NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

UTK sprawdza pociągi TLK. Ma sporo uwag

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 21.04.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-04-21 14:58:12 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
A PICnia się cieszy bo może kolejną partię wagonów wysłać do Sokołowa Podlaskiego na złomowanie i zgarnąć za to kasiorkę ;)
2015-04-21 15:21:50 Autor: abc
---.tktelekom.pl
Idziesz sobie zaspany do warsu, a tu niespodzianka :) jak na zdjęciu
2015-04-21 15:25:19 Autor: H.
---.opera-mini.net
Jakby się ktoś oparł o takie drzwi w ciasnym przedsionku i je nieswiadomie otworzyl, to raczej by nie przezyl, bylaby po prostu rzeź... Oj IC, moze jeszcze wiecej horrendalnej publicznej kasy dla prezesow, mniej dla pracowników technicznych?
2015-04-21 15:42:19 Autor: Aj_Oj
---.tktelekom.pl
Prezes IC poszedł do LOT - u , to dopiero będzie zabawa jak w powietrzu zaczną otwierać się drzwi, jastrzębie (F16), będą łapać pasażerów? Ale to nieloty!
2015-04-21 16:01:58 Autor: #
---.adsl.inetia.pl
Na sam widok tego marketingowego bełkotu o "5,6 mld zł" już się chyba wszystkim podnosi... Od samego wydawania publicznych pieniędzy nic się nie poprawi, jeśli nadal nie będzie im zależeć na pasażerach.

Panienki mogłyby raczej wyjaśnić, dlaczego drzwi nie zamykają się i tablice SIP nie działają w wagonach zmodernizowanych już _w_ramach_ tych 5,6 mln zł.

Aha, zapomniałem. Wystarczy o tym nie mówić, to taka "polityka korporacyjnej komunikacji" w "grupie".
2015-04-21 16:12:10 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Widać te składy oporządzał jakiś specjalista od kur. Wtajemniczeni wiedzą o co chodzi;-)
2015-04-21 16:22:59 Autor: Fir-Ley
---.internetdsl.tpnet.pl
Srutu-tut, gacie z drutu - oto bełkot InterCioty.
2015-04-21 16:35:17 Autor: Kflik
---.60.129.178
Kolej dalekobieżna NIE MOŻE być dotowana.
Jest to nieuzasadnione marnowanie pieniędzy publicznych.
Jedyna dopuszczalna opcja to dotowanie PLK tak by zmniejszyć stawki pobierane przez nic od (wszystkich!) przewoźników pasażerskich.

Jedyną rozsadną alternatywą jest dotowanie kolei regionalnej i tworzenie skomunikowań oraz wydłużanie relacji - jednakże wszystkie dotowane pociągi muszą być w pełni zintegrowane z regionalnymi (honorowanie tej samej taryfy i ofert, częstsze nieco postoje niż obecnie TLK). Tym samym absolutnie nie powinno być dotowania na CMK (bo tam nie ma miejsca na ruch regionalny) i jest absurdem jeśli komercyjny (mniej więcej...) interRegio, jest podjeżdżany przez dotowane TLK albo przez niego wypychany. Zabrac dotowane TLK z CMK a wszystkie pozostałe zamienić na przyspieszone.
2015-04-21 16:46:13 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Kiedy prywatyzacja PKP IC?
2015-04-21 16:49:49 Autor: xx
---.gorzow.mm.pl
UTK takie kontrole nocnych składów powinien robić kilka razy w miesiącu i przekonałby się , że taki standard wagonów to codzienność ( sorry nocność :) ) w PKP Intercity
2015-04-21 16:59:23 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
"przypadki wyłączeń wagonów przez UTK od początku roku stanowiły ułamek procenta eksploatowanego dziennie taboru."

