NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

UOKiK nie zajmie się kwestią kar 650 zł oraz kas dedykowanych Pendolino

| pr, Rynek Kolejowy 31.12.2014 162

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-12-31 11:22:33 Autor: RafiPL
---.dynamic.chello.pl
Naprawdę, nie rozumiem skąd ten lament.
Kiedyś wieszano psy na IC, że sprzedaje bilety na swoje pociągi bez gwarancji miejscówki. Efekt? Ludzie stali na korytarzach, wsiadanie oknami, ogólnie dziki tłok.
IC wprowadziło obowiązkowe miejscówki i co się stało? Też psy wieszano na tej firmie, że sprzedaje tylko określono pulę biletów z miejscówkami.

Wprowadzono Pendolino, coś co ma wnieść nową jakość (zarówno w kwestii taboru jak i standardów samej podróży).
Sprzedaje się bilety tylko na konkretne miejsca, więc do pociągów wsiadają tylko te osoby które nabyły bilet poza pociągiem. Nikt nie stoi w przejściach, nikt nie siedzi na walizkach obok drzwi, i co? Też źle! Źle, bo wreszcie są w Polsce pociągi które oferują cywilizowane warunki, gdzie każdy ma swoje miejsce siedzące w standardzie.

Chyba co niektórzy (w tym stwierdzam ze smutkiem - osoby związane zawodowo z koleją) nie dorosły do cywilizowanych standardów. Każda zmiana odbierana jest jako zła, a szczytem komfortu jest EN57 na plastikowych siedzeniach (koniecznie z Przewozów Regionalnych), który jedzie przez pół Polski i oferuje "nieograniczoną" liczbę miejsc bez żadnych miejscówek w cenie.
2014-12-31 11:23:04 Autor: RysiekChaszcz
---.235.121.206

RysiekChaszcz
".....Agnieszka Majchrzak odpowiedziała: – Jeżeli chodzi o miejsca w wagonie barowym, to nie pełni on funkcji przedziału i nie służy do tego, aby spędzać w nim podróż. ....."
To znaczy że w przedziale barowym wolno przebywać tylko podczas postoju pociągu na stacji. Tego to nawet mistrz absurdu Stanisław Bareja by nie wymyślił. Oj nam się namnożyło w PiC mądrych
2014-12-31 11:24:58 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"(...) ara bowiem została wprowadzona ze względów bezpieczeństwa, jednak w rzeczywistości sama kara w żaden sposób nie zapobiega wejściu na pokład nadmiarowej liczby pasażerów, bo przecież teoretycznie np. 100 czy 200 osób może wejść do pociągu i kupić bilet z karą 650 zł. (...)"

To w takim wypadku proponuję podnieść karę do 6500 zł, wtedy na pewno nikt już nie wejdzie ;)

No i ceny biletów też przy okazji podnieść, tak do mniej więcej 350-400 zł za przejazd z Katowic/Krakowa do stolycy ;) Za łaskawą możliwość przejazdu z elytom z pjedystału trzeba wszak sowicie zapłacić, prawda?
2014-12-31 11:51:56 Autor: dudo
---.tktelekom.pl
Panstwo na niby. Nikt za nic nie odpowiada, nikt niczym sie nie chce zająć. W sumie nic dziwnego - UOKiK jest na garnuszku panstwa, wiec z panstwem lepiej nie zadzierać. Kolej też państwowa..\


Identyczna sytuacja byla, gdy rząd i PLK zwalczały interREGIO. UOKiK tez sie niczego nie dopatrzył.
2014-12-31 11:52:43 Autor: kris kross
---.108.23.22
Jesli chodzi o kary - to niech sobie sa. Niech odstarszaja potencjanych klientow.
I niech zniechecaja do jakichkolwiek dalszych podrozy tych co juz wpadli w pulapke I zaplacili krocie. Kij im w oko.

