Zgodnie z wcześniejszymi założeniami PKP Intercity rozbuduje siatkę połączeń Express InterCity Premium realizowaną składami Pendolino. Od grudnia niektóre EIP będą kursowały do/ z Gliwic. Do Bielska-Białej i Rzeszowa w późniejszych latach.
Przy tworzeniu założeń siatki połączeń Pendolino, PKP Intercity zdecydowało o ujęciu w planach obsługi pociągami EIP Gliwic, Bielska-Białej oraz Rzeszowa. Wbrew informacjom pojawiającym się w mediach, na pewno nie nastąpi to w czerwcu 2015 r. Dopiero wraz z grudniową zmianą rocznego rozkładu jazdy PKP Intercity wydłuży relację niektórych EIP o Gliwice.
– Planujemy rozbudowę siatki połączeń o kolejne miejscowości. Połączenie do Gliwic pojawi się od nowego rozkładu jazdy, czyli od połowy grudnia 2015 r. Kolejne punkty, np. Bielsko-Biała to kwestia kolejnych lat, gdy realizowane będą prace modernizacyjne podnoszące jakość infrastruktury. Więcej szczegółów, np. liczba składów czy dokładne terminy jeszcze przed nami – przekazała Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Uruchomienie połączeń EIP na odcinku Kraków – Rzeszów jest przesądzone, jednak PKP Intercity oczekuje na zakończenie modernizacji wspomnianego szlaku, którą realizują PKP Polskie Linie Kolejowe. Zarządca infrastruktury planuje zakończenie większości prac do końca 2015 r., jednak część robót budowlanych wejdzie na rok 2016. W związku z tym wprowadzenie prędkości 160 km/h na całej trasie nastąpi dopiero w rozkładzie jazdy 2016/2017. Więcej o modernizacji trasy Kraków – Rzeszów pisaliśmy TUTAJ.
Bielsko-Białą obsługują dwie pary EIC, „Klimczok” przez Warszawę Centralną do Gdyni oraz „Ondraszek” do Warszawy Wschodniej. Z Gliwic do Warszawy Wschodniej kursuje EIC „Górnik”. Z Rzeszowa do Warszawy kursują wyłącznie połączenia TLK. PKP Intercity nie komentuje pojawiających się informacji o sezonowym wydłużeniu niektórych EIP z Gdyni do Ustki lub któregokolwiek nadmorskiego kurortu.
2015-04-23 10:42:11 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No i dobrze...
Natomiast co do przecieków, to chyba nie trzeba tu pisać, że pojawiły się one po złożeniu przez IC projektu na rozkład 2015/16. I właśnie tam wpisano o kursowaniu między innymi takich pociągów jak 2x EIP z Gdyni do Gliwic, 2x EIP z Gdyni do Bielska, czy na przykład w sezonie EIP do Jeleniej G.
2015-04-23 10:47:39 Autor: p.
---.static.ip.netia.com.pl
Jedna wieczorna para pendolino z Warszawy (a najlepiej Krakowa) do Gdyni powinna byc calorocznie wydluzona do Koszalina.
Dodatkowo - dzieki braku potrzeby zmiany lokomotywy, pendolino w weekendy powinno rowniez dojezdzac bezposrednio z Warszawy do Zakopanego. Czas jazdy mozliwy do osiagniecia to ok 5h05-5h10
2015-04-23 10:50:40 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Za dwa lata to połowa "wahadełek" będzie stała w krzakach jak ED 74, bo będą miały przebiegi a nie będzie kasy na przeglądy. Oczywiście tego nie życzę, ale przy takim gospodarowaniu na to wychodzi.
2015-04-23 10:57:17 Autor: BIPA
---.19.18.205
Jak się chce to da się podejść elastycznie z trasowaniem.
2015-04-23 11:09:32 Autor: Kflik
---.60.129.178
Jeśli można wydłużyć trasy Pendolino poza te z umowy to dlaczego nie można wydłużyć trasy pociągów Katowice - CMK - Kielce tak by jechały Kędzierzyn Koźle - Gliwice - Katowice - Kielce.
Dzieki temu ludzie z Gliwic i Zabrza mieliby jak rano dojechać do Sosnowca (obecnie nie ma skomunikowania) a z Kędzierzyna dałoby się dojechać bezpośrednio do Katowic.
Uważam, że tylko takie łączenie wszystkiego (co sensowne) w jeden pociąg daje szansę na rozwój (a nie upadek) kolei.
2015-04-23 11:12:23 Autor: max2
---.merinet.pl
max2 I teraz wyraźnie widać jak przydałoby się wahadełko. Szczególnie na trasy takie jak Kraków-Zakopane czy może kiedyś Kraków-Krynica.
2015-04-23 11:46:22 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Ludu pracujący w ramach propagandy przedwyborczej Pendolino (prawie) - dla każdej wsi i miasteczka...
2015-04-23 12:12:45 Autor: robi
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zgadza się...w ramach propagandy wszystko można obiecać....
