Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ursus Niedźwiadek – szansa dla pasażerów czy kolejny kłopot dla kolejarzy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
22-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ursus Niedźwiadek – szansa dla pasażerów czy kolejny kłopot dla kolejarzy?
Dużymi krokami zbliża się termin otwarcia przystanku kolejowego Ursus Niedźwiadek, który jest pierwszym w Polsce przystankiem, a właściwie węzłem przesiadkowym, budowanym wspólnie przez samorząd szczebla podstawowego i PKP PLK. Aby wykorzystać potencjał nowego przystanku, potrzeba wspólnych działań – tymczasem zarządca infrastruktury myśli o… ograniczeniu przepustowości.

Już pod koniec lat 70. studenci Wydziału Transportu PW słuchali na wykładach o projekcie budowy osiedla wraz z przystankiem kolejowym w Ursusie Niedźwiadku. Minęło prawie 40 lat i wreszcie plan został zrealizowany. Przystanek ten ma już pozwolenie na użytkowanie i prawdopodobnie zostanie udostępniony pasażerom na początku stycznia 2014 r.

Co to oznacza dla pasażerów? Myślę, że bez wspólnych i radykalnych działań ze strony przewoźników /Koleje Mazowieckie, Szybka Kolej Miejska/ oraz zarządcy infrastruktury PKP PLK niewiele. Linia grodziska jest dziś jedną z bardziej obciążonych linii w warszawskim węźle kolejowym. Pociągi w godzinach szczytu są zatłoczone do granic możliwości, ponadto kolej mocno nadwątliła swoją reputację niekończącymi się remontami i awariami dezorganizującymi normalne kursowanie pociągów.

Na początek przystanek będzie służył mieszkańcom osiedla, korzystającym dziś z kolei, którzy podjeżdżają autobusami lub samochodami do istniejącej stacji PKP Ursus. Teraz wygodnie, bez przesiadki, wsiądą na przystanku Ursus Niedźwiadek, jest nadzieja, że pojawią się nowi klienci, korzystający z wybudowanego już ponad rok temu parkingu P+R.

Co zrobić żeby w pełni wykorzystać potencjał wybudowanego węzła Ursus Niedźwiadek i przyciągnąć nowych pasażerów, dziś korzystających z własnych samochodów lub podróżujących bezpośrednimi autobusami (np. 517) do centrum Warszawy? Warto podkreślić, że mówimy cały czas o zachęcaniu, a nie zmuszaniu poprzez np. likwidację bezpośredniego połączenia autobusowego. Pasażerowie sami zdecydują nogami, czas na zmiany w ofercie przyjdzie później. Na szczęście wbrew medialnej burzy ZTM nie planuje likwidacji tej linii.

Po pierwsze przewoźnicy kolejowi, głównie KM, muszą zwiększyć podaż miejsc w pociągach w godzinach szczytu. Wszystkie pociągi KM i SKM powinny być zestawione w godzinach szczytu w maksymalnym możliwym wariancie – w przypadku KM-ów trzy jednostki EZT, a w przypadku SKM – 2x19We. W przypadku SKM tak się już dzieje.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ursus Niedźwiadek otworzą wcześniej? Miał być na Euro...

Infrastruktura

Ursus Niedźwiadek otworzą wcześniej? Miał być na Euro...

jm, Rynek Kolejowy 18 grudnia 2013

Nowy przystanek Ursus Niedźwiadek (fotorelacja)

Fotorelacje

Przystanek Ursus Niedźwiadek czynny już od 7 stycznia

Infrastruktura

Warszawa: Ursus-Niedźwiadek otwarty dla pasażerów

Pasażer

Warszawa: Ursus-Niedźwiadek otwarty dla pasażerów

wu, Rynek Kolejowy 07 stycznia 2014

Nowy parking rowerowy przy przystanku kolejowym Ursus Niedźwiadek

Warte uwagi

Zobacz również:

Ursus Niedźwiadek otworzą wcześniej? Miał być na Euro...

Infrastruktura

Ursus Niedźwiadek otworzą wcześniej? Miał być na Euro...

jm, Rynek Kolejowy 18 grudnia 2013

Nowy przystanek Ursus Niedźwiadek (fotorelacja)

Fotorelacje

Przystanek Ursus Niedźwiadek czynny już od 7 stycznia

Infrastruktura

Warszawa: Ursus-Niedźwiadek otwarty dla pasażerów

Pasażer

Warszawa: Ursus-Niedźwiadek otwarty dla pasażerów

wu, Rynek Kolejowy 07 stycznia 2014

Nowy parking rowerowy przy przystanku kolejowym Ursus Niedźwiadek

Warte uwagi

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5