Mnie ciekawia natomiast wyniki finansowe PICu za 2014 (z uwzglednieniem podzialu na okres przed nie-Pendo I po). No i frekwencja w nie-Pendo?
Ciekawe jak to bedzie tez sie prezentowac w ujeciu rok-do-roku :)
Kris
2014-12-31 11:53:27 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ RafiPL

A zdajesz sobie sprawę z tego, że dla przeważającej części polskiego społeczeństwa ten przywołany przez Ciebie EN57 jest jedynym, na co może sobie pozwolić ze względów finansowych? Czy z perspektywy pjedystału tego nie widać, bo horyzont postrzegania kończy się na Pruszkowie, Nowym Dworze Mazowieckim i Otwocku, a wszystko co dalej to już zapadła dziura?
2014-12-31 11:55:05 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ dudo

Zwalczały? Dalej zwalczają... I w sumie wraz z obecnym rozkładem się im to w dużej mierze udało... :/
2014-12-31 12:03:28 Autor: gość
---.echostar.pl
czytaj ze zrozumieniem ta Pani nie jest z PIC.
A co do samego tematu, jeśli IC wprowadzi kasy dedykowane czarnoskórym, to też będzie to wewnętrzna regulacja przewoźnika?
2014-12-31 12:17:11 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
jak taksówkarze-oszuści pobierali opłaty 200zł za "trzaśnięcie drzwiami" to od razu wysłali na nich prokuratora (a oni mieli na drzwiach wysokość tej opłaty). pendolino nie ma w widocznym miejscu takiej informacji a komunikat nic nie pomoże, jeśli do pociągu wskoczy się w ostatniej chwili :)

@RafiPL
przecież nikt nie mówi, że mają sprzedawać bilety "bez wskazania miejsca", w kasie czy internecie mogą sprzedawać tylko na miejsca siedzące. lament jest o to, że ktoś wsiada do pociągu (przeważnie w połowie pustego) bez biletu i powinien zapłacić za jego wypisanie maksymalnie 50zł (a uwzględniając polskie realia raczej 20zł).
dlaczego pasażera, który przychodzi do konduktora i chce kupić bilet traktują jak złodzieja? to nielogiczne i osoba, która np. pomyli dni czy pociągi lub nawet świadomie wsiądzie bez biletu z chęcią kupienia u konduktora i zapłaci te 650zł to więcej koleją nie pojedzie a dodatkowo zrobi jej antyreklamę u wszystkich znajomych
2014-12-31 12:18:18 Autor: RafiPL
---.dynamic.chello.pl
Goralu,
Z punktu widzenia pasażera (w obecnych czasach) liczy się standard. Należy jednak jasno zaznaczyć, że koszt utrzymania tego standardu jest różny w zależności od formy transportu.

Inny koszt będzie miał busiarz ze swoim dostawczakiem, inny PolskiBus, a inny firma kolejowa uruchamiająca duży skład z pełną obsługą.
Ale wszędzie pasażer oczekuje tego samego: spokojnej podróży w wygodnych warunkach (bez obawy o miejsce siedzące) + inny bonusów (np. darmowego internetu). Jeżeli ktoś chce konkurować z transportem autobusowym (a to chce robić IC), to musi dostosować się jakościowo. I dodatkowo zejść cenowo na poziom akceptowalny z punku widzenia pasażera. Akceptowalny nie oznacza tani dla wszystkich!

Właśnie perspektywa tego, że można kupić bilet a potem stać wiele godzin odstraszała wielu moich znajomych od pociągów. Wcześniej gwarantowane miejscówki, obecne Pendolino + system sprzedaży biletów gwarantujący ulgi i promocje sprawił, że wielu z nich zastanawia się czy przy następnej okazji nie wybrać pociągu zamiast samochodu. I takie standardy ma właśnie oferować kolej. Standardy, których nie da się zaoferować klientowi za 20zł, ponieważ usługa kolejowa z powodów obiektywnych musi kosztować.