Bo UTK zdołał sprawdzić ułamek procenta eksploatowanego taboru.
2015-04-21 17:27:13 Autor: rogal1972
---.24.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
UTK po raz kolejny czepiła się normalnych kolejarzy,a nie sprawdzają wcale ARRIVY która potrafi jeździć bez szyb.Zobaczcie ED72A 003 jak jeździ z porozbijanymi szybami.
2015-04-21 17:43:29 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Nie tak szybko:

http://www.money.pl/gielda/ipo/wiadomosci/artykul/debiut-pkp-intercity-na-gieldzie-dopiero-za,249,0,1769465.html

No właśnie - z takim zarządzaniem, jakie władze PICU prezentują obecnie, to inwestycja w akcje tej pomyłki ewolucji miałaby niższą efektywność niż spalanie stówek i dwusetek w piecu c.o. ;)
2015-04-21 18:02:36 Autor: PRByly
---.play-internet.pl
A kiedy kolejne kontrole w PR GDYNIA? polecam pociąg 17.24 z Gdańska do Elblaga....to jest dopiero POMORSKA PATOLOGIA....PR Gdynia nawet nie radzi sobie z kontrolą biletów pomimo że są setki ich kontrolerów....brak czytnikow nie umożliwia im sprawdzanie kart miejskich hahahha parodia...Kontrolerzy zamiast chodzić i sprawdzać bilety przy ludziach sczytuja kody kreskowe z biletów wyciągniętychy z kieszeni :):) Tablice kierunkowe (kartki a4 z nadrukiwm) to już od lat nie zmieniaja - obojętnie w jakim kierunku pociąg jedzie...kto tym bajzLem na ta chwile dowodzi....
2015-04-21 18:52:02 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Góral
W rzeczonym artykule Jakub Karnowski stwierdził: "Pendolino jest rentowne"!
Niebawem więc ekspansja pendo na cały kraj zamiast deficytowych TLK
2015-04-21 19:01:59 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Bardziej uwierzę w rentownego iR Matejko gdy jeździł po CMK niż w rentowne Pendolino.
IMHO tylko kreatywna księgowość może to zapewnić.
Ostatnio były 3 osoby w wagonie Pendolino, bilety mieli po 49zł (wiem bo im kupiłem;).
to już w iR Matejko były droższe bilety a frekwencja lepsza i koszty niższe.
2015-04-21 19:02:05 Autor: banan1975
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-04-21 19:12:21 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Kflik
Kolega właśnie jedzie popołudniowym EIP z Gdyni i frekwencja 10-20%. Oczywiście jedzie pendo, bo jest w delegacji w bogatej "firmie" Skarbu Państwa
2015-04-21 19:46:59 Autor: jaybee
---.dynamic.chello.pl
Dzrwi wagonu czolowego (lub krancowego) zostawione tak jak je fabryka wyprodukowala...
Widzialem juz je skrecone na drut, widzialem lancuch z drutem, widzialem lancuch z klodka... lepsze to niz nic.
A to nic w Karkonoszach lub Uznamie, to manifestacja wysokiego etosu pracy w spolce i absolutny dowod na to, ze "kazdy pociag i wagon przed wyjazdem podlega szczegolowym ogledzinom " (slowa pani rzeczniczki).
2015-04-21 20:20:36 Autor: Janusz Zawieruszyński
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
WITAM

PROPONUJE SPRAWDZIĆ UTK WAGONY W POCIĄGU TLK USRTONIE.

POJADĄ PRAWDOPODOBNIE OD RAZU NA ZŁOM.

POZDRAWIAM
2015-04-21 20:46:35 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik & Stefan

Może przy uwzględnieniu tylko i wyłącznie zmiennych kosztów pozapracowniczych, pozakapitałowych (tu chodzi mi o odsetki od kredytu na ich zakup) i pozautrzymaniowych oraz dodaniu wszelkich ukrytych dotacji do Pędobogatobucolinio (choćby w postaci honorowania ulg ustawowych) faktycznie jest to to rentowne?

Koszty zmienne w tym rozumieniu to wyłącznie koszty prądu i "osiowe" za dostęp do infry.


@ Kflik

Kupowałeś komuś bilet na Pędo? I to aż 3??? Jak Ci nie wstyd... No ok, moja siostra też niedawno jechała tym czymś, ale ja jej biletu jednak nie kupiłem.
2015-04-21 21:47:26 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Jakie będą skutki tej kontroli? Jakaś tam kara, ktoś oberwie po premii, ktoś inny dostanie ochrzan i tyle. Inaczej mówiąc - psy szczekają, a karawana jedzie dalej. Czas na wymuszenie zmian systemowych, weryfikację liczby rewidentów, ich kwalifikacji itd.

