NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

UTK sprawdził, czy pociągi w 2018 były punktualne. Ile z nich dojeżdża na czas?

| Michał Szymajda 12.02.2019 2,1k

UTK sprawdził, czy pociągi w 2018 były punktualne. Ile z nich dojeżdża na czas?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
W ostatnim kwartale 2018 roku nieco poprawiła się punktualność przewozów pasażerskich. Także w PKP Intercity, które w poprzednich miesiącach notowały niepokojące wyniki w tym zakresie.
W IV kwartale 2018 roku punktualnie do końca trasy dojechało 88,5% pociągów wobec 87,4% w III kwartale. W analizowanym okresie przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 448,1 tys. pociągów (spadek o 12,1 tys. względem III kwartału 2018 roku). Dla porównania rok wcześniej, w IV kwartale 2017 roku punktualność przewozów pasażerskich wynosiła 86,9%. Uruchomiono wtedy 426,9 tys. pociągów.

W IV kwartale 2018 roku średni czas opóźnień powyżej 5 minut pociągów na stacji docelowej wyniósł 16 minut 6 sekund wobec 17 minut 48 sekund w poprzednim kwartale. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – 52,2% (ponad 56,4 tysięcy pociągów) oraz od 5 do 60 minut – 46,1% (ponad 49,8 tysięcy pociągów). Odwołano 4 571 pociągów.

Punktualność wzrosła w PKP Intercity, choć nie można mówić o jakiejś znaczącej poprawie. Najniższa była w III kwartale 2018 roku, kiedy punktualnych pociągów było jedynie 66,68% spośród wszystkich tych, które uruchamiała spółka. W IV kwartale było ich 72,53%. To i tak mniej niż w pierwszych trzech miesiącach roku 2018 – 74,52%.

Wyniki pozostałych przewoźników pasażerskich są podobne jak w poprzednich miesiącach. Pociągi największego regionalnego przewoźnika, którym jest Polregio dojeżdżają do stacji końcowych w 88,5% punktualnie, a najwyższą punktualność w Polsce osiągają pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej i trójmiejskiej SKM. Działają one na całkowicie (WKD) lub niemal całkowicie wydzielonej infrastrukturze (PKP SKM Trójmiasto), stąd nie są podatne na prace modernizacyjne zaburzające ruch, prowadzone na sieci PKP PLK. Najbardziej punktualną koleją regionalną jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna (w czwartym kwartał 94,04% dotarło do stacji końcowej punktualnie).

IV kwartał był rekordowy jeśli chodzi o liczbę odwołanych pociągów pasażerskich. W całym kraju odwołano ich aż 4571. Dla porównania – w pierwszym kwartale było ich „tylko” 2864.

Pełne dane dotyczące punktualności za rok 2019 są dostępne na stronie Urzędu Transportu Kolejowego. O tym jak wyglądała punktualność pociągów pasażerskich w 2017 roku pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5