* * *
A co do Interregio - same PR przyznały, że jest to projekt od samego początku deficytowy. Spółka kolejowa nie może świadczyć usług, które z definicji nie będą się bilansować generując starty.
Z tego co widzę, to niektórym marzą się dalej zasyfiałe pociągi z tanimi biletami, oraz PKP które generowało rocznie straty liczone w miliardach złotych.
2014-12-31 12:19:33 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ gość

W polskich realiach to raczej kasy dedykowane czarnej mafii sukienkowych i innych pingwinów...
2014-12-31 12:24:29 Autor: Kornel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ G o r a l

Pitolicie, Hipolicie. Jak zawsze...

Nie wiem, skąd masz wizję jedynego en57 jako pociągu, na który jeszcze stać zdecydowaną większość Polaków. Dla twojej wiadomości - w Kolejach Śląskich (i u innych przewoźników) nie ma zróżnicowanych cen biletów ze względu na pociąg, który jedzie - stary en57 czy nowy elf czy impuls. Cena ta sama.

Ale napiszę jeszcze, bo tego też na pewno nie wiesz, że w PKP IC mają tanie bilety np. z Katowic do Warszawy. I bez problemu można je kupować - na sześć podróży pięć do Warszawy miałem po 49 (lub 69 w i kl. ) zł w EIP. Kupowane ok 3 tygodnie przed podróżą. No, jeden był po normalnej cenie, bo kupowane przed podróżą. I myślę, że za tą cenę każdy kto musi jechać do Warszawy, jest w stanie taki bilet kupić.

I wyjdź z tej mysłowickiej wioski i popatrz normalnie na świat, bo już powoli wszystkim sąsiadom wstyd za ciebie...

A kara za bilet to taka bardziej wirtualna... Nie wiem, czemu o tym nikt nie pisze, że bez żadnego problemu można kupić bilet na Pendolino w pociągu. Bez żadnego, ale niech dziennikarze pomyślą...
2014-12-31 12:28:51 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ RafiPL

Były i są iR lepsze i gorsze pod względem rentowności, nigdy zresztą nie twierdziłem inaczej. Jednak nie wszystkie są deficytowe - nie wierzę, że obecny zarząd (jak to niektórzy nazywają - "bankomatowy") uruchamiałby te, które generują znaczne straty. Zresztą cięcie wielu pociągów od 14.12. zdaje się potwierdzać moje słowa. Jak widać relacje Szczecin-Poznań-Warszawa, czy Wrocław-Katowice-Warszawa bronią się same, czy nawet Częstochowa-Katowice-Bielsko-Zakopane (i to nawet pomimo agonii infry na odc. Żywiec-Sucha).

A co do faktycznych oczekiwań pasażerów, to co powiesz o akcji żądania przywrócenia "Matejki"? I to w bogatym teoretycznie Krakowie... Czyżby nie przeczyło to przypadkiem Twoim słowom?
2014-12-31 12:30:44 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Moim skromnym zdaniem te dwa urzędy należy zlikwidować bo bredzą. Państwo będzie tańsze a bałagan i tak będzie nie większy!
2014-12-31 12:34:44 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ dudo

Zwalczały? Dalej zwalczają... I w sumie wraz z obecnym rozkładem się im to w dużej mierze udało... :/"
PR-y zwijają systematycznie ten nierentowny segment działalności (IR), a ty doszukujesz się w tym teorii spiskowych...
2014-12-31 12:38:39 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kornel

Naprawdę uważasz, że dla człowieka zarabiającego minimalną krajową (od jutra netto niespełna 1300 zł) 49 zł w jedną stronę za Szambo jest ceną atrakcyjną? Nie mówiąc już o regularnych 150 zeta...

A jak już muszę jechać do stolycy (na szczęście rzadko, czasem jako punkt przesiadkowy), to mam nocnego PB (4,5h spania). Przy zakupie 3 tyg. wcześniej jedzie się najczęściej za 15+1 zł plus 3,40 zł za metro ;)
2014-12-31 12:46:27 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

A spiskowe nie jest to, że komercyjne (podobno) Szambolino i EIC mają pierwszeństwo trasowania przed misyjnymi jak najbardziej i dofinansowanymi pociągami regionalnymi, a równie komercyjne co Szambo iR są na samym końcu w hierarchii?