2015-04-23 12:17:07 Autor: Paweł R.
---.toya.net.pl
@WCH
Przecież Pendolino mają opłacone koszty eksploatacji na najbliższe 17 lat...
2015-04-23 12:48:06 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post WCH:
"Za dwa lata to połowa "wahadełek" będzie stała w krzakach jak ED 74, bo będą miały przebiegi a nie będzie kasy na przeglądy. Oczywiście tego nie życzę, ale przy takim gospodarowaniu na to wychodzi."
Pudło. Serwis przez 17 lat zapewnia Alstom.
2015-04-23 13:00:49 Autor: Maksymilian15
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Koniecznie potrzebne jest przedłużenie z Gdyni wczesno-porannego połączenia Słupsk-Warszawa.
Sezonowe od Ustki powinno też zostać uwzględnione i wprowadzone.
Tym samym IE Premium miałby okazję połączyć Środkowe Wybrzeże.
2015-04-23 13:03:59 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Jeden, czy dwa EIP obsługiwane ED250, do Bielska - Białej, Rzeszowa, czy Gliwic, nie wiele zmienią w stanie obecnej kolei. To chyba raczej taki rodzaj kurtuazji, ukłonu ze strony PKP IC, dla mieszkańców tych miast, jakby jakiś rodzaj promocji kolei, dla przypomnienia niektórym ludziom że może być inny rodzaj nowoczesnego transportu, niż nowe samochody czy auto(busy).
Dla południa kraju, Rzeszowa, Krakowa, Katowic, Opola i Wrocławia, ważniejsza była i może kiedyś jeszcze będzie linia kolejowa łącząca te miasta, pociągi relacji Przemyśl - Wrocław, albo na jeszcze bardziej wydłużonej relacji Lwów - Berlin, gdzie pociągi dalekobieżne powinny być jak spoiwo łączące te aglomeracje, gdzie mieszka i pracuje wiele milionów osób, pociągi kursujące w takcie cogodzinnym, uzupełnione regionalnymi na średnich dystansach i lokalnymi kolejami aglomeracyjnymi na krótkich dystansach.
No ale, dobrze widać że PKP IC wyraźnie przypisało tabor typu ED250 do CMK, Warszawa - Kraków/Katowice i jeszcze do kilku dużych miast, za tym pośrednictwem. Czekamy na Flirty i Darty, przypisane kolejnym relacjom w kraju, i jeszcze na przyspieszenie pociągów, aby mogły szybko i sprawnie obsługiwać pasażerów kolei dalekobieżnej. Reszta pociągów TLK, już tak różowo nie działa, i trudno powiedzieć co z tym będzie.
2015-04-23 13:16:27 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina @Kflik: dowcip polega na tym, że Bielsko, Gliwice i Rzeszów BYŁY w umowie. Należy więc pytać ile mniej dotacji będzie z powodu tego, że w okresie trwałości projektu tam nie jeżdżo :D
2015-04-23 13:22:12 Autor: wdr
---.emea.ibm.com
wdr @Olgierd_Jedlina
jestem bezpośrednio zainteresowany Pendolino do Rzeszowa (a właściwie do Dębicy), ale dopóki PLK na spółkę z wykonawcami nie zakończy horroru modernizacyjnego to puszczanie tam EIP nie ma sensu.
dot. Zakopanego to po wybudowaniu łącznic uruchomienie połączenia Warszawa-Zakopane z czasem 4:30 to byłby hit
2015-04-23 14:29:21 Autor: Kflik
---.60.129.178
hm..no to jajo.
Z Rzeszowa może się da tłumaczyć ale dlaczego nie ma Gliwic i Bielska?
w ogóle kto rozlicza PKP IC za to co ma w umowach a co realizuje?(dotyczy także TLK)
2015-04-23 14:47:42 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
Rusza remont linii Sandomierz ( Zalesie Gorzyckie) - Skarżysko Kamienna, więc Rzeszów- Warszawa przez Sandomierz będzie krócej może za kilka lat.
2015-04-23 21:05:48 Autor: HR
---.dip0.t-ipconnect.de
Czegos tu nie rozumie,
..
daleczgo nie ma mowy, ze EIP pojedzie do Poznania.. przezciez to 2 znaczace miasto po Warszawie w Polsce.
2015-04-23 21:17:00 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Popatrzyłem na rozkład Rzeszów Główny, i do Warszawy jadą 3 pociągi TLK w ciągu dnia TLK "San", TLK "Solina" - te jadą przez Nową Dębę, Lublin, Dęblin, i TLK "Monciak" przez Kraków i CMK. Czy TLK zostanie zastąpione przez EIP, czy te pociągi TLK jednak zostaną, a będą dodatkowe EIP , niektóre jako kursy wariantowe Warszawa - Kraków, wydłużone sztucznie do Rzeszowa ???
