NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Utrudnienia na trasach kolejowych w Małopolsce i Pomorskiem. Autobusy za pociągi

| Martyn Janduła 06.09.2017 3,7k

Utrudnienia na trasach kolejowych w Małopolsce i Pomorskiem. Autobusy za pociągi
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Z utrudnieniami w podróżach pociągami Przewozów Regionalnych muszą się liczyć podróżni w Małopolsce i Pomorskiem. W kilku miejscach konieczna będzie przesiadka z pociągu do autobusowej komunikacji zastępczej. Wszystko to dzieje się w związku z zaplanowanymi robotami torowymi PKP Polskich Linii Kolejowych.
Przewozy Regionalne zapewniły usługę zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Kwidzyn – Grudziądz. Funkcjonować będzie ona od 5 września do 14 października. Spółka zadbała, aby w zastępstwie za pociągi pojawiły się dwa autobusy, z czego przynajmniej jeden był przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Pojazdy mają mieć pojemność minimum sześćdziesięciu miejsc siedzących. Łącznie komunikacja zastępcza ma wykonać ok. 4400 km przebiegu.

– Przyczyną wprowadzenia ZKA są roboty torowe na stacji Kwidzyn prowadzone przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe – wyjaśnia Dominik Lebda z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

W Małopolsce też roboty

Podobny powód wprowadzenia komunikacji zastępczej ma miejsce w Małopolsce. Tutaj jednak roboty PKP Polskich Linii Kolejowych mają potrwać krócej. Zastępcza komunikacja autobusowa pojawiła się na odcinku Tarnów Mościce – Łowczówek Pleśna oraz Tarnów Mościce – Bogoniowice Ciężkowice. – Została ona wprowadzona w związku z całodobowymi zamknięciami torów z powodu modernizacji infrastruktury kolejowej – uściśla Lebda.

Do realizacji tego zadania Przewozy Regionalne wymagały autobusów o pojemności minimum 49 miejsc siedzących oraz busa z minimum 14, a maksimum 22 miejscami siedzącymi. Pojazdy nie mogą być starsze niż z 2007 roku. Realizacja zadania ma potrwać od 4 września do 18 września.

Zapobiec ograniczeniom prędkości

Co ciekawe PKP PLK prowadziły już wcześniej prace na linii kolejowej nr 96, co skutkowało całodobowymi zamknięciami. Potwierdza to sam zarządca, który wyjaśnił, że w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego w Województwa Małopolskiego, w 2011 r. PLK zrealizowały inwestycję za ponad 64 mln zł (brutto), obejmującą rewitalizację wybranych elementów infrastruktury kolejowej.

Teraz zamknięcie odcinka Tarnów Filia – Kłokowa związane jest z bieżącymi pracami naprawczymi. Prace obejmują naprawę dwóch obiektów inżynieryjnych – mostu stalowego nad potokiem Tarnowianka oraz wiaduktu masywnego nad ulicą Rudy – Młyny w Tarnowie. – Naprawa mostu będzie polegała na wymianie konstrukcji nośnej wraz z adaptacją podpór, a w przypadku wiaduktu, remont obejmie wszystkie elementy konstrukcyjne obiektu – podaje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK. Jak dodaje, naprawa mostu i wiaduktu umożliwi wyeliminowanie ograniczeń prędkości i jazdę bez zwolnień na odcinku Tarnów Filia – Kłokowa. Mimo że zamknięcie linii potrwa do 18 września, to jednak zakończenie wszystkich prac planowane jest do 31 października.

Dodatkowo PLK przypominają, że sukcesywnie realizują inwestycje na linii nr 96 Tarnów – Leluchów. – Obecnie, prowadzimy prace za 47 mln zł netto (ze środków budżetowych ) na dwutorowym odcinku Grybów – Kamionka Wielka, obejmujące łącznie ok. 19 km torów. Ich efektem będzie min. lepsza obsługa podróżnych na stacji Ptaszkowa i przystanku Mszalnica – podkreśla Szalacha. Inwestycja obejmuje również prace na 22 przejazdach kolejowo-drogowych m.in. w Grybowie, Ptaszkowej, Białej Wyżnej, Mszalnicy oraz na 5 wiaduktach m.in. w Grybowie, Siołkowej, Kamionce Wielkiej. Umożliwią one sprawniejszy przejazd pociągów i lepszą komunikację drogową. Zakończenie tej inwestycji zaplanowano do końca 2018 r. Z kolei w latach 2022-2023 planowane są na linii nr 96 także kolejne inwestycje szacowane na ok. 240 mln zł.

Zastępcza komunikacja także z Piły do Szczecina

Pisaliśmy również na RK, że od 1 października do 15 listopada pociągi nie będą kursować ze Szczecina do Piły. Tutaj również uruchomiana jest autobusowa komunikacja zastępcza. Dzięki pracom które wykona PLK czas przejazdu pociągów skróci się jednak aż o 14 minut. Więcej w tym tekście.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5