BTW Patrząc na to zdjęcie przypomniało mi się jak kiedyś na starych windach były napisy "Otwierając drzwi sprawdź czy za nimi stoi kabina";)
2015-04-21 22:30:52 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@G o r a l
Tak, zgrzeszyłem ... :P

Generalnie mówienie o kosztach (że coś jest dochodowe albo nie) na kolei to sprawa bardzo skomplikowana. Strasznie dużo może zależeć od sposobu liczenia, od tego gdzie są koszy i jak rozkładane (Stopień dotacji do właściciela infry), od tego jakie składniki zarówno przychodów jak i zysków się uwzględnia a jakie nie, przecież nawet sam fakt, że jakiś pociąg "nie jedzie" ma wpływ na to, że inni muszą w dłuższym dystansie zapłacić PLK więcej (taka metoda ustalania stawek) itp.
2015-04-21 22:34:06 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Góral
Ja komuś kupiłem 8 biletów na wahadełko.
Płaciłem 0 zł, a państwo zapłaciło dla IC 600 zł, więc może i to rentowne.
Łyso Wam, hate"rzy bankomatów, że umieją zrobić rentowne pendo, co? :)
2015-04-21 22:49:58 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
No to ja się zapytam:
Jaka wobec tego, jest przyszłość pociągów TLK ?
Z CMK zostaną wypchnięte, będą meandrować po kraju, nie mając atrakcyjnych czasów przejazdu, wyruszają w trasę o dziwnych porach nocy, niektóre stoją na stacjach węzłowych po kilkadziesiąt minut, stan taboru pozostawia wiele do życzenia jw. opisano, chyba tylko ta dotacja je trzyma, jaki w takim razie to ma sens ?

Może rzeczywiście, trzeba dążyć do tego żeby kolej dalekobieżna nie była dotowana. Tylko czy ma szansę w obecnych warunkach rację bytu i szansę na utrzymanie się, a co dopiero rozwój, czy ma szansę istnienia przy zmasowanej motoryzacji w naszym kraju ? Czy PKP IC rozpadnie się i wydzieli się z tej spółki jakiś "nowotwór" wyłącznie nastawiony na przewozy dalekobieżne, komercyjne, obsługiwane wyłącznie nowymi EZT, i na niezbyt licznych relacjach, na liniach o największym obłożeniu pasażerskim ?
Jaka wobec tego jest przyszłość kolei dalekobieżnej w Polsce ???
2015-04-21 23:06:54 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Według mnie TLK nie mają przyszłości (i to jest bardzo dobrze).
To samo dotyczy wszystkich dotowanych dalekobieżnych.

TLK należy zamienić na przyspieszone. Być może muszą je uruchamiać przewoźnicy regionalni (którzy muszą się i tak nauczyć z sobą współpracować). Ma być wspólna taryfa z pociągami regionalnymi oraz więcej zatrzymań niż obecnie. Na CMK dotowanych nie powinno być.


Przyszłość kolei dalekobieżnej można zapewnić przez poprawę warunków dla przewoźników. Ma być taka opcja, że firma X podpisuje umowę z PLK (które nie powinno być spółką prawa handlowego) gwarantującą stałość parametrów infrastruktury, stabilność opłat, gwarancję, że nagle nie zabraknie miejsca w rozkładzie.
Stawki PLK muszą być niższe, zwłaszcza na wybranych liniach kolejowych.
2015-04-22 00:02:45 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Pytanie z innej beczki ;)

Co jest bardziej dalekobieżne:
- TLK rel. Warszawa Wsch.-Łódź Kal.,
- czy regio rel. Terespol-Chełm?

Albo:
- TLK/IC rel. Katowice-Wrocław,
- czy regio "Kamieńczyk" rel. Poznań-Szklarska Poręba?

Albo:
- TLK rel. Poznań-Szczecin,
- czy regio rel. Poznań-Świnoujście?
2015-04-22 02:19:52 Autor: EU07
---.wroclaw.mm.pl

EU07
Aż strach pomyśleć co by było gdyby pociągi jak kiedyś miały po 15 wagonów zamiast 4 dziś - trzeba by wycofać 40% wagonów ponoć tych zmodernizowanych (funkiel nówek).
UTK skontrolowało 5 składów na krzyż w przeciągu miesiąca. Proponuję nagonkę UTK na pociągi PKP IC ciekaw jestem co by powiedziała pani rzecznik w imieniu spółki pewnie jak PIS, że to wszystko wina Tuska.
ŻENADA po prostu.
2015-04-22 05:44:07 Autor: mar37
---.play-internet.pl
Polecam kontrolę BGE :) tam zawsze jest awaria ogrzewania. Ceny kosmiczne a utrzymania tego pociągu...
2015-04-22 08:02:08 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
@Goral

Dokładnie. Nie należy dzielić na regionalne i dalekobiezne.
Czyli ma być tylko jedna dotowana grupa. W ramach której będzie pełna współpraca między przewoźnikami.

