NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

W Czechach powstanie zaplecze do utrzymania Linków z Pesy

| Michał Szymajda 16.09.2020 69

W Czechach powstanie zaplecze do utrzymania Linków z Pesy
Zdjęcie ilustracyjnefot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
200 milionów koron (około 34 miliony złotych) będzie kosztować budowa nowego zaplecza do utrzymania taboru kolejowego, które w Pilźnie zbudują České dráhy.
Do inauguracji budowy doszło 11 września. Przyczyną budowy nowego obiektu jest to, że istniejące hale są już za małe, nie spełniają też warunków technicznych do obsługi nowoczesnego taboru, nawet po ich unowocześnieniu.

Głównym typem taboru, który będzie serwisowany w Pilźnie, będzie wyprodukowany w liczbie 31 sztuk spalinowy Link z Pesy, kursujący w Czechach pod oznaczeniem 844 RegioShark. Większość z tych pojazdów pracuje teraz w zachodnich Czechach, jeden z nich wyłączony jest z ruchu po poważnym zderzeniu z innym pojazdem Kolei Czeskich. Oprócz pojazdów spalinowych będą tu też utrzymywane łącznie 24 elektryczne zespoły trakcyjne RegioPanter, które zbudowała Skoda. Łącznie 400 metrów torów w hali pozwoli na obsługę pojazdów bez konieczności ich rozłączania. Wewnątrz zostanie zabudowana suwnica bramowa o udźwigu 5 ton.

Aby w ogóle rozpocząć budowę, trzeba będzie wykonać dokładne badanie saperskie, gdyż miejsce gdzie powstanie, w północno-wschodniej części miasta, było celem bombardowań lotnictwa alianckiego podczas drugiej wojny światowej.

Jak donosi portal zdopravy.cz, podobny obiekt powstaje także w Czeskich Budziejowicach, remont przejdzie istniejący obiekt w Ołomuńcu. Co ważne – także producent taboru Škoda Transportation rozbudowuje się bardzo w Czechach. W Pilźnie z tego powodu ma powstać nawet tysiąc miejsc pracy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (662)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (662)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5