Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowy design pociągów Pesy dla ŁKA. Mamy wizualizacje!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
23-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

W lutym tego roku Pesa podpisała pierwszy kontrakt z Samorządem Województwa Łódzkiego na dostawę taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Firmy finalizują szczegóły designu pojazdów, które mamy przyjemność zaprezentować Czytelnikom.

Bydgoska firma podpisała umowę na dostawę 4 nowych ezetów z opcją na 20 kolejnych. Pojazdy będą należały do nowej rodziny Regio160. Ustalono już szczegóły dotyczące wyglądu zewnętrznego i wnętrz pojazdu (design book). – Czoło pojazdu dla ŁKA zostało delikatnie zmodyfikowane, zyskało bardziej dynamiczny i nowoczesny wygląd co spotkało się z akceptacją klienta. Ostateczny projekt to suma doświadczeń przewoźnika i naszego zespołu wzornictwa – mówi “Rynkowi Kolejowemu” Jakub Jasiński, wiceprezes Pesy do spraw technicznych.
- ŁKA stawia na wysoką jakość, która przekłada się później na jakość projektu i produktu finalnego. - Znam ten projekt i jestem przekonany, że pasażerowie ŁKA będą podróżować w komfortowych, nowoczesnych pojazdach - podsumowuje. Pierwszy pociąg Pesy ma pojawić się w Łodzi w ciągu trzech lat od podpisania umowy.

- Jesteśmy liderem w skali kraju jeśli chodzi o dynamikę wzrostu liczby pasażerów, a nowe pociągi dodatkowo zwiększą nasze możliwości przewozowe i zapewnią klientom komfort podróży. Dla nas najważniejszy jest pasażer, jego bezpieczeństwo i wygoda, dlatego kładziemy duży nacisk na wysoką jakość wykonania pojazdów – dodaje Janusz Malinowski, prezes ŁKA.

Wodorowy zespół trakcyjny w platformie Regio

Platformę Regio 160 Pesa rozwija również pod kątem alternatywnego zasilania. Będą to pojazdy elektryczne, bateryjne i wodorowe, zasilane również z sieci trakcyjnej. – Nasi inżynierowie wykonali świetną pracę przy lokomotywie wodorowej. Ten projekt dał nam doświadczenie, pozwolił poznać technologię i uczyć się od najlepszych w branży, a co najważniejsze finalnie opracowaliśmy bardzo dobry, skalowalny system napędowy wykorzystujący baterię LTO i ogniwa wodorowe – mówi członek zarządu Pesy.

Producent wie już, jak integrować wszystkie komponenty systemu, jak je dobierać pod oczekiwane parametry eksploatacyjne, a jak zaznacza Jasiński to właśnie najtrudniejsze i najważniejsze wyzwanie przy wdrażaniu nowej technologii. – Dzięki projektowi lokomotywy wodorowej mamy know-how, doświadczony zespół i wypracowane relacje z partnerami technologicznymi. Jesteśmy gotowi do realizacji pojazdów bezemisyjnych z alternatywnymi źródłami zasilania – deklaruje nasz rozmówca.


graf. Pesa
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 stycznia 2024

Trzy lata czekania. Dart 016 doczeka się w końcu naprawy po wypadku?

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Jakub Madrjas 02 stycznia 2024

Zobacz również:

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 stycznia 2024

PESA partnerem srebrnym Europejskiego Forum Taborowego

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Jakub Madrjas 02 stycznia 2024

Pozostałe z wątku:

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 stycznia 2024

Trzy lata czekania. Dart 016 doczeka się w końcu naprawy po wypadku?

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Jakub Madrjas 02 stycznia 2024

Zobacz również:

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 stycznia 2024

PESA partnerem srebrnym Europejskiego Forum Taborowego

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Jakub Madrjas 02 stycznia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5