NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Znacznie spadła punktualność pociągów pasażerskich

| Michał Szymajda 09.03.2018 98

Znacznie spadła punktualność pociągów pasażerskich
Pociąg PKP Intercity w KatowicachFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Urząd Transportu Kolejowego podał informację dotyczącą punktualności pociągów pasażerskich w czwartym kwartale 2017 roku. Pogorszyła się ona znacznie w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016.
– W IV kwartale 2017 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 86,90%. W III kwartale ubiegłego roku było to 89,43% – podaje UTK. Stało się tak, pomimo tego, że krajowi przewoźnicy uruchomili o 11,5 tysiąca pociągów mniej niż rok wcześniej, dla podobnego okresu (wówczas było to 426,9 tys. pociągów).

Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 9 minut 53 sekundy. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – 50,3% (blisko 56,6 tysiąca) oraz od 5 do 60 minut – 47,6% (prawie 53,6 tysiąca). Odwołano 3 035 pociągów.

Znacznie gorzej w PKP Intercity, opóźnienia w Polregio


Od początku roku 2017 spadała punktualność pociągów PKP Intercity. O ile w pierwszych trzech kwartałach była ona na poziomie 75,85, to już w październiku, listopadzie i grudniu łącznie pociągów dojeżdżających o czasie było tylko 69,04%. Wpływ na tak zły wynik miały liczne opóźnienia na ciągu Szczecin – Poznań – Wrocław – Kraków – Przemyśl, wynikające z fatalnie zaplanowanego obiegowania pociągów, a także liczne prace modernizacyjne prowadzone w całym kraju, które rzecz jasna najbardziej dotykają działającego w każdym regionie przewoźnika.

Lepiej wyglądała punktualność wożących najwięcej pasażerów w Polsce Przewozów Regionalnych, choć i tak widać spadek – od 92,52% na początku roku do zaledwie 85,91% w ostatnim kwartale.

Fatalnie w regionach

Spadki punktualności widoczne są także u przewoźników samorządowych: w Kolejach Mazowieckich (z 92,38% w pierwszych trzech kwartałach do 90,64% w ostatnich) czy w Kolejach Wielkopolskich (z 93,38% w styczniu, lutym i marcu do 86,12% w ostatnich trzech miesiącach). Fatalnie było w Kolejach Śląskich (spadek z 90,13% do 81%), w Kolejach Dolnośląskich (z 89,91% do 79,88%) i w Kolejach Małopolskich, które w ostatnich miesiącach bardzo odczuwają intensywność prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP PLK (I kwartał – 89,47%, drugi kwartał – 98,16%, trzeci kwartał 87,24% i rekordowe 68,19% w ostatnim kwartale).

ŁKA i Wukadka bardzo punktualne

Wśród przewoźników operujących na torach zarządzanych przez PKP PLK jedynie Łódzka Kolej Aglomeracyjna poprawiła w ostatnim kwartale punktualność – z 95,48% na początku roku do 95,67% w końcu. Warto jednak zaznaczyć, że przewoźnik ten dysponuje najmłodszym taborem w Polsce, intensywność prac modernizacyjnych w Łódzkiem nie była też tak duża jak w innych regionach kraju.

Wysoką punktualnością niezmiennie cieszą się pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej, są to jednak składy działające na własnej, znajdującej się w dobrym stanie, infrastrukturze.

Znacznie więcej opóźnień powyżej 120 minut

Cały czas rośnie liczba pociągów z opóźnieniami powyżej krytycznych 120 minut. W pierwszy trzech kwartałach 2017 z takim opóźnieniem dojechało do stacji końcowej tylko 341 pociągów. W końcu roku ta liczba niemal się podwoiła i doszła do 655. To 0,15% wszystkich pociągów. Niemal podwoiła się również liczba pociągów opóźnionych od 5 do 59 minut. Na początku roku było ich 31 923, w ostatnim kwartale aż 53577 (12,55% wszystkich pasażerskich pociągów).

Więcej informacji na temat opóźnień można znaleźć na stronie Urzędu Transportu Kolejowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5