No ale dobrze niech tak będzie, mimo wszystko, mimo tych umów i zobowiązań jakie zostały wcześniej zawarte.
2015-04-23 21:47:11 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@wdr
"uruchomienie połączenia Warszawa-Zakopane z czasem
4:30 to byłby hit "
Powiedziałbym, że to byłaby normalność ;)
2015-04-23 22:20:03 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@HR
”Poznań to 2.znaczące miasto po Warszawie” ?!
W jakich jednostkach się mierzy znacz ą czość miast polskich?
@Hucinski o połączeniu Lwów-Berlin
Niewątpliwie takie bezpośrednie połączenie kolejowe powstanie. Na złość Putinowi zrobią to nasi wierni przyjaciele i strategiczni partnerzy jak przed 75 laty..
Newralgiczny odcinek Krakau-Kattowitz też pokonają
2015-04-23 22:51:34 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
@ wdr
Linia szybkiej kolei (może z odcinkami o parametrach KDP) Gdańsk - Warszawa - CMK z przedłużeniem pod - Kraków - Zakopane - tunel pod Tatrami - Słowacja - Budapeszt (Węgry) to byłby hit.
Wiem, wiem marzenia nic nie kosztują...
Ale z drugiej strony jak ma być w przyszłości - KDP: Budapeszt - Bratysława/Wiedeń - Brno - Praga - Drezno - Berlin - Hamburg
???
2015-04-23 23:58:11 Autor: mychal
---.dynamic.chello.pl
a dlaczego EIP nie może jeździć na trasie GDA-WRO przez Bydgoszcz i Poznań, toć cały odcinek piękny i wyremontowany niebawem będzie.
2015-04-24 01:28:58 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Bo omija Warszawę, a w głowach PICów niedasie omijać Warszawę.
2015-04-24 08:20:41 Autor: K56
---.ujk.edu.pl
Od RJ 2016/17 pojedzie EIP Gdynia - Warszawa - Włoszczowa Płn - Kielce.
2015-04-24 09:34:16 Autor: ceglev
---.internetdsl.tpnet.pl
Dlaczego dwa pierwsze poranne EIP i dwa ostatnie wieczorne nie mogą się zatrzymać w Zawierciu?
2015-04-24 10:36:08 Autor: Przemek IC
---.14.comtelnet.pl
Przemek IC W odpowiedzi na post max2:
"I teraz wyraźnie widać jak przydałoby się wahadełko. Szczególnie na trasy takie jak Kraków-Zakopane czy może kiedyś Kraków-Krynica."
O tym samym pomyślałem. Zresztą ja byłem co prawda sceptycznie nastawiony do projektu Pendolino, ale skoro już mleko było wylane, to byłem za opcją z Tiltem.
2015-04-26 21:28:57 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-04-24 09:34:16 Autor: ceglev
---.internetdsl.tpnet.pl
Cytat : Dlaczego dwa pierwsze poranne EIP i dwa ostatnie wieczorne nie mogą się zatrzymać w Zawierciu?
Kosztochłonne międzylądowanie w Gosiewie (6 minut straty rozkładowej) wymaga ofiar. Tym razem owoce harcownictwa Edgara zbiera Zawiercie. No coś musieli POświęcić, więc PadłO na Zawiercie.
Ale cóż tam marne 6 minut oraz POświęcenie Zawiercia, kiedy dzięki Gosiewu mamy tak dogodną obsługę Kielc i CAAAAŁEEEGOOO regionu :D :D :D :D
2015-04-27 07:26:18 Autor: podbeskidzie
---.internetdsl.tpnet.pl
Do roześmiany - wypraszam sobie Bielsko-Biała to ani wieś ani miasteczko tylko duży organizm miejski liczący 187 tyś mieszkańców a wraz z całym tzw.Podbeskidziem to ok 500 tyś ludzi . Jesteśmy co prawda powiatem(byliśmy województwem) i na pewno generujemy większe potoki jak taki rzeszów(180 tyś ) czy opole(120) , które to niby są miastami wojewódzkimi.Pozdrawiam
2015-05-05 03:07:28 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post K65:
"2015-04-24 09:34:16 Autor: ceglev
---.internetdsl.tpnet.pl
Cytat : Dlaczego dwa pierwsze poranne EIP i dwa ostatnie wieczorne nie mogą się zatrzymać w Zawierciu?
Kosztochłonne międzylądowanie w Gosiewie (6 minut straty rozkładowej) wymaga ofiar. Tym razem owoce harcownictwa Edgara zbiera Zawiercie. No coś musieli POświęcić, więc PadłO na Zawiercie.
Ale cóż tam marne 6 minut oraz POświęcenie Zawiercia, kiedy dzięki Gosiewu mamy tak dogodną obsługę Kielc i CAAAAŁEEEGOOO regionu :D :D :D :D"
Koluszki działają na te samej, patologicznej zasadzie w woj.łódzkim, ale Tobie to jak zwykle nie przeszkadza.