Oczywiście, że były/są iR deficytowe (choćby te kursujące tak jeszcze niedawno na odc. Katowice-Kraków), ale nie wszystkie. Jak napisałem wcześniej są relacje, które skutecznie bronią się same i to od początku istnienia tego segmentu. Pomimo dzikich wręcz kosztów funkcjonowania kolei w polskich realiach...
2014-12-31 12:58:40 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
@Goral

Nie, nie jest spiskowe, bo tak było od zawsze.
2014-12-31 13:08:47 Autor: mnich
---.free.aero2.net.pl
śmieszna jest ta konserwacja z tym kretymen guralem
2014-12-31 13:17:28 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Co nie znaczy, że prawidłowo i ok, bo dzieli pasażerów na lepszych (tych z kasą, których stać na przejazd Szambo i EIC) i gorszych, którzy muszą jechać pociągiem regionalnym. Którym utrudnia się - a czasem wręcz kompletnie rozwala - dojazd do pracy/szkoły w imię komfortowego wożenia d... Jaśnie Państwa. Najbardziej drastyczny przykład to chyba linia Opole-Zawadzkie, gdzie jeden spóźniony PICEK wysypuje cały rozkład na długie godziny...
2014-12-31 13:20:05 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
A jak pośpiechy PR-ów blokowały ich osobówki (do 2008 r.) to dobrze było... Jesteś człowieku chory z nienawiści do PKP IC i brak w tobie obiektywizmu za grosz.
2014-12-31 13:26:43 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Nie było dobrze i też mnie to wtedy wk...
2014-12-31 13:36:19 Autor: Kornel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niestety, osobnik o nicku G o r a l jest przykładem starej polskiej choroby nienawiści do wszystkiego oprócz czegoś, na co zdecydował się, że na to nie choruje. I nic nie da się z tym zrobić. Na forum należy unikać z nim dyskusji.
2014-12-31 13:37:49 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl

krzysztof rytel
Bardzo dobry tekst. Uśmiałem się w kilku miejscach. Dobrze, że redakcja nie odpuszcza,
2014-12-31 13:43:28 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl

krzysztof rytel
@kris kross: wynik finansowy PKPIC za 2014 będzie dobry. Prezes zapowiedział w TV bliski 0. W końcu po co była awantura w sprawie kar za rzekome opóźnienie dostaw pendolino? Żeby wpisać papierowy przychód z tych kar. Kreatywna księgowość. A za rok trzeba będzie umorzyć i to księgowo sfinansować, wtedy będą straty. Ale będzie się martwił kto inny (nowy prezes, który słusznie zwali na poprzedni zarząd), a katarski lotnik będzie cieszył się odprawą / rekompensatą z tytułu zakazu konkurencji.
2014-12-31 13:45:11 Autor: un
---.mt.pl
Kolejny podmiot pokazuje, że nie będzie podejmował działań, bo tak się podoba redaktorowi "pr". I bardzo dobrze!
2014-12-31 14:27:50 Autor: tez prowincja
---.free.aero2.net.pl
Kornel, masz racje. Goral nie raz udowodnil juz, ze niestety prowincja to w jego przypadku nie miejsce zamieszkania, lecz stan zakompleksionego umyslu. Nie rozumie argumentow i powtarza ciagle to samo. I dzis znow sie uaktywnil...Na szczescie Glosy Ameryki i Szwecji milcza...
2014-12-31 14:32:07 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
Panie Rytel, ale żeś się pan zbłaźnił u Ziemkiewicza :D
http://youtu.be/uU_WcJGxNTo?t=8m1s
2014-12-31 14:34:25 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
Czekam kiedy cała ta wasza wesoła ferajna (CZT) przestanie w mediach rozsiewać bzdury na temat kolei w Polsce. Panie Krzysztofie, jest na to szansa w 2015 r.?
2014-12-31 14:39:55 Autor: lenin
---.centertel.pl
W makro są kasy dla klientów ze złotą kartą i co? Nie robicie rabanu? Reszta stoi w kolejkach do normalnych kas, jest dobrze? W samolocie czy na statku też można kupić bilet w środku? Tak ten świat jest urządzony.
2014-12-31 15:34:41 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Tyle że w pociągu w przeciwieństwie do samolotu przewoźnik nie musi mieć imiennej listy pasażerów.
2014-12-31 19:39:01 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Małopolanin: "Panie Rytel, ale żeś się pan zbłaźnił u Ziemkiewicza :D http://youtu.be/uU_WcJGxNTo?t=8m1s"

