Partnerzy serwisu:
Pasażer

Upały wróciły. Jak poradzi sobie kolej - i pasażerowie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Upały wróciły. Jak poradzi sobie kolej - i pasażerowie?
fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Do Polski powróciły upały, IMGW wydaje ostrzeżenia, drugiego, a nawet trzeciego stopnia. Grupa PKP zapewnia, że jest przygotowana na trudną pogodę.

Ostrzeżenia drugiego stopnia wydano dla pięciu województw, trzeciego stopnia dla jednego (lubuskiego), gdzie temperatura sięgnie 35 stopni. Wczoraj prezes UTK Ignacy Góra przypomniał, że istnieją odpowiednie wytyczne co do temperatury w pociągach.

PLK wzmocniła służby zaplecza

Grupa PKP wydała dziś komunikat informujący, że czuje się przygotowana na wysokie temperatury. PLK informuje, że sieć kolejowa jest przejezdna a 63 pociągi sieciowe i 157 zespołów szybkiego usuwania usterek jest w stałej gotowości do podjęcia działań w przypadku wystąpienia usterek spowodowanych upałami. PLK wzmocniły służby zabezpieczenia technicznego. Na odcinkach linii szczególnie narażonych na wysokie temperatury prowadzone są dodatkowe kontrole. Jazdy patrolowe i dodatkowe obchody odbyły się na ponad 2 tys km, m.in. na liniach: Warszawa – Kraków, Trzebinia – Oświęcim, Rybnik – Nędza, czy Krotoszyn – Jarocin. Stan torów jest na bieżąco monitorowany. Szlaki kolejowe są również obserwowane przez maszynistów prowadzących pociągi. Kontrole są prowadzone na bieżąco, szczególnie w godzinach popołudniowych, gdy temperatura powietrza jest najwyższa – zapewnia PLK.

– Dostosowujemy działania na sieci kolejowej do warunków atmosferycznych. Zwiększamy liczbę pracowników i sprzętu oraz wprowadzamy dodatkowe patrole i obchody linii, by wakacyjne podróże przebiegały zgodnie z oczekiwaniami pasażerów – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Zarządca infrastruktury zapewnia, że na bieżąco współpracuje z przewoźnikami w celu zapewnienia pasażerom jak najwyższego komfortu podróży. Przez całą dobę działa też Centrum Wsparcia Klienta – jednostka dedykowana organizowaniu pomocy podróżnym w razie utrudnień w ruchu pociągów. Pomimo wzmożonych działań prewencyjnych, upały mogą mieć wpływ na funkcjonowanie niektórych urządzeń. Prosimy o zaopatrzenie się w wodę przed podróżą – pisze PLK.

Napoje w przypadku dużych opóźnień


Grupa PKP przypomina, że w razie ewentualnych opóźnień pociągów, wynoszących powyżej 120 min, pasażerowie mogą skorzystać z napojów, które są wydawane na największych dworcach. PKP SA zapewnia, że stara się, w miarę możliwości, zapewnić chłodne napoje dla wszystkich pasażerów, którzy doświadczyli trudności w podróży m.in. w związku z wysokimi temperaturami, ale nie może tego zagwarantować. Na dworcach ustawiono miski z wodą dla psów. 

Jak czytamy, na sieci kolejowej, w wybranych punktach zgromadzono dodatkowe zapasy wody na ewentualność potrzeby rozdania jej w przypadku nieplanowanego zatrzymania pociągu. 

Można wziąć wiatraczek

Dość kuriozalnie wypadły wypowiedzi przedstawicieli kolei w materiale opublikowanym przez TVN24. – To jest świadoma decyzja pasażera, który decyduje o tym, że jedzie w składzie pociągu, który nie jest wyposażony w klimatyzację – stwierdza w materiale Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego. 

– Duża liczba pasażerów może powodować, że klimatyzacja w naszych pociągach pracuje nieco wolniej – mówi w materiale Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity. Dalej słyszymy, że "na przykład są specjalne wiatraczki na baterię, wachlarz". Rzeczniczka zapewniła "RK", że nie była to porada dla pasażerów, tylko wskazanie, że każdy ma swoje sposoby na przetrwanie gorąca, które następnie wymieniła.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5