NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie rezygnuje z przejęcia oddziału Przewozów Regionalnych

| Kasper Fiszer 24.02.2016 81

Łódzkie rezygnuje z przejęcia oddziału Przewozów Regionalnych
fot. RK
Województwo łódzkie nie wykupi działającego w regionie oddziału Przewozów Regionalnych. Zmiana stanowiska w tej sprawie podyktowana jest toczącym się procesem restrukturyzacyjnym PR. UMWŁ liczy na pozytywne wyniki prowadzonych działań, ale jednocześnie w najbliższych latach prawdopodobnie znów zwiększy rolę ŁKA kosztem PR Łódź.
Ogłoszone pod koniec zeszłego roku plany połączenia struktur dwóch działających w regionie łódzkim przewoźników są już nieaktualne. Łódzki urząd marszałkowski chciał wówczas wzmocnić Łódzką Kolej Aglomeracyjną i rozważał przejęcie łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych. – Myślimy o rozwoju kolei regionalnej podobnie jak np. województwo małopolskie, w którym również planowane są takie działania – mówił wówczas Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Negocjacje miały właśnie się rozpoczynać

Wskazywał on, że operacja wykupienia oddziału mogłaby zostać zrealizowana już w perspektywie najbliższych dwóch, trzech lat. Takiego rozwiązania nie wykluczały także Przewozy Regionalne. – W październiku 2015 zarząd spółki otrzymał pismo, w którym marszałek Witold Stępień informuje o gotowości podjęcia rozmów w zakresie ewentualnego przejęcia oddziału PR w Łodzi jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa – mówiła nam w styczniu Joanna Bator, rzecznik prasowy przewoźnika.

Zapowiedziała także rozpoczęcie konkretnych rozmów w tej sprawie i przygotowanie analiz ekonomicznych, które miałyby pomóc w ustaleniu szacunkowej wartości PR Łódź. Wszystko wskazuje jednak na to, że do negocjacji ostatecznie nie dojdzie. Dość niespodziewanie swoje zamiary zmienił bowiem potencjalny nabywca.

UMWŁ oczekuje dobrych zmian wewnątrz PR

– Temat zaistniał podczas prac nad restrukturyzacją spółki. Było to rozwiązanie rozważane jako jedna z możliwości – mówi Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. – Obecnie temat jest nieaktualny i żadne rozmowy dotyczące przejęcia nie są aktualnie prowadzone – dodaje.

Choć plany fuzji ŁKA i PR Łódź ogłoszone były publicznie później niż miały miejsce negocjacje dotyczące przyszłości Przewozów Regionalnych, UMWŁ tłumaczy swoją decyzję toczącym się procesem restrukturyzacji ogólnopolskiego przewoźnika. – Wojewódzkie łódzkie przystało na nią jako jeden z akcjonariuszy. Liczymy na pozytywne rezultaty zmian w spółce przynoszące korzyści dla pasażerów i dobre wyniki ekonomiczne – stwierdza Jacek Grabarski.

Dwóch przewoźników, ale to ŁKA rośnie

Mimo planowanego obecnie zachowania obu działających w Łódzkiem przewoźników należy spodziewać się dalszego ciągu postępującej marginalizacji roli PR Łódź. Łódzka Kolej Aglomeracyjna przejęła w ostatnich latach znaczną część ruchu na liniach wychodzących promieniście ze stolicy regionu. W ramach trwającej perspektywy budżetowej UE województwo wraz z ŁKA planują zakup znacznej liczby nowych jednostek, które pozwoliłyby spółce na realizację kolejnych zadań wykonywanych dziś przez Przewozy Regionalne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1027)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1027)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5