Panie Małopolanin, aleś się swoim postem - pisząc Twoim a nie moim językiem - zbłaźnił tutaj na portalu... Pokazałeś nieumiejętność dyskusji merytorycznej, pokazałeś brak kultury odnosząc się, zamiast merytorycznymi argumentami, w taki sposób do innego użytkownika portalu. Mnie, Panie Małopolanin, takie zaznaczanie swojej obecności na tym forum, jak Pańskie, lekko zbrzydza…
A odnośnie rozmowy z Panem Ziemkiewiczem, przed którym tu wirtualnie ukląkłeś…
Osiem minut wstępu do audycji to objaśnianie słuchaczom jakie wstępne i ohydne są dzisiejsze władze Rzeczypospolitej, na czele z jej prezydentem, który jest przeciwieństwem jego wybitnego poprzednika. Dlaczego o tym piszę? Bo podstawowy koncept prowadzonej przez niego rozmowy oparty został na tezie o bezsensie kupna szybkiego pociągu. A wiesz Małopolaninie, kto rozpoczął prace nad zakupem tego SZYBKIEGO pociągu? Dzisiejszy ekspert nad ekspertami ds. kolejnictwa w PiS, ówczesny prezes PKP IC pan Czesław Warsewicz. Dziękuję za uwagę.
2014-12-31 20:07:52 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@małopolanin

http://www.rynek-kolejowy.pl/53946/pendolino_to_zla_oferta_krotka_pamiec_czeslawa_warsewicza.htm
2014-12-31 20:11:50 Autor: ppp111
---.multimo.pl
To, że te 650zł kary może być ewentualnie zgodne z prawem niczego nie dowodzi – jest to po prostu bezsens i brak szacunku dla pasażera i to jest podstawowy fakt.
Dedykowane kasy, to próba łatania błędu wynikającego z błędu polegającego na wprowadzeniu tej bezsensownej kary. Wycofanie się z niej spowoduje brak potrzeby istnienia takich kas – jak ktoś nie ma czasu iść do kasy, lub jest długa kolejka, to idzie do konduktora i kupuje bilet 10zł drożej. Proste.
Szczęśliwego Nowego Roku!
2014-12-31 21:26:36 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
@jurasN
Nie rozumiem twoich zarzutów. Od zawsze powtarzałem, że to był pomysł PiS-u z maja 2007 roku i wszelkie jęki tej partii oraz tzw. "niezależnych" dziennikarzy (czytaj: tub propagandowych PiS-u) tego nie zmienią.
2015-01-01 15:45:18 Autor: msob
---.korbank.pl
Pierwsze spostrzeżenia z EIP kolejarza i podróżnika:
1) ciasnota ,
2) komunikat na postoju o karze powtarzany co minutę wyprowadza z równowagi,
3) brak ww. komunikatu w jęz. angielskim - totalne lekceważenie cudzoziemców !! Łamanie zasad!! Dyletanctwo!! Oszołomstwo!!
Tyle.
2015-01-01 16:19:02 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@msob
Nie ma komunikatów po angielsku?!
Może nikt nie umiał przetłumaczyć ExpressInterCityPremium z polskiego na obcy.

Pociag osobowy tłumacza passenger train, jakby było zagrożenie przyjazdem towarowego na średnicy warszawskiej.
Ciasnoty to chyba nie ma przy niskiej frekwencji.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5