NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Pendolino wróciło do Polski po wypadku w Niemczech [zdjęcia]

| Michał Szymajda 24.04.2020 513

Pendolino wróciło do Polski po wypadku w Niemczech [zdjęcia]
Fot. Grzegorz Koclęga
Pendolino wróciło do Polski po wypadku w Niemczech [zdjęcia]
Pendolino wróciło do Polski po wypadku w Niemczech [zdjęcia]
Pendolino wróciło do Polski po wypadku w Niemczech [zdjęcia]
Pendolino wróciło do Polski po wypadku w Niemczech [zdjęcia]
Pendolino wróciło do Polski po wypadku w Niemczech [zdjęcia]
Pociąg Pendolino, który 8 kwietnia w pobliżu Monachium uległ poważnemu wypadkowi, 23 kwietnia przyjechał do Polski. Do galerii artykułu dodaliśmy zdjęcia Grzegorza Koclęgi z transportu składu.
Czoło ED250 001 zostało poważnie uszkodzone po najechaniu na lokomotywę, która ciągnęła skład. Jazdy testowe, podczas których doszło do zderzenia, organizował Alstom, z uwagi na konieczność otrzymania dopuszczenia do ruchu w Niemczech dla polskiego Pendolino. Okoliczności wypadku opisaliśmy szeroko tutaj. W wypadku nikt nie ucierpiał.

–  Alstom zapewnia pełną współpracę z odpowiednimi organami w Niemczech. Ponieważ dochodzenie jest w toku, na tym etapie nie możemy udzielić bardziej szczegółowych komentarzy – informował po zdarzeniu Artur Fryczkowski, prezes Alstom Polska. PKP Intercity poinformowało nas, że to Alstom, na własny koszt, będzie naprawiał Pendolino.

– Przyczyny zdarzenia będą teraz szczegółowo badane przez miejscową (niemiecką – dop. red.) komisję wypadków kolejowych. Pozostajemy w stałym kontakcie z przedstawicielami producenta, który poniesie koszty naprawy składu – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity.

Tymczasem dziś (23 kwietnia) ED250 001 przed południem wjechało do Polski ciągnięte przez lokomotywę Vectron spółki Locotrain. Zmierza, przez Centralną Magistralę Kolejową, do Warszawy, gdzie pojawi się kilka minut przed godziną 18. W centrum serwisowym Alstomu na Olszynce Grochowskiej, gdzie pojawi się wieczorem, w następnych dniach będzie przechodzić kolejne oględziny. Jak potwierdziło PKP Intercity, organizacją sprowadzenia pojazdu zajmuje się Alstom.

Ile potrwa naprawa pojazdu? Na razie nie wiadomo. Proces przygotowania do naprawy poważnie uszkodzonego w kwietniu 2017 roku w Ozimku Pendolino trwał wiele miesięcy i dopiero obecnie pojazd przechodzi naprawę we Włoszech. Pojawi się na torach jednak dopiero za ok. rok.

Na zdjęciach z przejazdu przez Polskę widać, że Alstom będzie musiał zająć się nie tylko naprawą czoła pojazdu. Dwa z wagonów ED250 001, podczas postoju w Niemczech, zostały pomalowane przez grafficiarzy. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5