Koleje Mazowieckie i SKM przygotowują się do zatrzymywania pociągów na nowym przystanku Ursus Niedźwiadek od 1 lutego. Według naszych informacji, miasto i PKP PLK chcą otworzyć przystanek miesiąc wcześniej. Półtora roku po otwarciu parkingu przesiadkowego.
Jak jeden dzień
Gdyby być złośliwym, można by powiedzieć, że budowa nowego przystanku jest opóźniona o 40 lat – tyle czasu minęło od pierwszych zapowiedzi jego budowy. Jednak również współcześnie inwestycja toczyła się bardzo opornie. – Podpisujemy porozumienie, aby zbudować stację przed Euro 2012. Miejmy nadzieję, że w roku 2011 – mówiła prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, kiedy w 2008 roku podpisywała z PKP stosowne porozumienie.
Ze swojej strony Warszawa wydała 14 mln złotych na położony przy ul. Orląt Lwowskich parking przesiadkowy na 348 miejsc postojowych dla samochodów i 24 stojaki rowerowe. Miasto otworzyło go – nie ogłaszając tego – w maju 2012 roku. A to dlatego, że wtedy jeszcze nawet nie udało się wybrać wykonawcy nowego przystanku kolejowego, przy którym stoi parking. Wykonawcę – Mostostal – wyłonił miejski ZTM, który przejął od PKP PLK przygotowanie inwestycji.
Na realizację Mostostal miał 16 miesięcy od dnia podpisania umowy (lipiec 2012 roku). W terminie się wyrobił, ponieważ prace budowlane zakończyły się w połowie października. – Zgodnie z procedurami złożyliśmy pierwsze dokumenty potrzebne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, czyli do straży pożarnej i do sanepidu. To z kolei pozwoli nam złożyć wniosek o pozwolenie na użytkowanie – mówił wtedy rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz.
Otwarcie na początku stycznia?
Odbiorów nie udało się dokończyć przed wprowadzeniem w życie nowego rozkładu jazdy. Przewoźnicy zostali poinformowani, że pociągi będą mogły zatrzymywać się na Niedźwiadku od 1 lutego. Jednak według informacji „Rynku Kolejowego”, miasto i PKP PLK czynią starania, żeby otworzyć przystanek już na początku stycznia.
– Czekamy na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Spodziewamy się dokumentu na przełomie roku. Po uzyskaniu będzie uzgodnienie dotyczące zatrzymywania pociągów – mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK, ale nie chce podać konkretnej daty otwarcia – Jeśli zarządca infrastruktury poinformuje nas o wcześniejszym uruchomieniu stacji, będziemy oczywiście wprowadzać zmiany w rozkładzie od dnia oficjalnego uruchomienia stacji – zapewnia rzeczniczka SKM Warszawa Magdalena Lerczak.