Zagłębiowska Metropolia, a przewozy wykonują na jej zlecenie Koleje Śląskie. Od 12 grudnia 2021 do 12 stycznia 2022 sprzedano w 4500 biletów co dawało średnią liczbę podróżnych w pociągu na poziomie 5 osób o czym informowaliśmy na naszym portalu.

Do rozkładu jazdy wprowadzono piętnaście par połączeń w dni robocze i jedenaście w dni wolne. Pozostawiono je tą ofertę bez zmian, korygując jedynie godziny odjazdów.

Zważywszy zdalną naukę studentów w tym okresie i zdalną pracę urzędów, po jednym miesiącu funkcjonowania połączenia przywróconego po ośmiu latach - oceniam poprawnie. Wiemy już, gdzie skorygujemy rozkład - komentował Wojeciech Dinges, pełnomocnik zarządu GZM ds. transportu szynowego.

Sześć razy więcej podróżnych

Październik 2023 okazał się rekordowy w stosunku do grudnia 2021. Okazało się, że z połączenia skorzystało sześć razy więcej podróżnych - 12500 w ciągu miesiąca. Gwoli ścisłości należy dodać, że w maju 2022 r. było to już niemal 6000, a we wrześniu – 8000 pasażerów. Od marca tego roku liczba ta wynosiła około 10000, aż do październikowego rekordu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 09 marca 2024

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Pasażer

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Przemysław Brych 06 marca 2024

Zobacz również:

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Pasażer

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Przemysław Brych 06 marca 2024

Koleje Śląskie dzierżawią EN57 od Kolei Dolnośląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie dzierżawią EN57 od Kolei Dolnośląskich

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 06 marca 2024

Pozostałe z wątku:

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 09 marca 2024

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Pasażer

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Przemysław Brych 06 marca 2024

Zobacz również:

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Pasażer

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Przemysław Brych 06 marca 2024

Koleje Śląskie dzierżawią EN57 od Kolei Dolnośląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie dzierżawią EN57 od Kolei Dolnośląskich

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 06 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5