@Eu07
Poniekąd to byłaby wina Tuska gdyby był premierem. Zalanie winy na premiera ma sens w przypadku spółek skarbu państwa albo gdy dużo zależy od przepisów. Na kolei w Polsce przepisy są bardzo złe (plk spółka skarbu państwa, zasady ustalania stawek plk, pkp ic z dotacja mimo że nie ma integracji z koleją regionalna, przekazanie im dotacji bez przetargu itd) to jest wina rządu czyli też premiera. Czyli Tuska. Miał dużo lat na zmiany i nie może wszystkiego na pis który dawno temu rządził zalać.
2015-04-22 08:05:20 Autor: WB
---.dynamic.gprs.plus.pl
Odebrać całkowicie wszelką dotację, a spółeczkę zamknąć i tabor przenieść do PR.
2015-04-22 08:12:07 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Hucinski
Kolej dalekobieżna w Polsce nie ma przyszłości podobnie jak w większości krajów świata. Nawet nowe EZT tego nie zmienią. Liczba pasażerów IC/rok będzie za rok mniejsza niż liczba zarejestrowanych samochodów.
TLK jest wolne, drogie i syf.
Ex i pendo w miarę szybkie i czyste, ale skrajnie drogie.
2015-04-22 09:28:58 Autor: Kflik
---.60.129.178
Przyszłością kolei dalekobieżnej jest sprawnie działająca kolej regionalna.
2015-04-22 09:32:27 Autor: opd
---.static.ip.netia.com.pl
Może przy okazji dobiorą się do tyłków zakładów robiących przeglądy? Wagon jedzie na przegląd, naprawę i wraca co najwyżej farbą pomalowany, co jest akceptowane przez IC, bo przecież nie ma czym jeździć.
2015-04-22 09:33:00 Autor: mmm
---.dynamic.mm.pl
Nie ma co się dziwić, że kupili Pendolino bez wychylnych pudeł, czyli wahadło bez opcji wahadła, skoro obsługa przycisków do otwierania drzwi to zbyt zaawansowana technologia...
2015-04-22 11:24:18 Autor: czarek
---.114.62.88
co za bełkot ze strony IC. Nigdy się nie zbiją w pierś.
Najgorsze, że tabor częściowo nowy, a i tak niesprawny, ale statystyka się zgadza.
2015-04-22 14:09:59 Autor: Pasażer1985
---.adsl.inetia.pl
I co to za głupoty plecie Zuza z Ciamajdą?
To nie jest wyjaśnienie, że to odsetek.
W Japonii pociąg podczas trzęsienia może spóźnić się 5 minut.
W Polsce może nie mieć drzwi. To tylko odsetek.
Za co te lachony otrzymują pensję? Za plecienie publicznie komunałów?
Zawsze to samo mówią, że wszystko jest pod kontrolą. Kontrolą bankomatów.
2015-04-22 17:47:07 Autor: gość
---.adsl.inetia.pl
ciśnie mi się na usta, nie wiem czemu, ale ciśnie stwierdzenie: "pic na wodę - fotomontaż ;) " - bez aluzji skrótowej dla pewnego przewoźnika ;)
2015-04-22 21:24:00 Autor: largo
---.181.24.222.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
UTK to gniot zajmujący się pierdołami aby ukarać zwykłych pracowników. A na licencję maszynisty czeka się 3 miesiące i swoich niedociągnięć nie widzą darmozjady
2015-04-23 21:11:51 Autor: prawniczka
---.dynamic.chello.pl
largo a od kiedy utk karze zwykłych pracowników? to tak jak ktoś by napisał, że jesteś zerem bo pracujesz tam gdzie pracujesz.. o procesie myślowym już nie wspominam bo to zakładam nie ten poziom
2015-04-23 21:17:38 Autor: KOLEJARZYKu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Stefan banderą
mam pytanko?
Czy twój optymizm to cecha czy wada kolejowa?
2015-04-24 11:41:12 Autor: pabllo
---.free.aero2.net.pl
bajzel na kółkach, jaki przewoźnik takie wagony - Polska rzeczywistość
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS