Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Vossloh G6 już w STK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
16-11-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Lokomotywa manewrowa Vossloh G6 jest już we wrocławskim STK. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", maszyna przyjechała do Polski we wtorek, późnym wieczorem wyjechała z Oderbrücke do Wołowa. Teraz przez kilka miesięcy będzie eksploatowana przez prywatnego przewoźnika.

- Lokomotywa G6 wchodzi do eksploatacji w STK od poniedziałku. W poniedziałek nastąpi jeszcze sprawdzenie zgodności z typem. Myślę, że będziemy testować tę lokomotywę przynajmniej pół roku. Pojazd ma już świadectwo dopuszczenia ważne do 31 października 2013 r. - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Bartosz Krzemieniewski, prezes STK Wrocław.

G6 to trójosiowa lokomotywa manewrowa z przekładnią hydrauliczną, przeznaczona do ciężkich prac manewrowych. Eksploatacja w STK ma zakończyć się homologacją na polski rynek, dzięki czemu producent będzie mógł sprzedawać takie lokomotywy również w Polsce. Wcześniej wrocławski prywatny przewoźnik miał okazję testować wyprodukowaną przez ZNLE Gliwice lokomotywę E6ACT "Dragon". Miało to miejsce w okresie od stycznia do czerwca 2011 r. W tym czasie przebyła ona dystans 37 tys. 990 kilometrów. Maksymalne brutto pociągu obsługiwanego przez „Dragona” wyniosło 3 tys. 427 ton. Lokomotywa ciągnęła wówczas wagony na trasie z Gdańska do Gniezna. Najnowszy produkt ZNLE Gliwice wykonywał dla STK także przewozy na trasie Gniezno – Wrocław. W tym czasie musiał poradzić sobie z trudnymi odcinkami – w Skokowej wzniesienie na trasie cechuje się nachyleniem 11 ‰, a w Poznaniu Dębcu – 8 ‰. E6ACT ciągnęła w tej relacji dla STK pociągi ważące prawie 2,9 tys. ton. STK SA wystawiła „Dragonowi” pozytywną opinię techniczną. Można w niej przeczytać, że „Lokomotywa pracowała bezawaryjnie, a jej współczynnik sprawności wyniósł 0,95 przy średnich przebiegach dobowych 480 km, tj. ok. 10 000 km miesięcznie.”

Lokomotywa Vossloh G6, która właśnie pojawiła się w STK Wrocław, była prezentowana podczas międzynarodowych targów kolejowych w Berlinie, InnoTrans 2012.

Lokomotywa Vossloh G6 - podstawowe dane techniczne:

  • Układ osi: C
  • Maksymalna prędkość: 80 km/h
  • Masa: 60-67,5 t
  • Pojemność zbiornika paliwa: 1800 l
  • Długość (bez zderzaków/ze zderzakami): 10 350/10 790 mm
  • Maksymalna moc pociągowa: 220 kN
  • Moc maksymalna: 700 kW
  • Moc silników dieslowskich: 2x350 kW
  • Spełniane normy czystości spalin: EU97/68 IIIB (zgodność z Euro 5)
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Tabor i technika

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Michał Szymajda 21 września 2022

Vossloh dostarczy do Chin zeroemisyjne szlifierki torowe

Tabor i technika

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Tabor i technika

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Michał Szymajda 29 stycznia 2022

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Biznes

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Łukasz Malinowski 29 sierpnia 2019

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

Śšwiat

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

lp, Transport-publiczny.pl 15 sierpnia 2015

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

Fotorelacje

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

jm, Rynek Kolejowy 23 września 2014

Zobacz również:

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Tabor i technika

Vossloh pokazał akumulatorową ciężką lokomotywę manewrową [zdjęcia]

Michał Szymajda 21 września 2022

Vossloh dostarczy do Chin zeroemisyjne szlifierki torowe

Tabor i technika

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Tabor i technika

DB Cargo kupuje manewrowe hybrydy od Vossloha

Michał Szymajda 29 stycznia 2022

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Biznes

Dlaczego Vossloh pozbył się produkcji lokomotyw?

Łukasz Malinowski 29 sierpnia 2019

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

Śšwiat

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

lp, Transport-publiczny.pl 15 sierpnia 2015

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

Fotorelacje

Innotrans: Tabor grupy Vossloh

jm, Rynek Kolejowy 23 września 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5