Partnerzy serwisu:
Śšwiat

USA: Nie będzie wydłużania pociągów Acela Express. Amtrak kupi nowe składy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Gazette/The Globe and Mail/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ŚšWIAT
USA: Nie będzie wydłużania pociągów Acela Express. Amtrak kupi nowe składy
Amerykański Amtrak odstąpił od planów wydłużenia floty swoich 20 pociągów Acela Express, a zamiast tego zdecydował się na zamówienie nowych pociągów dużych prędkości, które miałyby kursować między Waszyngtonem, Nowym Jorkiem i Bostonem.

W ciągu ostatnich 10 lat liczba pasażerów korzystających z pociągów Amtraku wzrosła o 50 procent, a w ostatnim roku finansowym przewoźnik odnotował 31,2 mln pasażerów, którzy skorzystali z usług Amtraku, z czego 11,4 mln wykupiło bilety na pociągi kursujące po linii Northeast Corridor. Postępowanie na zakup nowych pociągów ruszy prawdopodobnie w przyszłym roku, a konieczność zwiększenia miejsc dla pasażerów wynika z prognoz, które mówią, że rocznie z pociągów operatora już wkrótce będzie korzystać nawet 40 mln pasażerów.

Firma planowała zamówienie dodatkowych 40 członów, aby wydłużyć sześcioczłonowe pociągi Acela Express, ale 13 grudnia szef Amtraku Joe Boardman powiedział, że byłoby to przedsięwzięcie zbyt drogie oraz trudne z technicznego punktu widzenia. Zamiast wydłużenia pociągów Amtrak zapowiada zamówienie nowych pociągów.

Jak donosi „The Globe and Mail”, decyzją Amtraku rozczarowana jest firma Bombardier, która dostarczyła pociągi Acela Express. Bombardier był brany pod uwagę jako dostawca dodatkowych członów, które mogłyby zostać wyprodukowane w zakładzie producenta w Plattsburgh w stanie Nowy Jork. Bombardier już jednak deklaruje, że będzie zainteresowany przetargiem na dostawę nowych pociągów.

Pociągi Acela Express są zaprojektowane do jazdy z prędkością 265 km/h, ale kursują znacznie wolniej w związku z ograniczeniami prędkości na linii Northeast Corridor.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Łukasz Malinowski 03 grudnia 2023

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Zobacz również:

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Łukasz Malinowski 03 grudnia 2023

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Prawo i polityka

Amtrak zagrożony. Kongres chce drastycznych cięć

Łukasz Malinowski 23 lipca 2023

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Pasażer

Amtrak wymieni tabor legendarnych nocnych pociągów

Łukasz Malinowski 24 stycznia 2023

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Tabor i technika

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5